Jak znáš Českou republiku?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚSTECKÝ KRAJ.
Advertisements

Povrch České republiky
Česká republika ODKAZ GEOLOGICKÝCH VĚKŮ II.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
NÍŽINY ČR.
ČESKÁ REPUBLIKA (fyzickogeografická část)
Prezentace Ústecký kraj.
Jaroslav Novotný 9.třída
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
ZÁPADNÍM SOUSEDEM ČR JE
Evropská nej... Jakub Drahokoupil.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Česká republika Horopis V.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
téměř nedotčená příroda i těžce postižená průmyslová krajina
Česká republika: Hory Hospodářský zeměpis
Zlínský kraj Přírodní poměry
Opakování – přírodní poměry ČR
ADMINISTRATIVNÍ ČLENĚNÍ
Česká republika: Ústecký kraj Hospodářský zeměpis
Krkonoše Robin Plch IX.A
Česká republika Geologický vývoj
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR 8. ročník.
LIBERECKÝ KRAJ.
PŘÍRODNÍ POMĚRY Zpracovala: Klára Schindlerová
PRACOVNÍ LISTY KRAJE ČR
území oblíbené sportovci a turisty
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
39.1 Ústecký kraj – poznáš jeho dominanty?
Název: Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Ústecký kraj. Poloha a rozloha Ústeckého kraje SZ Čech, na hranicích se SRN Sousedí s kraji Libereckým, Středočeským, Plzeňským a Karlovarským Plocha.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie České republiky Datum.
Kraj Vysočina.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_CHKO+NP.
Anotace: Pomocí soutěže si žáci zábavnou formou procvičí probrané učivo. Autor: Mgr. Renata Kubíčková (Autor) Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Má základní.
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: AZ kvíz – přírodní poměry ČR Číslo: EU DUM 6_17 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
Česká republika Povrch.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_NAŠE_VODSTVO.
ČESKÁ NEJ – VYHLEDEJ A UKAŽ NA MAPĚ nejsevernější obec – Lobendava (okres Děčín) nejjižnější obec – Vyšší Brod (okres Český Krumlov) nejzápadnější obec.
Ústecký kraj Obsah Základní informace Navštěvované oblasti Zdroje.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Geologický vývoj území České republiky
KRAJE (SHRNUTÍ) I. ČÁST – ČECHY
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Vodstvo České republiky
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Česká republika Podnebí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Povrch - Geomorfologie
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Česká republika - pohoří
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
Evropa 2 Soutěž RISK Pokračovat ZŠ Hejnice
Česká republika Nerostné suroviny ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar.
Česká republika Geologická stavba ZŠ Hejnice 2010.
Jak znáš Českou republiku?
VY_32_INOVACE_VL4.08       Autor: Tereza Zástřešková   Datum vytvoření: květen 2012   Ročník: 4.   Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět   Vzdělávací.
Česká republika Ochrana přírody ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
zpracovaný v rámci projektu
Evropa 1 Soutěž RISK Pokračovat ZŠ Hejnice
Evropa 4 Soutěž RISK Pokračovat ZŠ Hejnice
Přírodní podmínky V české kotlině.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Jak znáš Českou republiku? 1. Použij své znalosti, případně atlas! ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar

Opravdu je to tak. (zapiš, co je správně, zkus opravit chybná tvrzení a) Svratka protéká Zlínem. b) Nevyšší horou v Brdech je Čerchov. c) Cheb leží v Plzeňském kraji. d) Vrchol Jeseníků přesahuje výšku 1300 m. e) Adršpašské skály jsou tvořeny vápencem. f) Přehrada Kamýk leží na Labi. g) V Libereckém kraji není žádná dálnice. h) Kaolín se těží v Ústeckém kraji. i) Ropovod z Ruska vede do Litoměřic. j) Dolnomoravský úval je nejsušší oblast ČR. k) Domažlice leží jižněji než Tachov. l) Na území ČR se netěží ropa.

Rozhodni o pravdivosti tvrzení: (zapiš, co je správně, zkus opravit chybná tvrzení!) 1) Bílé Karpaty jsou druhohorního stáří. 2) Jizera patří k úmoří Černého moře. 3) Podzoly jsou půdy typické pro horské oblasti. 4) Doupovské hory jsou sopečného původu. 5) Kosodřevina je porost typický pro nížinné oblasti. 6) Nejnižší bod ČR je v Děčíně. 7) Nejdelší řekou ČR je Labe. 8) Nejsevernější bod ČR leží v okrese Chomutov. 9) Meandr je úrodná půda 10) Český masív je prvohorního stáří. 11) Převládající horninou Krkonoš je žula. 12) Rožmberk je největším jezerem v ČR.

Jak se jmenuje zřícenina v pozadí? Trosky v Českém ráji Obr.1

Použité zdroje: Obr.1: Fotoarchiv autora