ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Hana Sloupová ZŠ Sušice, Lerchova ul
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostlinná pletiva.
LIST.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Znaky krytosemenných rostlin
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
KRYTOSEMENNÉ DVOUDĚLOŽNÉ.
Soustavy pletiv Pletiva – skupiny buněk stejného tvaru, funkce.
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
Rostlinné orgány - list
Digitalizace výuky Příjemce
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky jednoděložných.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
List Mgr. Helena Roubalová
Stavba rostlinného těla List
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Uspořádání rostlinného těla
List (fylom).
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Srovnání jednoděložných a dvouděložných rostlin
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
LIST.
Průduchy v pokožce listů
Laboratorní práce č. 3 List
List Filip Novák 5.A.
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Krytosemenné rostliny.
ROSTLINY POLÍ.
LIST Funkce Tvary listu.
Systematika rostlin.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt LITERACY Krytosemenné.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
POKOŽKA LISTŮ JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN
BOTANIKA Procvičování pojmů
Liliovité a amarylkovité rostliny
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
Vegetativní orgány LIst
List a květ.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Anatomie rostlinných orgánů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Lipnicovité.
KVETOUCÍ BYLINY PODZIMNÍHO ASPEKTU
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
STAVBA KVĚTU KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN - květní vzorce
Vegetativní rostlinné orgány
Krytosemenné rostliny
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
VY_32_INOVACE_5/04_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

ZNAKY JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN opakování prezentace pro Seminář z přírodopisu dokončeno 12. 4. 2013

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová Název: VY_32_INOVACE_31_SPř Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: Seminář z přírodopisu - Znaky jednoděložných a dvouděložných rostlin - opakování Anotace: Prezentace, slouží k prověření znalostí žáků, navazuje na předchozí pokusy a pozorování. Obsahuje řešení. Datum dokončení: 12. 4. 2013

Pokyny k práci: Čeká vás 15 otázek. Na papír napište číslo otázky a rozhodněte se pro jednu možnou variantu. Její písmeno napište. Odpovědi si zkontrolujte a zhodnoťte.

Označená rostlina je: a) jednoděložná b) dvouděložná

2) Podle jakého znaku poznáš, že je toto dvouděložná rostlina: okvětí kalich a koruna modré okvětní lístky

3) Tento list patří rostlině: a) jednoděložné b) dvouděložné

4) Tato rostlina má cévní svazky ve stonku uspořádané do kruhu. Je: 4) Tato rostlina má cévní svazky ve stonku uspořádané do kruhu. Je: a) jednoděložná b) dvouděložná

5) Toto je mikrofotografie svrchní pokožky. listu rostliny: 5) Toto je mikrofotografie svrchní pokožky listu rostliny: a) jednoděložné b) dvouděložné

6) Podle tvaru buněk pokožky spodní strany. listu rozhodni, 6) Podle tvaru buněk pokožky spodní strany listu rozhodni, zda se jedná o rostlinu: a) jednoděložnou b) dvouděložnou

7) Jak se nazývá útvar označený na mikrofotografii: a) průduch b) jádro

8) Označený útvar na mikrofotografii je: a) průduch b) cévní svazek

9) Nákres zobrazuje klíčící rostlinu: a) jednoděložnou b) dvouděložnou

10) Nákres zobrazuje klíčící rostlinu: a) jednoděložnou b) dvouděložnou

11) Toto uspořádání cévních svazků ve stonku je typické pro rostliny: a) jednoděložné b) dvouděložné

12) Nákres listu patří rostlině: a) jednoděložné b) dvouděložné

13) Typickým znakem těchto listů je: a) souběžná žilnatina b) síťnatá (rozvětvená) žilnatina

14) Tomuto listu chybí: a) řapík b) žilnatina

15) Kořen této dvouděložné rostliny je: a) svazčitý b) kůlový

Řešení

Označená rostlina je: b) dvouděložná

2) Podle jakého znaku poznáš, že je toto dvouděložná rostlina: b) kalich a koruna

3) Tento list patří rostlině: b) dvouděložné

4) Tato rostlina má cévní svazky ve stonku uspořádané do kruhu. Je: b) dvouděložná

5) Toto je mikrofotografie svrchní pokožky listu rostliny: a) jednoděložné

6) Podle tvaru pokožkových buněk rozhodni, zda se jedná o rostlinu: b) dvouděložnou

7) Jak se nazývá útvar označený na mikrofotografii: a) průduch

8) Označený útvar na mikrofotografii je: b) cévní svazek

9) Nákres zobrazuje klíčící rostlinu: a) jednoděložnou

10) Nákres zobrazuje klíčící rostlinu: b) dvouděložnou

11) Toto uspořádání cévních svazků ve stonku je typické pro rostliny: a) jednoděložné

12) Nákres listu patří rostlině: b) dvouděložné

13) Typickým znakem těchto listů je: b) síťnatá (rozvětvená) žilnatina

14) Tomuto listu chybí: a) řapík

15) Kořen této dvouděložné rostliny je: b) kůlový

Zhodnoďte své výsledky: 13 – 15 bodů ……. výborný výsledek 10 – 12 bodů ……. pěkný výsledek, ale nebyl jsi vždy dost pozorný 7 – 9 bodů …… dobrý výsledek, ale příště se více snaž 4 – 6 bodů ….. máš velké nedostatky 0 – 3 body ….. škoda slov, snad to příště bude lepší

Zdroje informací: fotografie a nákresy jsou autorky vlastní