Autor: Mgr. Monika Hřavová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
52.1 Písemné sčítání v oboru přirozených čísel do
Advertisements

25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Písemné sčítání, odčítání do 1000
Písemné sčítání a odčítání do
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_264_JEDNOTKY OBJEMU Téma:
72.1 Odčítání desetinných čísel
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_05 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Početní operace v oboru přirozených čísel
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A13Z6-8_ Estonsko, Lotyšsko,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Číslo v digitálním archivu školy
Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_2A05Čj4_Slovní druhy
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Odčítání zpaměti.
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Písemné odčítání II..
VY_32_Inovace_ Písemné odčítání v oboru do 100
Jméno autora výukového materiálu
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_5A13M3_Hodiny
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Božena Andrašková
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B32Fy6_Hustota 2
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: PaedDr. Jana Čechová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_18_ Dělení se zbytkem
Počítání do 100 procvičování II..
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Početní operace v oboru přirozených čísel
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Písemné násobení jednociferným činitelem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
7 Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Dětenice, okres Jičín
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Autor: Mgr. Marie Hrbková
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Autor: PaedDr. Jana Čechová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
Sčítání a odčítání desítek do 100
Autor: Mgr. Hana Novotná
Autor: Mgr. Marie Švehlová
RISKUJ v matematice.
VY_32_INOVACE_13_13_numerace do
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B30Fy6_Hmotnost 2
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Písemné sčítání II..
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Monika Hřavová Název : VY_32_INOVACE_5B36M4_Písemné odčítání čísel větších než 10 000 Téma: Písemné odčítání čísel větších než 10 000 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3136

Anotace učivo je určeno žákům 4. ročníku cílem prezentace je podpořit aktivitu žáků a motivovat je při získávání nových poznatků metodický pokyn: tuto prezentaci lze využít pro práci v menších skupinách, ostatní žáci zatím mohou pracovat samostatně nebo ve skupinách s učebnicí nebo s pracovním listem, atp., poté se mohou vystřídat

Písemné odčítání čísel větších než 10 000 čísla píšeme přesně pod sebe odčítáme jednotky od jednotek, desítky od desítek ... ptáme se „1 a kolik jsou 2?“ zkoušku správnosti provedeme sečtením rozdílu a menšitele

Písemné odčítání bez přechodu přes základ 10 písemně odčítej, nejprve rozdíl odhadni a pak porovnej s výpočtem proveď zkoušku 795 684 498 675 863 564 -513 511 -273 564 -152 143

Písemné odčítání s přechodem přes základ 10 000 postup je stejný jako u čísel do 10 000 345 135 272 904 571 369 -272 876 -143 853 -353 278 vyhledej správný výsledek po zaokrouhlení a přiřaď ho k příslušnému příkladu 130 000 220 000 70 000

Přiřaď čísla hned před a hned za daným číslem 12 000 29 999 40 700 702 000 535 034 997 642 702 001 29 998 40 699 997 641 997 643 12 001 701 999 11 999 30 000 535 035 40 701 535 033