Práce se selhávajícím žákem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spolupráce se Základní školou, Masarykova, Rychnov nad Kněžnou v rámci projektu „Nadané dítě.eu“ v lednu 2010 spolupracovala Pedagogicko-psychologická.
Advertisements

Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Různé role zástupce ředitele školy
Role asistenta v Montessori pedagogice
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Vítejte v Církevní základní škole a mateřské škole Přemysla Pittra.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Horáčkova 1095/1 Praha4.  Jsme speciální mateřská škola se speciálně pedagogickým centrem.  Poskytujeme péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Výstupy z Úvodního semináře
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
Časté otázky související se vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Hodnocení IVP.
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE ICT VE ŠKOLE listopad 2006 (c) Radek Maca.
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Riziko: Chybí ochranné prostředí, které nevyhovuje individuálním potřebám dítěte. klíčové: uzpůsobit prostředí patří mezi první úkoly + Náročnější prostředí.
Andrea Brožová Doubková
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Inkluze pohledem rodiče: příklad dobré praxe z Liberce Dítě s mentálním postižením v běžné základní škole (ZŠ Sokolovská, Liberec) Mgr. Hana Kubíková.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Strategie rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov vznikla v rámci projektu: „Podpora vzdělávání ve školách oblasti ORP Ostrov“ Jak na společné.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Od integrace k inkluzi Mgr. Ludmila Večerková
MAP – Místní akční plán ORP RK
9. Tvorba individuálního plánu
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Jak zacházet s Doporučením ve škole
9. Tvorba individuálního plánu
Seminář PPP Brno informace ze setkání VP 5/2018 Brno – město, Brno - venkov květen 2018.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR
Kariérové poradenství a podnikavost
Druhý stupeň malotřídně
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Práce se selhávajícím žákem Jitka Hřebecká Církevní ZŠ a MŠ ARCHA Malotřídky 2018 5.4.2018

Podmínky úspěšné inkluze finanční podmínky materiální podmínky stavební podmínky PPP, SPC …. školní tým informovaní a myšlenku podporující rodiče Kdo všechno je ve školním týmu? Tipněte, na konci vyhodnotíme.

Školní tým Pedagog Asistent Speciální pedagog Ředitel Kolegové Rodiče žáka Rodiče ostatních žáků Děti ve třídě

Připravený pedagog Zná anamnézy všech dětí Zná způsoby práce, které konkrétním dětem pomáhají Má více příprav na výuku Zadává skupinovou práci Nehodnotí děti veřejně Dává otevřené úkoly Je ochotný pracovat týmově Co má dělat připravený pedagog? Zkuste zformulovat takové konkrétní otevřené zadání

Dobrý asistent Je připravený pracovat v týmu Ví, že nemá jen přímou práci Je otevřený aktuálním změnám dle potřeby třídy Sám naváže svůj vztah se všemi dětmi Důsledně, vede zápisy o dětech dle doporučení Samostatně podpoří aktuálně potřebné děti k dosažení zadaných úkolů Umí vystihnout, kdy je pomoc dětem kontraproduktivní a odepřít jim ji Nečeká, že děti mu budou za pomoc vděčné Co čekáte od dobrého asistenta?

Speciální pedagog Je k dispozici pedagogům, asistentům, dětem i rodičům Je garantem správného postavení IVP, pomáhá s jeho tvorbou i vyhodnocením S asistenty i učiteli vyhledává nové formy a metody výuky pro konkrétní děti Zadává a vyhodnocuje pozorování, která je třeba zajistit asistenty či učiteli Komunikuje s SPC centry, PPP poradnami a dalšími odborníky Navrhuje způsoby práce se skupinou Zná skupinu, má s ní vlastní zkušenost z výuky nebo z asistence

Ředitel Podporuje všechny skupiny Aktivně monitoruje názory všech zúčastněných, pracuje s nimi Naslouchá problémům a aktivně hledá možnosti, jak práci ulehčit Shání finance Hledá pouze způsoby řešení, ne možnosti uhnout. Oceňuje toto nasazení týmu Propojuje jednotlivé aktéry, je-li to třeba Vymýšlí jak se škola vejde do nastolených paragrafů Aktivně znemožňuje pedagogům zabřednout do zjednodušení práce, stereotypu a následnému vyhoření Sám je stále o pár kroků před sborem Sám se stará, aby nevyhořel

Dobrý asistent

Spolupráce v týmu

Systematická práce s dětmi jako týmem

Nefrontální rozvržení třídy

Pravidelná komunikace s rodiči

Děkuji za pozornost jitka.hrebecka@gmail.com