Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rok 2008; leden až říjen Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk. ing. Josef Tesařík Besip 20. listopadu 2008.
Advertisements

Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Statistika dopravních nehod
Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR za 11 měsíců 2010
Hradec Králové, 17. září O projektu Gentleman silnic 02 Historie Od prosince 2004 ve spolupráci s Policií ČR Jako první byl oceněn Jiří Lukáč z.
Rada vlády pro BSP; 23. dubna 2009, pplk. ing. Josef Tesařík Rok 2008 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
I. Rok 2008 Celkem dopravních nehod Zjištěný alkohol DN s hmotnou škodou DN se zraněním alkohol a DN hmotná škoda4 918 alkohol.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Dopravní nehodovost za pololetí roku 2011.
Vývoj dopravní nehodovosti v ČR za rok 2014 plk. Ing. Jindřich Rybka, BA.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 Česká republika Zdroj dat: Ředitelství služby dopravní policie.
1. pololetí 2010 Statistika nehodovosti v silničním provozu na území České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 19. července 2010.
Letní prázdniny alkohol, drogy v silničním provozu.
Tisková konference odboru služby dopravní policie KŘP Ústeckého kraje.
Čas se zamyslet … zodpovědný přístup k bezpečnému pohybu v silničním provozu.
Činnost dopravní policie v roce Dopravní přestupky řidičů motorových vozidel Celkem řešeno řidičů motorových vozidel na místě uloženo.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK LEDNA 2011 KRAJSKÉ ŘEDITELSTVÍ POLICIE MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE.
Činnost Policie ČR za I. pololetí r.2010 v dohledu nad sil. provozem plk. Mgr. Ing. Ivan Bílek Policejní prezidium ČR Praha 19. července 2010.
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Prázdniny nehod (- 423, tj. - 3,2%) 140 osob usmrceno (- 30, tj. -17,6%) 598 osob těžce zraněno (- 48, tj. – 7,4%) osob zraněno lehce.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE ZA ROK
Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha Prosinec 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha
Tisková konference dopravní nehodovost a technický stav vozidel plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Stručná informace o plnění Národní strategie BESIP 2020
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Tisková konference ÚO Děčín Krajské ředitelství Ústeckého kraje
Letní prázdniny motocyklisté
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Prázdniny bezpečnější
11 měsíců 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Prázdniny bezpečnější
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
ROK 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Vyhodnocení dopravní nehodovosti v ČR a ve Zlínském kraji za rok 2017
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2012
DOPRAVNÍ NEHODOVOST NA ÚZEMÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE ZA ROK 2012
Prázdniny 2011 Policie České republiky
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk. Ing. Tomáš LERCH 31.12.2018

Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září 2013 Základní čísla celkem nehod 61 924 usmrceno osob 436 těžce zraněno osob 2 081 lehce zraněno osob 17 102 odhadnutá hmotná škoda 3 656,87 mil. Kč   Pokles zaznamenáváme v kategorii: počet usmrcených o 71 osob tj. o 14,0% počet těžce zraněných o 274 osob tj. o 11,6% počet lehce zraněných o 81 osob tj. o 0,5% Nárůst zaznamenáváme v kategorii: počet nehod o 2 293 nehod tj. o 3,8% odhad hmotné škody o 82,61 mil. Kč tj. o 2,3% Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Vývoj počtu nehod a jejich následků; leden až září od roku 1990 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Vývoj počtu usmrcených osob za období leden až září od roku 1970 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Porovnání usmrcených po měsících za období leden až září 2013 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Leden až září 2013 – usmrcené osoby počet kategorie osoby rozdíl 164 řidičů osobních automobilů 76 chodců -21 63 spolujezdců v osobních automobilech -19 55 řidičů motocyklů -20 48 cyklisté -4 15 řidiči nákladních automobilů 8 spolujezdec v nákladním automobilu 3 2 řidiči mopedů -1 1 řidič jiného motorového vozidla cestující v autobusu spolujezdec na motocyklu řidič malého motocyklu řidič traktoru Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Počet usmrcených osob v krajích za období leden až září 2013 v porovnání s rokem 2012 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Počet usmrcených osob v krajích za období leden až září Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Počet nehod s následky na životě a zdraví v krajích za období leden až září Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Leden až září 2013 – alkohol a drogy Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu nebo drog v porovnání s rokem 2012 počet nehod počet usmrcených zjištěná hladina alkoholu je nižší než 0,24‰ 333 (-112) 1 (-6) zjištěná hladina alkoholu je 0,24 až 0,5‰ 233 (+11) 1 (0) zjištěná hladina alkoholu je 0,51 až 0,8‰ 219 (-14) 3 (-1) zjištěná hladina alkoholu je 0,81 až 1,0‰ 153 (-15) 1 (-1) zjištěná hladina alkoholu je 1,1 až 1,5‰ 485 (-80) 2 (-2) zjištěná hladina alkoholu je 1,51‰ a vyšší 2008(-78) 16 (0) zjištěno požití drog i alkoholu 24 (+7) 2 (-4) zjištěno požití alkoholu celkem 3455 (-281) 26 (-14) zjištěno požití drog celkem 184 (+55) 9 (+1) Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Alkohol v krajích za období leden až září 2013, podíl dle ‰ Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Leden až září 2013 – nejčetnější příčiny DN Pořadí DESET nejčetnějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet nehod 1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 10 411 2. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 5 969 3. jiný druh nesprávného způsobu jízdy 4 644 4. nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem 4 461 5. nesprávné otáčení nebo couvání 4 452 6. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 3 021 7. nezvládnutí řízení vozidla 2 988 8. nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST 2 607 9. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 1 803 10. vyhýbání bez dostatečné boční vůle 1 707 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Leden až září 2013 – příčiny tragických DN Pořadí DESET nejtragičtějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet usmrcených osob 1. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 64 2. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 63 3. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 43 4. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 30 5. nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu 22 6. jiný druh nepřiměřené rychlosti 7. nezvládnutí řízení vozidla 20 8. nedání přednosti proti příkazu dopravní značky STŮJ DEJ PŘEDNOST 14 9. nedání přednosti proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST 13 10. nedání přednosti chodci na vyznačeném přechodu Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Rok výroby OA a počet usmrcených osobách ve vozidle za období leden až září 2013 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Osobní automobily podle obsahu, podíl na zaviněných nehodách za období leden až září 2013 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Osobní automobily podle obsahu, podíl na usmrcených osobách za období leden až září 2013 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Nákladní vozidla podle tonáže, podíl na zaviněných nehodách za období leden až září 2013 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Nákladní vozidla podle tonáže, podíl na usmrcených osobách za období leden až září 2013 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Motocykly podle obsahu, podíl na zaviněných nehodách za období leden až září 2013 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Motocykly podle obsahu, podíl na usmrcených osobách za období leden až září 2013 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Leden až září 2013 – zavinění dopravní nehody Viník, zavinění nehody Počet nehod tj. % z celkového počtu Index Počet usmrcených Rozdíl usmrcených ŘIDIČEM MOTOROVÉHO VOZIDLA 53 081 85,7 103,0 394 90,4 -65 ŘIDIČEM NEMOTOROVÉHO VOZIDLA 2 126 3,4 98,4 22 5,0 -8 z toho dětmi 205 0,4 80,4 1 0,0 CHODCEM 798 1,3 84,3 14 3,2 -2 299 0,6 79,5 -1 JINÝM ÚČASTNÍKEM 116 0,2 104,5 ZÁVADOU KOMUNIKACE 435 0,7 197,7 TECHNICKOU ZÁVADOU VOZIDLA 345 94,0 LESNÍ, DOMÁCÍ ZVĚŘÍ 4 676 7,6 116,8 3 JINÉ ZAVINĚNÍ 347 113,4 2 0,5 Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Faktory ovlivňující vývoj dopravní nehodovosti chování všech účastníků silničního provozu intenzita silničního provozu klimatické podmínky technický stav vozidel kvalita a stav pozemních komunikací Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Dohled nad silničním provozem - technický stav za období leden až září 2013 Technické kontroly užitkových vozidel dle směrnice č. 2010/47/EU zkontrolováno celkem 43.299 vozidel; z toho 883 autobusů zjištěno celkem 7.998 závad; z toho 186 u autobusů Přestupky řidičů vozidel spočívající ve špatném technickém stavu v rámci blokového řízení projednáno celkem 68.727 přestupků v částce 31.429.700,- Kč 2.627 přestupků bylo oznámeno správním orgánům k projednání Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Dohled nad silničním provozem - technický stav druhy sankcí a výše pokut Přestupek řidiče vozidla – zákon č. 361/2000 Sb. do 2.000,- Kč – v blokovém řízení 1.500,- až 2.500,- Kč – ve správním řízení 5.000,- až 10.000,- Kč a zákaz činnosti na dobu 6 měsíců až jednoho roku u bezprostředně ohrožujících závad Přestupky a správní delikty provozovatelů vozidel do 5.000,- Kč – v blokovém řízení – zákon č. 56/2001 Sb. do 50.000,- Kč – ve správním řízení – zákon č. 56/2001 Sb. do 100.000,- Kč – ve správním řízení u právnických a podnikajících fyzických osob – zákon č. 361/2000 Sb. Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Dohled nad silničním provozem - technický stav nejčastější závady u vozidel Osvětlení vozidel – špatná funkčnost světel, poškozené a neseřízené světlomety Kola a pneumatiky – sjeté pneumatiky pod stanovenou mez, poškozené disky a pneumatiky, vadné uchycení náprav a kol Karoserie – ostré hrany na vozidle, koroze na karoserii Výhled z vozidla – poškozené čelní sklo, předměty ve výhledu řidiče Brzdové zařízení – poškozené kotouče, zhoršené brzdné účinky Poškozené výfukové potrubí – netěsnost, koroze Chybějící povinná výbava vozidel Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Podzimní období v silničním provozu Rizika zhoršené klimatické podmínky, snížená viditelnost zkracující se denní doba teplotní změny komunikací zejména v ranních hodinách Doporučení pravidelná kontrola stavu osvětlení vozidel příprava na zimní období – zimní pneumatiky, nemrznoucí směs do ostřikovačů kontrola funkčnosti brzdového systému používání reflexních prvků při snížené viditelnosti nemotorizovanými účastníky silničního provozu Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018

Technický stav vozidla nebývá hlavní příčinou dopravních nehod, mívá však negativní dopad na jejich následky. Mysleme na vlastní bezpečnost! Děkuji za pozornost plk. Ing. Tomáš LERCH Vývoj dopravní nehodovosti a technický stav 31.12.2018