Úvod do učiva dějepisu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Úvod do studia dějepisu
Historická období a historické prameny
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Historický vývoj organismů
Lidé a čas 1) DÁVNÁ MINULOST.
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Historické prameny.
Periodizace dějin 6. ročník.
Historické prameny.
6. ročník Pravěk.
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Geologický vývoj České republiky
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Pravěk – člověk zručný Petr Machala.
I. Starověké středomoří
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Úvod do vyučování dějepisu
Opakování – starší doba kamenná
Vnímání historického času
Dějepis Úvod do dějepisu Pavel Šupka
ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
Úvod do učiva dějepisu Zdroj: Ref Number: Photographer: Ian BrittonIan Britton Tags: southern england stonehenge world heritage.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_6_ ÚVOD DO STUDIA DĚJEPISU Číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Čtvrtohory Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Prekambrium Éry Země vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Vznik a vývoj života  ROČNÍK: 6. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR:
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Mgr. Milan Šimek Dějepis
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DĚJEPIS – 6. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_14
Opakování národních dějin (1)
Požadavky na splnění předmětu
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Vznik a vývoj života na Zemi
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Časová osa, periodizace dějin
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: VÝVOJ ZEMĚ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Změř na mapě ČR přímé vzdálenosti:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
Vlastivěda – dějepisná část
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

Úvod do učiva dějepisu

Pojmy historie – „historia“ – věda zkoumající dějiny lidstva, dění, vývoj dějepis – seznámení s tím, co historie vybádala pravěk + starověk historické prameny: 1. hmotné – nástroje, nádoby, zbraně, sošky, stavby 2. písemné – spisy, nápisy, zákoníky, korespondence, záznamy

Prameny hmotné nejstarší dějiny pole, lesy, řeky, jezera, moře archeologové archeologie – přibližná doba vzniku, sbírky antropologie, geologie kostry moderní technika

Datování v dějepise časová přímka letopočet – počítá se od narození Ježíše Krista př. n. l. – před naším letopočtem př. Kr. – před Kristem n. l. – našeho letopočtu po Kr. – po Kristu

Vznik Země a života 4,8 miliardy let geologická období – prahory, prvohory, druhohory, třetihory, čtvrtohory vznik života – oceány – 3,8 miliardy let bakterie, sinice prvohory – rozmach života, přechod na souš druhohory – na pevnině život, rozšíření plazů – veleještěři – dinosauři, na konci období – savci třetihory – bezobratlí a obratlovci čtvrtohory – vývoj člověka, před 2,5 milionu let první příslušníci rodu homo – „člověk“

Shrnutí Historie zkoumá dějiny lidstva. Období lidských dějin dělíme na: pravěk, starověk, středověk, novověk a dobu moderní. Ke zkoumání historie používáme hmotné a písemné prameny. Náš letopočet se počítá od narození Ježíše Krista.

VIDEA https://www.youtube.com/watch?v=fTm4WQB2ch0 https://www.youtube.com/watch?v=JgcQV3ilSsc https://www.youtube.com/watch?v=a_b2nOn9x_4 https://www.youtube.com/watch?v=qcshdy2bHdI