BAROKO sochařství, malířství, literatura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kultura v 17. a 18. století, barokní výtvarné umění
Advertisements

BAROKO V ČECHÁCH.
Baroko.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko.
Vzdělanost, literatura a hudba v 17. století
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko v českých zemích
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko sochařství.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
BAROKO Doba protikladů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Baroko - procvičení 8. ročník.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Jan Amos Komenský Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_361_Jan Amos Komenský AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
HUDBA V BAROKU.
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Jan Amos Komenský 1592−1670 Život Uherský Brod, Nivnice, Komňa
Baroko a barokní lidová zbožnost Tomáš Brychta, Jiří Mikšík.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Název:Jan Amos Komenský Autor: Mgr. Andrea Jílková Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:český jazyk a literatura Ročník:první Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis -. Barokní malířství,
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
ČESKÉ HUDEBNÍ BAROKO. BAROKO - ÚVOD -je název uměleckého slohu ovlivňujícího všechny druhy umění -v hudbě se uplatňovalo od konce 16. do poloviny 18.století.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Literatura období baroka Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Jan Amos Komenský
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ŠABLONA III/2 JAN AMOS KOMENSKÝ Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ŠABLONA III/2 Jan Ámos Komenský, literatura 8. roč. ,Mgr. L
Světoví hudební skladatelé
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
BAROKO významní představitelé
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Baroko.
Transkript prezentace:

BAROKO sochařství, malířství, literatura

Sochařství Sv. Jan Nepomucký - BROKOFF Motivy: náboženské nebo z antiky; mají výraz. Bohatě zdobené fontány, morové sloupy, sochy v parcích a zahradách, sochy svatých v kostelech či na mostech ... rozevláté šaty bohatě zdobené dynamické postavy až v nepřirozených pozicích

Bernini jedno z nejvýznamnějších děl baroka Extáze sv. Terezy, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Santa_teresa_di_bernini_04.JPG Bernini  Extáze sv. Terezy, jedno z nejvýznamnějších děl baroka

České barokní sochařství Matyáš Bernard Braun http://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230069/ Matyáš Bernard Braun Tvořil v Čechách Sochařská výzdoba zámku Kuks – sochy Cností a Neřestí Obžerství Spravedlnost

malířství http://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230070/ Výzdoba kostelů → malby na stropech, náboženské obrazy, falešný mramor. Náměty z antiky, válečné scény, portréty → velký formát. Technika ŠEROSVITU (světlo x stín) → dramatičnost Nekatolické země – portréty, zátiší.

Caravaggio (Ital) Petr Paul Rubens Rembrandt van Rijn Holanďané https://www.google.cz/search?q=rubens&biw=1024&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUo AWoVChMI2vCF9sL2yAIVCoUsCh09MgNk#tbm=isch&q=caravaggio Petr Paul Rubens https://www.google.cz/search?q=rubens&biw=1024&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ _AUoAWoVChMI2vCF9sL2yAIVCoUsCh09MgNk Rembrandt van Rijn https://www.google.cz/search?q=rubens&biw=1024&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v ed=0CAYQ_AUoAWoVChMI2vCF9sL2yAIVCoUsCh09MgNk#tbm=isch&q=rembrandt Holanďané

Karel Škréta Petr Brandl https://www.google.cz/search?q=rubens&biw=1024&bih=643&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI2vCF9sL2yAIVCoUsCh09MgNk#tbm=i sch&q=karel+%C5%A1kr%C3%A9ta Petr Brandl https://www.google.cz/search?q=rubens&biw=1024&bih=643&source=lnms&tb m=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI2vCF9sL2yAIVCoUsCh09MgNk#tbm=i sch&q=brandl

Jan Kupecký https://www.google.cz/search?q=rubens&biw=1024&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CA YQ_AUoAWoVChMI2vCF9sL2yAIVCoUsCh09MgNk#tbm=isch&q=jan+kupeck%C3%BD

vzdělanost a literatura Složitá, okázalá; Rozvoj divadla; Moliére (dramatik) – komedie (vliv antiky) Bohuslav Balbín jezuita; psal latinsky o české historii. Většina lidí negramotná; Placené školy, domácí učitelé; Bezplatné školství – jezuité a piaristé (církevní řády).

Jan Ámos Komenský Atlas s. 32/8 Kdy a kde se narodil? Zemřel? Ve kterých zemích působil?

* 1592 – Uherský Brod (Nivnice, Komňa)??? ┼ 1670 – Holandsko (Naarden) Např. v Německu, Polsku, Švédsku, Anglii, Nizozemí Nazýván je „učitel národů“. Zavádí moderní pedagogické metody.

Člen Jednoty bratrské – musel odejít do exilu. Dílo: Orbis pictus (Svět v obrazech); Labyrint světa a ráj srdce. http://dejiny.ceskatelevize.cz/208552116230065/

hudba 17. století 18. století Typický nástroj – varhany; (mše); Oblíbené byly dvorské kapely. Vznik opery. skladatelé: Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi 18. století mše, opery, koncerty + skladby pro menší počet nástrojů (duo – trio – kvartet – kvintet) skladatelé: Josef Mysliveček Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig van Beethoven