Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_32_Romantismus v hudbě Sada: Hudební výchova na 2. stupni ZŠ Téma: Romantismus v hudbě Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1437
Anotace Ročník 9. Druh materiálu Prezentace pro interaktivní tabuli, test Pomůcky Učebnice, CD nahrávky, fix na tabuli, nástěnná tabule Cíl (inovace) Prezentace podporuje aktivní zopakování učiva s využitím interaktivní tabule Metodické pokyny
ROMANTISMUS V HUDBĚ ZNAKY ROMANTISMU
ROMANTISMUS Hudební romantismus je označení hudebního slohu, který vznikl na přelomu 18. a 19. století z hudebního klasicismu Tento sloh dominoval celé 19. století
Rysy romantismu: Důraz na emoce, pocity (láska k vlasti, přírodě, milostné motivy) Vliv evropské lidové hudby (poezie, písně) Spojení hudby s jinými (literárními) myšlenkami programní hudba (má děj – symfonická báseň) Zvětšování orchestru Nové pojetí opery
Romantismus – skladatelé: BEDŘICH SMETANA, ANTONÍN DVOŘÁK FRYDERYK CHOPIN PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ, MODEST PETROVIČ MUSORGSKIJ FRANZ SCHUBERT, JOHANN STRAUSS,ROBERT SCHUMANN, RICHARD WAGNER
Test: Patří mezi romantické skladatele A. Dvořák? V jakém století dominoval romantismus? Jak se nazývá hudební orchestrální dílo, které má děj (programní hudba)? Znáš nějakého romantického skladatele?
CITACE: Ilustrace: www.office.microsoft.com