Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

Výstavba větrné elektrárny v lokalitě Varnsdorf-Špičák RCA Research.
Financování komunitních projektů Tento příspěvek vznikl při řešení grantu podpořeného Vzdělávací nadací Jana Husa Ing. Jana Krbová.
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Fundraising PE 415.
Principy sociálního podnikání
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Dobrovolnictví v české společnosti
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Pardubický kraj Ing. Jarmila Halouzková
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
C2 - Vodafone Restricted Classified on: Owner: PremFili Printed on: Open/Printed by: Filip, Přemysl, VF-CZ Dobrovolnictví z pohledu firmy.
Komplexní program podpory k posílení pracovní integrace sociálně vyloučených v Ústeckém kraji Registrační číslo projektu CZ.1.04/3.3.05/D
Implementace systému flexibilních benefitů
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Vícezdrojové financování Jitka Nesrstová Nadace VIA / Sdružení VIA.
Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy university v Brně TRIALOG (Brněnský institut rozvoje občanské společnosti)
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Úkol na příští seminář: Pro vybranou NNO: Vybrat nejvhodnější fundraisingové metody Sestavit seznam vhodných zdrojů Specifikovat okruh dárců Zpracovat.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Březen – měsíc internetu podeváté aneb Na úřad přes internet Jaroslav Winter BMI sdružení ISSS, Hradec Králové
Výzkum firemní filantropie Fórum dárců, o.s. Agnes, o.s
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Rozpočetnictví a kalkulace
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
SOCIÁLNÍ FIRMA. Od roku 1990 usiluje o integraci osob s postižením do běžného života Podporuje: –bezbariérovou individuální dopravu, –služby osobní asistence,
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Neziskové formy podniku -> Ekonomika a neziskový sektor Ekonomika a neziskový sektor
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
„Váš kraj, Váš rozpočet“. Projekt „Váš kraj, Váš rozpočet“  Běžná praxe: občané mají možnost vyjádřit se k návrhu rozpočtu až ve fázi, kdy je návrh rozpočtu.
Financování NO Systém veřejného financování - financování z veřejných rozpočtů Finance z neveřejných zdrojů (tuzemských i zahraničních) Nadace tuzemské.
1 Projekt : „ PODPORA ZDRAVOTNICKÝCH OBORŮ“ DOBROVOLNICTVÍ - je svobodně zvolená činnost, konaná ve prospěch druhých bez nároku na odměnu.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Dárcovství očima Čechů a Slováků Radek Jiřičný Research Director
Individuální dárcovství 2.0 možnosti, nástroje a trendy červen 2015.
Tisková konference o pravidelném dárcovství v České republice.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Výzkumné komunity / Privátní panely / Výzkum trhu Firemní dárcovství Radek Jiřičný Research Director
Dotazníkové šetření. Cílem ankety je zjistit potřeby obyvatel města Toužim, zlepšit přehled městských zastupitelů o vnímání jejich potřeb z hlediska poskytování.
Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.
Praha, 5. prosince 2014 Nestlé podporuje mladé. Nestlé: jednička celosvětově i lokálně Tržby ČR&SR 2013Zaměstnanci ,3 mld CZK ,6 Světové.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Publicita v projektů financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Z AJIŠŤOVÁNÍ VEŘEJNÝCH SLUŽEB Kontrahování služeb se soukromým a neziskovým sektorem.
Zpráva o stavu českého sponzoringu Konference Sponzoring, Praha Ing. Ondřej Obluk MBA.
© ABB Group November 15, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Steinerová, ABB s.r.o., Workshop,
MIKROEKONOMIKA Ekonomika neziskových organizací. Společenský význam neziskových organizací Nezisková organizace (nonprofit, nověji not-for-profit) = organizace,
Benefity. Výhody poskytování benefitů pro zaměstnavatele:  úspora mzdových nákladů s ohledem na daňové úlevy  účinný nástroj personálního managementu.
Subjekty a objekty veřejných politik
Společensky odpovědné podnikání
Informace o průběhu informačních seminářů a výsledcích strukturovaných rozhovorů za stranu zaměstnavatelů BP Stavebnictví I.
Individuální dárcovství
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Bc. Nikol Fišerová, DiS., Bc. Šárka Mrázková
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Rozpočetnictví a kalkulace
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Benefity.
Vyhodnocení dotazníkového průzkumu CSR
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Klíčové aktivity projektu
Zapojení JMK do kampaně „Dost bylo plastu“
Co říká česká veřejnost?
Místní rozpočtové jednotky
Transkript prezentace:

Firemní dárcovství 1. 12. 2015 Radek Jiřičný Research Director radek.jiricny@insightlab.cz www.insightlab.cz BODY PRESENTATION

Pozadí výzkumu CAWI - Online sběr dat na panelu respondentů Terénní sběr dat - listopad 2015 Počet respondentů - 500 Typ výběru – kvótní (pohlaví, věk, kraj) Cíle výzkumu Společenská odpovědnost firem Přispívání státu, firem, jednotlivců Zdroje informací o využívání finančních prostředků Přispívání nadacím a nadačním fondům BODY PRESENTATION

Společenská odpovědnost firem BODY PRESENTATION

Mají firmy darovat peníze na veřejně prospěšné akce? Darování peněz Mají firmy darovat peníze na veřejně prospěšné akce? 2 % Rozhodně ne 7 % Spíše ne 90 % 35 % Rozhodně ano 55 % Spíše ano BODY PRESENTATION 90 % lidí si myslí, že by měly firmy darovat peníze na veřejně prospěšné akce.

Společensky odpovědná firma Které z těchto činností by měla firma vykonávat, abyste ji považoval/a za společensky odpovědnou? Kterou z těchto činností považujete za nejdůležitější v oblasti společenské odpovědnosti? 77 % 33 % vyrábět kvalitní výrobky 64 % 12 % investovat do rozvoje a vzdělávání zaměstnanců 52 % 7 % dávat prostředky na veřejně prospěšné účely 51 % 13 % vyrábět ekologicky šetrné výrobky 51 % 13 % rovný přístup k ženám, menšinám a hendikepovaným 48 % 10 % vést transparentní hospodaření BODY PRESENTATION 12 % 6 % být nepolitická 12 % 5 % využívat výrobky nakoupené od českých výrobců Společensky odpovědná firma by měla především vyrábět kvalitní výrobky a investovat do rozvoje a vzdělávání svých zaměstnanců.

Práce ve společensky odpovědné firmě Je pro Vás důležité, aby se firma, ve které pracujete nebo ve které byste chtěl/a pracovat, chovala společensky odpovědně / finančně podporovala veřejně prospěšné projekty a investovala do komunity? 5 % Rozhodně ne 16 % Spíše ne 26 % Rozhodně ano 78 % 52 % Spíše ano BODY PRESENTATION Pro 80 % lidí je důležité, aby se firma, ve které pracují nebo chtějí pracovat, chovala společensky odpovědně.

Postoje ke společensky odpovědné firmě Budete-li vědět o konkrétní firmě, že některou z podobných činností realizuje, tj. že je společensky odpovědná, jakým způsobem se změní Váš postoj k této firmě? 62 % zvýší se má celková důvěra k firmě 47 % vyzkouším výrobky a služby firmy 38 % začnu tuto firmu a její výrobky doporučovat budu chtít v dané firmě pracovat / budu si svého zaměstnavatele více vážit 15 % BODY PRESENTATION 10 % můj postoj k firmě to neovlivní Vědomí, že je firma společensky odpovědná, zvyšuje celkovou důvěru lidí ve firmu a lidé deklarují zájem o vyzkoušení jejich výrobků a služeb.

Forma podpory Pokud se firma rozhodne podporovat nějaký veřejně prospěšný projekt, které z následujících forem podpory by podle Vašeho názoru měla firma zvolit? 55 % věnovat peněžní prostředky 49 % podpořit neziskové organizaci výnosem z prodeje výrobků / služeb 40 % věnovat věcné dary a služby 38 % umožnit zaměstnancům zapojení do firemního dobrovolnictví propagovat jméno neziskové organizace v rámci reklam a propagace svých výrobků / služeb BODY PRESENTATION 31 % 11 % poskytnout své know-how Pokud se firma rozhodne podporovat nějaký veřejně prospěšný projekt, měla by být tato forma poskytnuta především prostřednictvím věnování peněžních prostředků.

Firemní dobrovolnictví Některé firmy umožňují svým zaměstnancům, aby podpořili dobročinné aktivity v rámci aktivit firmy - jako například dobrovolnictví, zaměstnanecké sbírky, apod. Uvítal/a byste tuto možnost ve Vaší firmě? 50 % Ano 11 % Ne 39 % Nevím, netýká se BODY PRESENTATION Pouze desetina lidí odmítá podporu firmy nějakého veřejně prospěšného projektu prostřednictvím firemního dobrovolnictví, zaměstnaneckých sbírek apod.

Přispívání státu, firem, jednotlivců BODY PRESENTATION

Přispívání státu, firem, jednotlivců Kdo by měl podle vašeho názoru přispívat na následující oblasti? stát firmy jednotlivci 80 % 62 % 57 % děti a volný čas 90 % 67 % 40 % životní prostředí 87 % 65 % 41 % vzdělávání 96 % 41 % 22 % zdravotnictví 97 % 39 % 23 % senioři 94 % 41 % 22 % kultura a nemovité památky 81 % 13 % 26 % bezdomovci 73 % 12 % 31 % etnické a národnostní menšiny BODY PRESENTATION 67 % 9 % 37 % drogově závislí Nejčastějším přispěvatelem do různých sociálních oblastí by měl být stát. Jedná se zejména o zdravotnictví a seniory. Firmy by se měly angažovat v oblastech děti a volný čas, životní prostředí, vzdělávání. I jednotlivci by měly svoji podporu směřovat především do dětí a volného času, dále pak do životního prostředí a vzdělávání.

Zdroje informací BODY PRESENTATION

Zájem o informace Myslíte si, že jsou běžně dobře dostupné informace o neziskových organizacích a projektech, do kterých se jednotlivec či firma může zapojit? Zajímali by Vás informace o tom, jak nezisková organizace využila získané finanční prostředky od jednotlivců či firem? 58 % Rozhodně ano 33 % Spíše ano 8 % Spíše ne 91 % 1 % Rozhodně ne 25 % Ano 47 % Ne 28 % Nevím, nezajímám se o to BODY PRESENTATION O informace, jak nezisková organizace využila získané finanční prostředky od jednotlivců či firem, má zájem 91 % lidí. Ale jen 25 % lidí se domnívá, že jsou informace o neziskových organizacích a projektech běžně dostupné.

Zdroje informací Kde by podle, Vašeho názoru, měly neziskové organizace o své činnosti informovat? 82 % 63 % 39 % 25 % 18 % 28 % 17 % 13 % 7 % 2 % 10 % internet, webové stránky v tisku televizní pořad Facebook televizní reklama prostřednictvím zaměstnavatele e-mailem rozhlasová reklama BODY PRESENTATION billboardy na ulicích informační dopis do schránky dobrovolníci na ulici SMS do mobilního telefonu Neziskové organizace by měly o svých aktivitách informovat zejména prostřednictvím internetu a na webových stránkách.

Nahlédněte do myšlenek a pocitů lidí BODY PRESENTATION

Děkuji za Vaši pozornost… buďme v kontaktu Radek Jiřičný www.insightlab.cz radek.jiricny@insightlab.cz Twitter: @insightlabcz tel.: 602 625 871 BODY PRESENTATION