Rozdělení zvuků VY_32_INOVACE_12_225

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 12 Anotace.
Advertisements

Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 01 AnotaceSeznámení.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 11 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 12 AnotaceZákladní.
Elektrické stroje netočivé
Země a vesmír 1 - Vesmír VY_32_INOVACE_ 43_857
Zákoník práce 1 – Zákoník práce
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Základy organické chemie
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Tepelný pohyb částic VY_32_INOVACE_11_212
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Sociální systém České republiky
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Složení betonu VY_32_INOVACE_02_029
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Radioaktivita VY_32_INOVACE_12_228
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
Jednotky VY_32_INOVACE_11_203
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Vlastnosti kapalin VY_32_INOVACE_11_223
Vlastnosti elektrického náboje
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Regulátory derivační VY_32_INOVACE_37_747
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Rozdělení zvuků VY_32_INOVACE_12_225 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Rozdělení zvuků VY_32_INOVACE_12_225 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 12 Anotace Základní poznatky o zvuku, rozdělení podle frekvence Klíčová slova Infrazvuk, ultrazvuk, sonar, frekvence, vlnění Předmět Fyzika Autor, spoluautor Ing. Ivana Gajdošová Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Výklad Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Doplňování myšlenkové mapy, Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 2. ročník, žáci 16 – 17 let, obory H Speciální vzdělávací potřeby ne Zdroje Seznam viz poslední strana nebo materiály SŠST Ústí nad Labem, Čelakovského 5

ROZDĚLENÍ ZVUKŮ (Zvukové vlny) STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje ROZDĚLENÍ ZVUKŮ (Zvukové vlny)

Uchem vnímáme vlny o frekvenci 16 – 20 000 Hz STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Uchem vnímáme vlny o frekvenci 16 – 20 000 Hz běžně je nazýváme zvuk

Infrazvuk - vlny o frekvenci nižší než 16 Hz STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Infrazvuk - vlny o frekvenci nižší než 16 Hz Slyšitelný zvuk - vlny o frekvenci 16 – 20 000Hz Ultrazvuk - vlny o frekvenci vyšší než 20 000 Hz

Infrazvuk: vlny pod rozsahem vnímání lidského ucha STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Infrazvuk: vlny pod rozsahem vnímání lidského ucha v technice málo používán – může způsobit zdravotní potíže (nebezpečné hlavně ty, co se shodují s lidským biorytmem) k dorozumívání užívají velryby, sloni, hroši, aligátoři

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

přírodní - bouřka, sopečná činnost STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje ZDROJE přírodní - bouřka, sopečná činnost umělé - větrné mlýny, letadla

Zvuk: vlny v rozsahu vnímání lidského ucha STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Zvuk: vlny v rozsahu vnímání lidského ucha

Vysoké tóny mají vysokou frekvenci STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Vysoké tóny mají vysokou frekvenci Hluboké tóny mají nízkou frekvenci

Ultrazvuk: vlny nad rozsahem vnímání lidského ucha STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Ultrazvuk: vlny nad rozsahem vnímání lidského ucha použití – lékařství, průmyslová defektoskopie, čištění látek, sterilizace vody, výroba suspenzí k dorozumívání užívají delfíni, netopýři echolokace – sonary

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přemýšlejte: Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? Kde se používá infrazvuk? Co můžeme čistit ultrazvukem? Jaké potíže může způsobit infrazvuk? Kde můžeme využít echolokátory?

Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přemýšlejte: Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? Ultrazvuk (= 100 000 Hz). Například použití UZ píšťalky. Kde se používá infrazvuk? Co můžeme čistit ultrazvukem? Jaké potíže může způsobit infrazvuk? Kde můžeme využít echolokátory?

Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přemýšlejte: Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? Ultrazvuk (= 100 000 Hz). Například použití UZ píšťalky. Kde se používá infrazvuk? Například při vyhledávání ložisek ropy nebo zásob vody (seismické měření). Co můžeme čistit ultrazvukem? Jaké potíže může způsobit infrazvuk? Kde můžeme využít echolokátory?

Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přemýšlejte: Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? Ultrazvuk (= 100 000 Hz). Například použití UZ píšťalky. Kde se používá infrazvuk? Například při vyhledávání ložisek ropy nebo zásob vody (seismické měření). Co můžeme čistit ultrazvukem? Drahé kovy (zlato, stříbro), optická skla … Jaké potíže může způsobit infrazvuk? Kde můžeme využít echolokátory?

Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přemýšlejte: Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? Ultrazvuk (= 100 000 Hz). Například použití UZ píšťalky. Kde se používá infrazvuk? Například při vyhledávání ložisek ropy nebo zásob vody (seismické měření). Co můžeme čistit ultrazvukem? Drahé kovy (zlato, stříbro), optická skla … Jaké potíže může způsobit infrazvuk? Nevolnost, deprese, arytmii a jiné. Kde můžeme využít echolokátory?

Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Přemýšlejte: Pes vnímá zvuk až do 100 kHz. Jde o infrazvuk nebo ultrazvuk? Ultrazvuk (= 100 000 Hz). Například použití UZ píšťalky. Kde se používá infrazvuk? Například při vyhledávání ložisek ropy nebo zásob vody (seismické měření). Co můžeme čistit ultrazvukem? Drahé kovy (zlato, stříbro), optická skla … Jaké potíže může způsobit infrazvuk? Nevolnost, deprese, arytmii a jiné. Kde můžeme využít echolokátory? Například při rybolovu se vyhledávají hejna ryb nebo hledání vraků lodí.

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje: WIORA, Georg. Wikipedia.cz [online]. [cit. 3.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sonar_Principle-cs.svg Galerie MS Office AUTOR NEUVEDEN. Neklidná planeta Země [online]. [cit. 14.5.2013]. Dostupný na WWW: http://druidova.mysteria.cz/UKAZY_VE_VESMIRU/Neklidna_Zeme/NEKLIDNA%20ZEME.htm AUTOR NEUVEDEN. www.oskole.sk [online]. [cit. 14.5.2013]. Dostupný na WWW: http://druidova.mysteria.cz/UKAZY_VE_VESMIRU/Neklidna_Zeme/NEKLIDNA%20ZEME.htm