Informační systémy podnikové systémy CRM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Advertisements

Základní koncepty systémové integrace
Podnikové informační systémy úvod
managementu znalostí podle
Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
Jan Zmátlík / Petr Pošvic / Martin Rendl
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Oblast nástrojů Prostředí Popis produktů Kritéria Vyhodnocení.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Audit IT procesů ve FNOL
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
IQ PACK dáváme inteligenci obalům Prezentace projektu Ing. Roman Kortus RFID projektový manažer.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Ing. Jiří Šilhán.  představuje komplex aplikačního a základního software, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených.
Informační systémy Tomáš Maděra.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Liberalizovaný trh s elektrickou energií
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Digitální mapa Prahy.
Školní informační systémy
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Předávání dat a komunikace s OTE
Microsoft Dynamics CRM
Řízení obchodu Pro IT, a.s. Ing. Zbyněk Sonnek … průzračnost, která je vidět.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Informační systémy Tomáš Maděra. Historie společnosti LCS International, a.s. založeno 1990 česká firma z aložení dceřiné společnosti na Slovensku.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Potřebujete vybudovat business aplikaci? Pokryje dílčí obchodní potřeby určité skupiny zaměstnanců, jednoho nebo více týmů Bude vytvořena / připravena.
Model strategie marketingového mixu
Helios Orange - Implementace systému
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
CRM – moderní trendy.
Vztahy se zákazníky.
Databázové systémy přednáška 13 – Analýza a reporting
Katedra řízení podniku
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Transkript prezentace:

Informační systémy podnikové systémy CRM Ing. Roman Danel, Ph.D. roman.danel@vsb.cz Institut ekonomiky a systémů řízení Hornicko – geologická fakulta

Cíl přednášky Co je to CRM? Co CRM řeší, co je jeho cílem Z jakých částí se skládá? Jaká jsou kritéria pro výběr CRM? Jaké jsou typy CRM?

Co je CRM? CRM – Customer Relationship Management Systémy pro řízení vztahů se zákazníky. Dříve: Relationship Marketing

CRM a BI

Co přináší zisk Úvaha, co přináší firmě zisk: Dříve – Produkt Dnes – Zákazníci kupující produkt

Co CRM řeší? Jak podchytit informace o zákaznících stávajících i budoucích Jak podchytit ty zákazníky, kteří přinášejí největší zisk Jak vytvořit služby a produkty, které budou zákazníkům vyhovovat a které přinesou zisk Jak nejlépe se zákazníky komunikovat Zastupitelnost pracovníků obchodu a marketingu Řízení marketingových kampaní

Cíl CRM Analytický nástroj – podpora plánování Formulování podnikové kultury Pomoc při vytváření podnikové strategie Záznam znalostí o zákaznících, jejich chování, potřeb, preferencí, zvyků Podpora marketingu

Zdroje CRM Emaily Telefonické rozhovory Přímé kontakty Zdroje z firemní oblasti – soubory, objednávky, smlouvy, kontrakty, web

Architektura CRM Databáze, datový sklad Prostředky pro vedení dialogu se zákazníkem Prostředky pro přizpůsobování produktů a služeb zákazníkům – vrstva vzájemné komunikace Predikce, BI nástroje Automatizace marketingových činností, prodeje, servisních služeb, …

CRM – přehled modulů evidence obchodních partnerů a kontaktů obchodní případy a příležitosti marketing související informace komunikace plánování analýza a vyhodnocení

Faktory pro výběr CRM Jaké má subjekt zkušenosti s problematikou CRM? Jak velká je organizace? Jak velký je rozpočet? Požadavky návratnosti Jak velká je cílová skupina? Existuje na trhu CRM informační systém pro konkrétní firemní odvětví? Které podnikové činnosti vzhledem k řízení vztahů se zákazníky by měly být automatizovány? Jaká bude vazba CRM IS na další firemní informační systémy?

Kritéria pro výběr systému CRM Kvalita správy adres a kontaktních údajů Informace v kontextu Práce s dokumenty Vyhodnocování obchodních případů Přehlednost Podpora týmové práce

CRM – stupně nasazení Nejnižší – iniciativa obchodu na straně zákazníka Pre-CRM – obchodní oddělení, nekoordinovaný přístup 0. stadium – tradiční marketing na produkt 1. stadium – orientace na zákazníka 2. stadium – proaktivní přístup

https://crmperth.wordpress.com/tag/crm-database-perth/

CRM … aplikační architektura Operativní Analytická Kolaborativní

Typy CRM Operativní CRM Zajišťuje realizaci CRM strategie, podporu obchodu a marketingu Automatizace komunikačních a prodejních procesů Analytický CRM Analýza dat o zákaznících - Data Mining, Web Mining Jednotný pohled na zákazníka a jeho vývoj v čase Kolaborativní CRM - Rychlé a zabezpečené šíření vhodných klientských informací na odpovídající místa ve firmě

Analytické CRM

Web mining Structure Mining jak kupující používají web (jaké linky, jak využívají reklamu…) Content Mining – data posbíraná přes vyhledávače Usage Mining – data z on-line formulářů

Kolaborativní CRM Zahrnuje speciální funkcionalitu, která umožňuje komunikaci společnosti a jeho zákazníků prostřednictvím různorodých kanálů za účelem dosažení vyšší kvality vztahů se zákazníky. Cílem Kolaborativního CRM je získávání a sdílení informací různými odděleními, pro zvýšení kvality poskytovaných služeb zákazníkům.

CRM by měl reflektovat Segment trhu ve kterém podnik působí Velikost podniku Typ a množství zákazníků Typ a množství obchodních kanálů

Trh se CRM Celosvětově 8 mld USD SAP, Microsoft, Oracle, SalesForce

CRM Screenshot - Leonardo

Zdroje http://www.crmforum.cz/ http://www.crmportal.cz/

Příklady CRM systémů na trhu Helios CRM Oracle CRM SAP CRM Microsoft Dynamics CRM eWay InTouch CRM (Anneca s.r.o.) QI CRM (DC Concept a.s.) Sprinx CRM

CRM - shrnutí Co je to CRM? Co CRM řeší, co je jeho cílem Systém pro správu informací o zákaznících Co CRM řeší, co je jeho cílem Zákazníci přinášejí zisk, analýzu klíčových zákazníků, podpora při rozhodování, marketingové kampaně Z jakých částí se skládá? Databáze centralizující informace, BI, software pro záznam informací o zákaznících, sw pro call centra apod. Jaká jsou kritéria pro výběr CRM? Segment trhu, počet a typ zákazníků, zkušenosti se CRM, … Jaké jsou typy CRM? Operativní, analytický, kolaborativní

CRM - shrnutí Sběr dat a vyhodnocování kontaktů se zákazníky Zastupitelnost zaměstnanců ve vztahu k zákazníkovi Získávání dat z jiných podnikových IS ve vztahu k zákazníkovi Řízení a vyhodnocování marketingových kampaní Řízení a vyhodnocování efektivity obchodníků