Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy Klady: Nízké emise škodlivin Trakční vlastnosti vozidla (TM, PM, rekuperace) Provozní vlastnosti elektrického pohonu (životnost TM, náklady na údržbu) Polozávislý provoz – jízdní dráha, poruchy Staničení u zastávek
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy Zápory: Závislost na napájecím systému (vybočení, dvoupolové vedení) Vyšší provozní náklady a menší životnost vozidel než kolejová doprava Větší hmotnost než autobusy Investiční náročnost zavádění
Charakteristické znaky vozidla Polozávislé vozidlo Ovládání a řízení (2 pedály, volant) Napájecí systém 2 x 300 V DC (750 V DC) Převodné ústrojí (pevný převod, není spojka) Dynamické brzdění, mechanické brzdy Možnost duálního provozu Legislativa (Zákon o drahách, Zákon o provoze na pozemních komunikacích)
Koncepce pohonu
Typ Motoru MLU 3649 K/4 Výkon [kW] 160 Jmen. Napětí [V] 420 Jmen. Proud [A] 285 Otáčky [1/min] 802 Otáčky max. [1/min] 2162 Účiník [-] 0,84 Hmotnost [kg] 765 [ŠKODA]
[ŠKODA]
DC trakční motor pro trolejbus ALS 3046 FnM Výkon 180 kW Jmen. Napětí [V ] 550 Jmen. Proud [A] 360 Otáčky [1/min] 1180 Otáčky max. [1/min] 4500 Chlazení [m3/s] 0,46 Hmotnost [kg] 980
[ŠKODA]
[ŠKODA]
[ŠKODA]
[ŠKODA] http://www.skoda.cz/ cit 15.4.2004 [KIEPE a] http://www.kiepe-elektrik.com/trolleybusse/salzburg/408_Salzburg.pdf, cit 15.4.2004 [KIEPE b] http://www.kiepe-elektrik.com/trolleybusse/athen/391_Athen.pdf, cit 15.4.2004
[KIEPE a]
[KIEPE b]