Burza škol 2018 Ing. Vladimíra Vitoslavská

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Advertisements

Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Mgr. Věra Tupá Název šablonyVY_32_INOVACE GAZ Název DUMuGAZ K Stupeň a typ vzděláváníStřední.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Mgr. Břetislav Košťál, DiS. ambasador projektu "Na vlastní kůži" Deinstitucionalizace a reforma péče o duševní zdraví v ČR Konference Na vlastní kůži 19.4.
V roce 2014 se slaví 50. výročí školního stravování. Začalo se rozvíjet ale už po 2.světové válce a snahou bylo zlepšit zdraví dětí po válečném strádání.
Odborné sociální poradenství Poradna KLÍČ. Historie Pilotní projekt „Klíč“, odborná práce s 21 rodinami (problémový rozvod, výchovné problémy dětí,
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Klára Lysová Pravidla Rady Kraje Vysočina pro poskytování stipendia pro studium na zahraničních středních školách v partnerských regionech.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Kritické poznámky k novele Zákona o sociálně právní ochraně a dopadech v praxi MUDr.F.Schneiberg Společnost sociální pediatrie ČLS JEP Poslanecká sněmovna.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 AnotaceKomunikace.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Setkání se studenty přijatými na FCHT Petr Zámostný proděkan pro pedagogickou činnost.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Specifické otázky společenské podpory početných rodin (Josef Zeman, Národní centrum pro rodinu) Cílem systému podpory rodin je udržení a postupný nárůst.
Spolupráce obce a ÚP ČR v Litvínově v SVL
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala
Prospěchová stipendia
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Název projektu: Moderní škola
Dětský klub Malý drak.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Naše škola Střední odborná škola Managementu a Práva s.r.o.
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Životní cyklus.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Děti odsouzených rodičů
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Vyšší odborná škola ekonomická, sociální a zdravotnická, Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Most, příspěvková.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
STŘEDNÍ ŠKOLA POLYTECHNICKÁ OLOMOUC, ROOSEVELTOVA 79
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Terénní krizová služba
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Specializace v sociální práci
Transkript prezentace:

Burza škol 2018 Ing. Vladimíra Vitoslavská Střední odborná škola a Střední odborné učiliště služeb Velký Újezd, s.r.o. Soukromé odborné učiliště Velký Újezd, s.r.o. Burza škol 2018 Ing. Vladimíra Vitoslavská

Obsah Stručně o škole Případ první Případ druhý Závěr

Stručně o škole Studijní obory: Obory H: Obory E: Kuchař-číšník Kadeřník Zahradník Krejčí Obory E: Zahradnické práce Šití oděvů Zednické práce Maturitní nástavbové studium (obory L): Podnikání

Stručně o škole Menší škola rodinného typu (asi 210 žáků) Žáci nejsou anonymní – snažíme se je dobře poznat, jejich zájmy, problémy, rodinné zázemí,… Sázíme více na osobní kontakt s žáky a rodinou než na formální a administrativní opatření – nasloucháme problémům žáků a hledáme řešení Část žáků již zažila neúspěch na jiné střední škole Snažíme se žáky zapojit do takových aktivit, aby zažili pocit úspěchu – v posledním roce např. Bronzová medaile na Gastro Makro Cupu (kuchař-číšník) Stříbrné ocenění na Gastro Junior Bidvest Cupu (kuchař-číšník) Stříbrná medaile Českého zahrádkářské svazu (zahradník) Propustnost mezi obory E a H Pracovníci školy se denně operativně potkávají a informují se o možných potížích, které je třeba řešit Na škole pracuje školní psycholog a také romský poradce Většina vyučujících má vystudovanou kromě své aprobace také speciální pedagogiku

Případ první sestry z mimořádně špatného sociálního zázemí – matka bezdomovec, otec alkoholik, který během studií děvčat zemřel, obě v péči sedmdesátileté babičky, tendence hledat si první partnery ve stejném prostředí, ze kterého pocházely O obě se zajímal nejen odbor sociálně-právní ochrany dětí, ale také různé neziskové organizace, které se děvčatům snažily pomoct – tato péče byla bohužel značně nesoustavná Děvčata jsme museli „naučit“ chodit do školy (i za cenu toho, že jsme pro ně jeli několikrát přímo domů si je vyzvednout…), naučit je postarat se o sebe (naučit se prát si pravidelně prádlo, uklízet si, nakoupit si potřebné věci,…) a až „nakonec“ jsme je mohli učit řemeslu s přihlédnutím k jejich specifickým vzdělávacím potřebám (dyslexie, apod.). Děvčatům jsme platili po celou dobu studia stravování a museli jsme dohlížet na jejich stravovací zvyklosti (velmi zanedbané) I přes tyto problémy obě dívky dokončily studium v oboru H, jedna v současnosti pokračuje na maturitním studiu

Případ druhý Chlapec nastoupil na E obor zednické práce – velmi nízká motivace ke studiu – významná míra záškoláctví neslučitelná se získáním klasifikace Opakovaně jsme řešili s rodinou, nikam to však nevedlo Nakonec jsme zjistili, že otec chlapce je sám zedník a chlapec se tomuto řemeslu snaží vyhnout (resp. snaží se vyhnout tomu, aby musel pracovat s vlastním otcem, se kterým nemá příliš dobré vztahy) Tato situace se kombinovala s velkým podceňováním chlapcových schopností v rodině Nakonec jsme rodiče i chlapce přesvědčili ke studiu jiného oboru – obor zahradník (obor H – tedy poměrně náročnější, než který původně studoval) Na tomto oboru je chlapec spokojený a v tuto chvíli je úspěšně v půlce studií

Závěr Škole se daří zvládat některé výchovné problémy a překonávat nepříznivé sociální faktory díky snaze o maximální komunikaci s žákem, příp. jeho rodinou, a vyučujícími mezi sebou a díky hledání konstruktivních řešení (mezi něž jen málokdy patří standardní kázeňské postihy), i když jsou nad rámec našich běžných povinností Umíme se smát…

Děkuji Vám za pozornost. www. souvelkyujezd. cz https://www. facebook