Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohon všech kol vozidel Škoda
Advertisements

Bezpečnější a účinnější provoz jeřábů
Elektrické stroje Stejnosměrné motory
Indukční stroje 5 jednofázový motor.
Stejnosměrné stroje II.
Softstartér Emotron MSF 2.0
Trolejbusy: Škoda Electric
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
Indukční stroje 3 jednofázový motor.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Modelování a simulace podsynchronní kaskády
Trolejbusy: 14Tr.
Obor Mechanik elektrotechnik
Charakteristické znaky MHD
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Energetika.
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Tramvaje: Škoda 15T.
Synchronní stroje I. Konstrukce a princip.
Spalovací Turbína.
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
Frekvenční řízení motoru čerpadla s rekuperací energie
Střední odborná škola Otrokovice
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS
Automobily – koncepce, karoserie
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
RUČNÍ FRÉZKY.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3.
Úvod do pozemních komunikací
Tramvajová vozidla.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Česká asociace pro hydrauliku a pneumatiku (CAHP) Vybrané aplikace tekutinových mechanismů v automobilech 1. března 2016.
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Elektrické stroje a přístroje Elektrikář 3. ročník OB21-OP-EL-ESP-VAŠ-U Rozdělení asynchronních motorů.
BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc. Mechanizace stavebních prací Obecné informace o stavebních strojích 1.Přednáška.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_20.
VY_32_INOVACE_AUT1_11 Kategorie a druhy motorových vozidel.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
TRAMVAJOVÉ SBĚRAČE. Typy sběračů Schunk Základní typy tramvajových sběračů Sběrače SBE pružinový zvedací mechanismus elektricky izolovaný spouštěcí motorový.
Company LOGO 494/2, Ostrava, Czech Republic ELEKTROBUS SOR EBN 10,5.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Ing. Milan Krasl, Ph.D. Ing. Milan Krasl, Ph.D. Stejnosměrné stroje Stejnosměrné stroje.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Dynamo – konstrukce Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_18.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
STEMMANN-TECHNIK 1. NIS Non-Icing-System Preventivní systém proti namrzání troleje 2 NIS – účinný systém pro prevenci namrzání trolejových vedení při.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_01.
Dopravní charakteristiky
Spalovací motory Témata cvičení
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Elektrické točivé stroje
SLOŽITĚJŠÍ JÍZDNÍ ÚKONY
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Třída 3.A 8. hodina.
Bárta Tomáš, Chlup Martin VOŠ a SPŠD Masná 18, Praha 1
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Třída 3.B 8. hodina.
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy Klady: Nízké emise škodlivin Trakční vlastnosti vozidla (TM, PM, rekuperace) Provozní vlastnosti elektrického pohonu (životnost TM, náklady na údržbu) Polozávislý provoz – jízdní dráha, poruchy Staničení u zastávek

Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy Zápory: Závislost na napájecím systému (vybočení, dvoupolové vedení) Vyšší provozní náklady a menší životnost vozidel než kolejová doprava Větší hmotnost než autobusy Investiční náročnost zavádění

Charakteristické znaky vozidla Polozávislé vozidlo Ovládání a řízení (2 pedály, volant) Napájecí systém 2 x 300 V DC (750 V DC) Převodné ústrojí (pevný převod, není spojka) Dynamické brzdění, mechanické brzdy Možnost duálního provozu Legislativa (Zákon o drahách, Zákon o provoze na pozemních komunikacích)

Koncepce pohonu

Typ Motoru MLU 3649 K/4 Výkon [kW] 160 Jmen. Napětí [V] 420 Jmen. Proud [A] 285 Otáčky [1/min] 802 Otáčky max. [1/min] 2162 Účiník [-] 0,84 Hmotnost [kg] 765 [ŠKODA]

[ŠKODA]

DC trakční motor pro trolejbus ALS 3046 FnM Výkon 180 kW Jmen. Napětí [V ] 550 Jmen. Proud [A] 360 Otáčky [1/min] 1180 Otáčky max. [1/min] 4500 Chlazení [m3/s] 0,46 Hmotnost [kg] 980

[ŠKODA]

[ŠKODA]

[ŠKODA]

[ŠKODA] http://www.skoda.cz/ cit 15.4.2004 [KIEPE a] http://www.kiepe-elektrik.com/trolleybusse/salzburg/408_Salzburg.pdf, cit 15.4.2004 [KIEPE b] http://www.kiepe-elektrik.com/trolleybusse/athen/391_Athen.pdf, cit 15.4.2004

[KIEPE a]

[KIEPE b]