NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18_F9_Hanak TÉMA: Jaderná energie
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NEROVNOMĚRNÝ POHYB 2 Název školy
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Rozdělení zemí podle vyspělosti
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Rovnoměrný pohyb konstantní (stejná) rychlost
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Fyzika AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa OBSAH: Dráha rovnoměrného pohybu ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE Hodina je zaměřena na výpočet dráhy rovnoměrného pohybu. Najdeme zde vzorec a jednotky pro dráhu. Dále zde máme řešené příklady i příklady pro samostatné procvičení. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. V hodině jsou odkazy na internetové stránky, které slouží k doplnění a rozšíření probírané látky o další zajímavé informace. Hodina je tvořena tak, aby mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Rovnoměrný pohyb znamená, že těleso za stejnou dobu urazí vždy stejné dráhy. To znamená, že rychlost tělesa se nemění. 1s 1s 1s 1s 0 m 2 m 4 m 6 m 8 m

Dráha při rovnoměrném pohybu je přímo úměrná době pohybu. Dráhu značíme písmenem 𝒔. Vzorec pro výpočet dráhy: 𝒔=𝒗·𝒕 Jednotky: 𝒎 metr 𝒌𝒎 kilometr

1) Zdenek jel na kole 30 minut stálou rychlostí 20 𝑘𝑚 ℎ . Vypočítej jakou ujel vzdálenost. 𝒗=20 𝑘𝑚 ℎ 𝒔=𝒗·𝒕 𝒕=30 𝑚𝑖𝑛 =0,5 ℎ 𝒔=20·0,5 𝑘𝑚 =𝟏𝟎 𝒌𝒎 𝒔= ? 𝑚 Zdenek ujel vzdálenost 10 km.

a) Jaký pohyb znázorňuje polopřímka 𝑠 𝑚 b) Jakou dráhu ujel v bodě A c) Jakou dráhu ujel v bodě B C 40 d) Jakou dráhu ujel v bodě C e) Určete rychlost v bodu B 32 f) Určete rychlost v bodu C 24 B a) rovnoměrný 16 b) 𝑠=0 𝑚 c) 𝑠=20 𝑚 8 d) 𝑠=40 𝑚 A e) 𝑣=20 :2 𝑚 𝑠 =10 𝑚 𝑠 𝑡 𝑠 1 2 3 4 e) 𝑣=40 :4 𝑚 𝑠 =10 𝑚 𝑠

3) Letadlo proletí rovnoměrným přímočarým pohybem úsek Jihlava-Brno rychlostí 640 𝑘𝑚 ℎ za dobu 7,5 min. Urči jakou vzdálenost mezi Brnem a Jihlavou vzdušnou čarou. 𝒔=𝟖𝟎 𝒌𝒎 4) Jak dlouhý je most, jestliže auto jede rovnoměrně rychlostí 40 𝑘𝑚 ℎ a přejede most za 1,2 min ? 𝒔=𝟖𝟎𝟎 𝒎

Fyzika online – ZŠ Sokolovská Liberec Hypertextové odkazy Khanova škola Fyzika online – ZŠ Sokolovská Liberec Testy.nanic.cz – Fyzika Učitel. Net – tvoje online škola Encyklopedie fyziky Fyzikální webové stránky Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: KOLÁŘOVÁ, Růžena; BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 7. ročník. Havlíčkův Brod: Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Galerie klipart Vlastní tvorba