Práce se selhávajícím žákem Jitka Hřebecká Církevní ZŠ a MŠ ARCHA Malotřídky 2018 5.4.2018
Podmínky úspěšné inkluze finanční podmínky materiální podmínky stavební podmínky PPP, SPC …. školní tým informovaní a myšlenku podporující rodiče Kdo všechno je ve školním týmu? Tipněte, na konci vyhodnotíme.
Školní tým Pedagog Asistent Speciální pedagog Ředitel Kolegové Rodiče žáka Rodiče ostatních žáků Děti ve třídě
Připravený pedagog Zná anamnézy všech dětí Zná způsoby práce, které konkrétním dětem pomáhají Má více příprav na výuku Zadává skupinovou práci Nehodnotí děti veřejně Dává otevřené úkoly Je ochotný pracovat týmově Co má dělat připravený pedagog? Zkuste zformulovat takové konkrétní otevřené zadání
Dobrý asistent Je připravený pracovat v týmu Ví, že nemá jen přímou práci Je otevřený aktuálním změnám dle potřeby třídy Sám naváže svůj vztah se všemi dětmi Důsledně, vede zápisy o dětech dle doporučení Samostatně podpoří aktuálně potřebné děti k dosažení zadaných úkolů Umí vystihnout, kdy je pomoc dětem kontraproduktivní a odepřít jim ji Nečeká, že děti mu budou za pomoc vděčné Co čekáte od dobrého asistenta?
Speciální pedagog Je k dispozici pedagogům, asistentům, dětem i rodičům Je garantem správného postavení IVP, pomáhá s jeho tvorbou i vyhodnocením S asistenty i učiteli vyhledává nové formy a metody výuky pro konkrétní děti Zadává a vyhodnocuje pozorování, která je třeba zajistit asistenty či učiteli Komunikuje s SPC centry, PPP poradnami a dalšími odborníky Navrhuje způsoby práce se skupinou Zná skupinu, má s ní vlastní zkušenost z výuky nebo z asistence
Ředitel Podporuje všechny skupiny Aktivně monitoruje názory všech zúčastněných, pracuje s nimi Naslouchá problémům a aktivně hledá možnosti, jak práci ulehčit Shání finance Hledá pouze způsoby řešení, ne možnosti uhnout. Oceňuje toto nasazení týmu Propojuje jednotlivé aktéry, je-li to třeba Vymýšlí jak se škola vejde do nastolených paragrafů Aktivně znemožňuje pedagogům zabřednout do zjednodušení práce, stereotypu a následnému vyhoření Sám je stále o pár kroků před sborem Sám se stará, aby nevyhořel
Dobrý asistent
Spolupráce v týmu
Systematická práce s dětmi jako týmem
Nefrontální rozvržení třídy
Pravidelná komunikace s rodiči
Děkuji za pozornost jitka.hrebecka@gmail.com