Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
Advertisements

Povrch Země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků a rovnoběžek
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Orientujeme se na planetě Zemi
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Glóbus a zeměpisná síť Název školy
Geometrická podstata map
Určování zeměpisné polohy
GLÓBUS A ZEMĚPISNÁ SÍŤ.
Zeměpisné souřadnice - test
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.24 Téma: Zeměpis světadílů -
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.36 Téma: Zeměpis světadílů -
MAPY A PLÁNY, MĚŘÍTKO MAPY
Zeměpisná síť II. Jan Dušek.
Určování zeměpisných souřadnic
Ledovce Jan Dušek.
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Zeměpisná poloha.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
Rozvoj v poznání světa přispěly objevné cesty
Autor: Mgr. Helena Nováková
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Nejdelší rovnoběžkou je …. Rozděluje Zemi pomyslně na …. a ….
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě
Zeměpisná síť III. Jan Dušek.
Rovnoběžky.
GLÓBUS.
ORIENTACE NA ZEMI zeměpisné souřadnice
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Afrika Poloha, rozloha Jan Dušek.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Vzdělávací obor: Zeměpis Třída:VI. A Vyučující: Mgr
DRUHY MAP.
Geometrická podstata map
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.23 Téma: Zeměpis světadílů -
Poloha, rozloha, členitost
Tvar a rozměry Země.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE 1 ROČNÍK: 6. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a.
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE Jaro 2012 Monika RUSNÁKOVÁ Hana KOČOVÁ 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ opakování učiva 6. ročníku Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Rovnoběžky a poledníky VY_32_INOVACE_C13 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
U RČOVÁNÍ ZEMĚPISNÉ POLOHY, MĚŘÍTKO - PROCVIČENÍ Autor: Hana Brýdlová.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov Autor: Mgr. Květuše Hurdová Název: VY_32_INOVACE_ZEMĚPIS_2.PLANETA ZEMĚ Téma: Planeta Země Číslo projektu:
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
VY_32_INOVACE_ Zeměpisná šířka – výuka Tomáš Kvasný Zeměpis leden ročník Pomocí prezentace přiblížit žákům princip zeměpisných souřadnic.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_ZEMĚPIS
Významná pohoří Španělsko- interaktivní slepá mapa
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Geografická kartografie
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území.
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Předmět: Zeměpis Ročník: 8.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Jaký je rozdíl mezi nížinou a rovinou
Předmět: Zeměpis Ročník: 9. Tématický celek: Regiony České republiky
Předmět: Zeměpis Ročník: 7. Tématický celek: Regiony světa – Asie
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_01_Světadíly_a_oceány_ib2 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Staré Město Interaktivní škola pro žáka 21.století Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa Autor prezentace: Mgr. Kamil Vilimovský EU do škol 3.1.2019

Práce s mapou - atlasem Mapa

Zeměpisné souřadnice http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Globus.jpg Povrch země je pokryt pomyslnou sítí čar poledníků (spojují póly) rovnoběžek (obruče okolo Země) Ty pak vytváří tzv. ZEMĚPISNOU SÍŤ a podle nich určujeme ZEMĚPISNÉ SOUŘADNICE http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Globus.jpg

1. Na základě zadaných souřadnic zjisti vzdálenost mezi hlavními městy těchto států: / uveď název státu i hlavní město / A/ 40 ° s.š., 30 ° v.d. B/ 30 ° s.š., 70 ° v.d. 2. Seřaď hory podle nadmořské výšky, urči pohoří a stát kde se nacházejí: a/ Pico de Aneto b/ Hekla c/ Dobrus d/ Mt. Kosciusko 3. Jaká je délka obratníku Kozoroha v: a/ Austrálii b/ Africe 4. Kterému státu a světadílu patří tato území: a/ Tchajwan b/ Kurily c/ Falklandy d/ Galapágy

Přehled zdrojů a odkazů Mapy světa Internet: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Globus.jpg Školní atlas světa EU do škol 3.1.2019