FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Advertisements

FORMY EDUKACE Beharková Natália. Forma studia: bakalářské kombinované 4. semestr.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Ing. Kateřina Lichtenberková
Základní učební dokumenty
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Techniky práce s mentálně postiženými
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Jednotné principy klasifikace na GJKT
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pracovnělékařské služby
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Cesta k flexibilitě J.Skorkovský ESF MU
Vzdělávání.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Tělesná výchova na ZŠ praktické
Pedagogika školního sportu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Centra kolegiální podpory
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Strategické řízení a plánování
Profesionalizace sociální práce v ČR
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Diagnostika dítěte předškolního věku
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.

Definice a modely inteligence W. Stern: Inteligence je všeobecná schopnost individua vědomě orientovat vlastní myšlení na nové požadavky, je to všeobecná duchovní schopnost přizpůsobit se novým životním úkolům a podmínkám.

Definice a modely inteligence D. Wechsler: Inteligence je vnitřně členitá a zároveň globální schopnost individua účelně jednat, rozumně myslet a efektivně se vyrovnávat se svým okolím.

Definice a modely inteligence J. P. Guilford: Inteligence je schopnost zpracovávat informace. Informacemi je třeba chápat všechny dojmy, které člověk vnímá.

Rozložení inteligence v populaci podle Gaussovy křivky

Model A. J. Tannenbauma (1986)

Model Josepha S. Renzulliho - tříkruhová koncepce nadání (1986)

Mönksův triadický model (1992)

Francoys Gagne - diferencovaný model nadání a talentu (1993)

Specifika mimořádně nadaných žáků: �  žák svými znalostmi přesahuje stanovené požadavky �  problematický přístup k pravidlům školní práce �  tendence k vytváření vlastních pravidel �  sklon k perfekcionismu a s tím související způsob komunikace s učiteli, který může být i kontroverzní �  vlastní pracovní tempo �  vytváření vlastních postupů řešení úloh, které umožňují kreativitu �  malá ochota ke spolupráci v kolektivu

Specifika mimořádně nadaných žáků: � rychlá orientace v učebních postupech � záliba v řešení problémových úloh zvláště ve spojitosti s vysokými schopnostmi oboru; přeceňování svých schopností u žáků s pohybovým nadáním � kvalitní koncentrace, dobrá paměť, hledání a nacházení kreativních postupů � vhled do vlastního metaučení � zvýšená motivace k rozšiřování základního učiva do hloubky, především ve vyučovacích předmětech, které reprezentují nadání dítěte � potřeba projevení a uplatnění znalostí a dovedností ve školním prostředí

Možné úpravy způsobů výuky mimořádně nadaných žáků Při vzdělávání mimořádně nadaných žáků by měl způsob výuky žáků vycházet důsledně z principů individualizace a vnitřní diferenciace.   Příklady pedagogicko-organizačních úprav: �                 individuální vzdělávací plány �                 doplnění, rozšíření a prohloubení vzdělávacího obsahu �                 zadávání specifických úkolů �                 zapojení do samostatných a rozsáhlejších prací a projektů �                 vnitřní diferenciace žáků v některých předmětech �                 účast ve výuce některých předmětů se staršími žáky �                 vytváření speciálních tříd �                 vynechání ročníku

Existuje souvislost mezi RVP a talentovaným žákem? Jakým způsobem je zohledněn talentovaný žák?

Chápeme-li nastavení obsahu RVP jako „otevření dveří“ autonomii škol, inovaci vyučovacích metod a forem práce se zaměřením na osobnost žáka, můžeme s nadějí konstatovat, že talentovaní žáci mají možnost úspěšného individuálního rozvoje. Jejich nadšení pro konkrétní obor, jejich invence a tvořivost a jejich intelektuální potenciál mohou být rozvíjeny. Podmínkou je, aby se tito žáci ve školách setkali s informovanými pedagogy, kteří jsou oborovými odborníky a jsou ochotni pracovat nejen s těmito talentovanými žáky, ale také sami na sobě.

Děkuji Vám za pozornost