DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_12_URCOVANI_JEHLICNANU Anotace:Výukový materiál v programu Power Point zaměřený na určování základních.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
Digitální učební materiál
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Autor: Mgr. Hana Krajčová
HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_36_CASTI_MOZKU
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
VY_32_INOVACE_16- Smrk ztepilý Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-17
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_11- Borovice lesní Přírodověda - 4. ročník
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Státní symboly státní znak velký a malý státní vlajka státní hymna
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): říjen 2011 Ročník: 4
Název školy: Základní škola T. G
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0967 Název projektu Zlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školy Matiční gymnázium Ostrava,Dr. Šmerala 25/2565, 728 04, Ostrava Název materiálu Borovice Autor RNDr. Tomáš Adamus, Ph.D. Tematický okruh Botanika a geologie Ročník 1. ročník, případně příslušné ročníky nižšího gymnázia Vytvořeno 23. 5. 2013 Anotace Cílem je názorně představit významné zástupce borovic. Metodický pokyn Předložený materiál obsahuje základní informace o významných druzích rodu borovice. Lze jej využít v různých fázích výchovně vzdělávacího procesu – např. k výkladu nového učiva, či prostému opakování. Obrázky lze také aplikovat formou „poznávačky“. Proto se názvy zobrazují až po obrázcích. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Borovice - Pinus Základní znaky rodu: typický „zástupce“ lesů našich končin od nížin až po hory. převládají sušší stanoviště. v nížinách často na písčitých lokalitách. mnohdy snáší velmi drsné podmínky – např. borovice kleč, borovice limba. zpravidla mají výraznou borku.

Příklady zástupců rodu borovice: borovice lesní = sosna – 2 jehlice na brachyblastu borovice kleč – 2 jehlice na brachyblastu borovice vejmutovka – 5 jehlice na brachyblastu borovice černá – 2 jehlice na brachyblastu borovice limba – 5 jehlice na brachyblastu borovice blatka – 2 jehlice na brachyblastu

borovice lesní

borovice lesní – samičí květy = šištice (fialová barva)

borovice kleč – samčí květy (žlutá barva) a pyl, obdobně u borovice lesní

borovice kleč – samčí květy (šištice) a pyl („pylový prach“)

borovice kleč

borovice limba

borovice limba – samičí květy

borovice limba – samičí květy v detailu

b.kleč, b. limba, b. himálajská Opakování Které borovice rostou vysoko v horách? b.kleč, b. limba, b. himálajská Jaké kořeny mají borovice? hluboké Kolik jehlic na brachyblastu má borovice lesní? 2 Kolik jehlic na brachyblastu má borovice černá?

Kolik jehlic na brachyblastu má borovice limba? 5 Kolik jehlic na brachyblastu má borovice vejmutovka?

Jaký jehličnan je na obrázku? jedle bělokorá

Jaký jehličnan je na obrázku? modřín opadavý

Zdroje: Rosypal, S. et al.: Nový přehled biologie. Scientia, Praha, 2003, ISBN 978-80-86960-23-4. Kremer, P. B.: Stromy. Ikar Praha, 1995, ISBN 80-7176-184-2. Borovice blatka. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2013-06-27]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Borovice_blatka Zdroj fotografií: autor