NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je v souladu s ŠVP ZŠ Vrbno pod Pradědem
Advertisements

Způsobová /modální / slovesa
Skladba vět - slovosled
zpracovaný v rámci projektu
SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Přivlastňovací zájmena
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Nepravidelná slovesa Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Denken an (4.p) otázka sprechen mit (3.p) heiraten (4.p) An wen denkt sie? oznamovací věta Sie denkt an ihren Freund. Mit wem spricht Kurt?Er spricht mit.
Člen určitý a neurčitý, 1. a 4. pád podstatných jmen
NEJ - GRAMATIKA Zájmena I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_03_prezentace
Význam způsobových sloves, slovosled
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Opakování učiva 8. ročníku
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
4. LEKCE (4. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Possessivpronomen Autor.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.7.B.20_opakovaci_test Datum : Ročník : sedmý Vzdělávací.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Familie I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lucie Břicháčková.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 6 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Wiederholung 5–8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr. Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R18_Ich TEMA: Německý jazyk ČÍSLO PROJEKTU:
Prezentace slouží k nácviku konverzace a základních frází daného tematického okruhu. Fráze se dají volit v libovolném pořadí. Tato prezentace může sloužit.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 5: Im Schnellimbiss Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.8.A.09_otazky_a_odp ovedi Datum : Ročník : osmý.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Přeložky se 3. pádem VY_32_INOVACE_02-15 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk – 2. cizí jazyk Tematický.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
RELATIVPRONOMEN RELATIVSÄTZE.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Německý jazyk – Gramatické jevy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Němčina pro jazykové školy nově 1
Němčina pro jazykové školy nově 1.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Němčina pro jazykové školy nově 1
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Časování pravidelných sloves (VY_32_INOVACE_01) Úloha 1 Jaký je správný tvar slovesa kochen pro 1. os., č. j., času přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich koche ich kochst wir kochen Úloha 2 Jaký je správný tvar slovesa arbeiten pro 3. os., č. j., času přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: sie arbeiten ihr arbeitet er arbeitet Úloha 3 Jaký je správný tvar slovesa warten pro 2. os., č. mn., času přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: sie wartet ihr wartet sie waten Úloha 4 Jaký je správný tvar slovesa machen pro 1. os., č. mn., času přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: wir machen ihr macht ich mache Úloha 5 Jaký je správný tvar slovesa hören pro 3. os., č. j., času přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: er hört du hörst Sie hören

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Časování pomocného slovesa haben v čase přítomném (VY_32_INOVACE_02) Úloha 1 Jaké jsou tvary slovesa haben v č.j., času přítomném? Vyberte jednu z nabízených možností: ich habe, du hast, er hat ich haben, du habst, er habt ich habe, du habst, sie hat Úloha 2 Jaké jsou tvary slovesa haben v č.mn., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: wir haben, du hast, es habt wir haben, ihr habt, sie haben wir habt, ihr haben, sie hat Úloha 3 Jaký je tvar slovesa haben při vykání? Vyberte jednu z nabízených možností: Sie haben Sie hat sie haben Úloha 4 Jaký je správný tvar slovesa haben ve větě: Ihr ....... Kaffee und Tee. Vyberte jednu z nabízených možností: hast habt haben Úloha 5 Jaký je správný tvar slovesa haben ve větě: Wir ..... ein Auto. Vyberte jednu z nabízených možností: habe

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Časování pomocného slovesa sein v čase přítomném (VY_32_INOVACE_03) Úloha 1 Jaké jsou správné tvary slovesa sein v č.j., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich bin, du seist, sie bist ich bin, du bist, es ist ich seine, du bist, er seid Úloha 2 Jaké jsou správné tvary slovesa sein v č.mn., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: wir sind, ihr bist, sie ist wir sind, ihr seid, sie sind wir sein, ihr seid, sie bin Úloha 3 Jaký je správný tvar slovesa sein pro vykání? Vyberte jednu z nabízených možností: sie ist sie sind Sie sind Úloha 4 Jaké jsou správné tvary slovesa sein v souvětí souřadném: Ich ..... Koch und du .... Kellnerin. Vyberte jednu z nabízených možností: sein, ist sind, seid bin, bist Úloha 5 Jaký je správný tvar slovesa sein ve větě: Wer .... das? Vyberte jednu z nabízených možností: sind ist bin

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Přímý pořádek slov ve větě oznamovací (VY_32_INOVACE_04) Úloha 1 Jaké je pořadí větných členů ve větě oznamovací s přímým pořádkem slov? 1. PS + 2. PO + 3. ostatní větné členy. 1. ostatní větné členy + 2. PO + 3. PS. 1. PO + 2. PS + 3. ostatní větné členy. Úloha 2 Jak přeložíš větu oznamovací, aby se jednalo o přímý pořádek slov ve větě. Chtěl bych gulášovou polévku. Gulaschsuppe möchte ich. Ich Gulaschsuppe möchte. Ich möchte Gulaschsuppe. Úloha 3 Jak přeložíš větu oznamovací, aby se jednalo o přímý pořádek slov ve větě? Hledá naši školu. Er sucht unsere Schule. Unsere Schule er sucht. Er unsere Schule sucht. Úloha 4 Jak přeložíš větu oznamovací, aby se jednalo o přímý pořádek slov ve větě? Petr se dobře učí. Gut Peter lernt. Peter lernt gut. Peter gut lernt. Úloha 5 Jak seřadíš větné členy ve větě, aby se jednalo o větu oznamovací s přímým pořádkem slov? Surfuji rád na internetu. Ich surfe gern im Internet. Gern ich im Internet surfe. Im Internet gern ich surfe.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Nepřímý pořádek slov ve větě oznamovací (VY_32_INOVACE_05) Úloha 1 Jaké je pořadí větných členů ve větě oznamovací s nepřímým pořádkem slov? 1. Zdůrazněný větný člen + 2. PS + 3. PO + 4. ostatní větné členy. 1. PO + 2. PS + 3. ostatní větné členy + zdůrazněný větný člen. 1. PS + 2. ostatní větné členy + 3. zdůrazněný větný člen + 4. PO. Úloha 2 Jak přeložíš větu oznamovací s nepřímým pořádkem slov? V Rakousku lidé hovoří německy. Sprechen die Menschen Deutsch in Österreich. Die Menschen in Österreich sprechen Deutsch. In Österreich sprechen die Menschen Deutsch. Úloha 3 Jak poskládáš následující větu? Začni podtrženým slovem. Ich/jeden/Tag/nach/Kaplice/fahre. Jeden nach Kaplice Tag fahre ich. Jeden Tag fahre ich nach Kaplice. Jeden Kaplice nach Tag ich fahre. Úloha 4 Jak přeložíš větu oznamovací, aby se jednalo o nepřímý pořádek slov. V Kaplici se učí Vojta automechanikem. Vojta lernt Automechaniker in Kaplice. Automechaniker lernt Vojta in Kaplice. In Kaplice lernt Vojta Automechaniker. Úloha 5 Jak seřadíš větné členy ve větě, aby se jednalo o větu oznamovací s nepřímým pořádkem slov? Začni podtrženým větným členem. O letních prázdninách pojedeme do Berlína. Fahren wir nach Berlin in den Sommerferien? In den Sommerferien fahren wir nach Berlin. Wir fahren in den Sommerferien nach Berlin.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Věta tázací (VY_32_INOVACE_06) Úloha 1 Jaké rozlišujeme dvě otázky ve větách tázacích? Vyberte jednu z nabízených možností: otázka zjišťovací, otázka uvozovací otázka základní, otázka vyzvídací otázka zjišťovací, otázka doplňovací Úloha 2 Jak odpovídáme na otázku zjišťovací? Vyberte jednu z nabízených možností: celou větou ne ano, ne Úloha 3 Jaké je pořadí větných členů v otázce zjišťovací? Vyberte jednu z nabízených možností: 1. Zdůrazněný větný člen + 2. PO + 3. PS + 4. ostatní větné členy? 1. PS + 2. PO + 3. ostatní větné členy? 1. PO + 2. PS + 3. ostatní větné členy? Úloha 4 Jaké je pořadí větných členů v otázce doplňovací? Vyberte jednu z nabízených možností: 1. Tázací zájmeno nebo příslovce + 2. PS + 3. PO + 4. ostatní větné členy? 1. PS + 2. PO + 3. tázací zájmeno + 4. ostatní větné členy? 1. PS + 2. ostatní větné členy + 3. zdůrazněný větný člen + 4. PO? Úloha 5 Jak skloňujeme zájmeno wer? wessen, was, wen, wem was, wer, wem, wen wer, wessen, wem, wen

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Nepravidelná slovesa v čase přítomném 1 (VY_32_INOVACE_07) Úloha 1 Jak přeložíme do češtiny slovesa sprechen, lesen, fahren? Vyberte jednu z nabízených možností: mluvit, číst, jet číst, mluvit, letět zpívat, nechat, jet Úloha 2 Jak časujeme sloveso sprechen v č.j., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich sprach, du sprechst, er sprecht ich spreche, du sprichst, es spricht ich spriche, du sprichst, sie sprach Úloha 3 Jak časujeme sloveso lesen v č.j, čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich lese, du last, sie liest ich lase, du lest, er liest ich lese, du liest, es liest Úloha 4 Jak časujeme sloveso fahren v č.j., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich fahre, du fährst, es fährt ich fehre, du fahrst, er fahrt ich fuhre, du fährt, sie fahrt Úloha 5 Jak časujeme slovesa sprechen, lesen, fahren ve 2. os., č.mm., čase přít.? ihr sprecht, ihr lest, ihr fahrt ihr spracht, ihr lest, ihr fuhrt ihr spricht, ihr last, ihr fährt

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Nepravidelná slovesa v čase přítomném 2 (VY_32_INOVACE_08) Úloha 1 Jak překládáme do češtiny slovesa essen, nehmen, empfehlen? Vyberte jednu z nabízených možností: jíst, nechat, nabízet pít, přijít, obsloužit jíst, vzít, doporučit Úloha 2 Jak časujeme sloveso essen v č.j., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich esse, du isst, es isst ich esse, du esst, er esst ich esse, du ist, sie ist Úloha 3 Jak časujeme sloveso nehmen v č.j., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich nehme, du nimmst, er nimmt ich nehme, du nehmst, er nehmt ich nimme, du nimmst, sie nemmet Úloha 4 Jak časujeme sloveso empfehlen v č.j., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich empfiehle, du empfehlst, er empfehlt ich empfehle, du empfielst, es empfielt ich empfehle, du empfiehlst, sie empfiehlt Úloha 5 Jaký je správný tvar sloves essen, nehmen, empfehlen pro 2. os., č.mn., času přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ihr isst, ihr nimmt, ihr empfiehlt ihr esst, ihr nehmt, ihr empfehlt ihr est, ihr nemt, ihr empfelt

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Tvar möcht- v přítomném čase (VY_32_INOVACE_09) Úloha 1 Od kterého slovesa je odvozen slovesný tvar möcht-? Vyberte jednu z nabízených možností: od slovesa mögen od slovesa machen od slovesa müssen Úloha 2 Kde stojí ve větě infinitiv plnovýznamového slovesa, který se váže ke tvaru möcht-? Vyberte jednu z nabízených možností: hned za přísudkem ve větě na prvním místě ve větě až na konci věty Úloha 3 Jak časujeme tvar möcht- v č.j., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: ich möchte, du möchtest, es möchte ich möchte, du möchtest, er möchtet ich möchte, du möchst, sie möcht Úloha 4 Jak časujeme tvar möcht- v č.mn., čase přít.? Vyberte jednu z nabízených možností: wir möchten, ihr möchtet, sie möchten wir möchten, ihr möcht, sie möchten wir möchten, ihr möcht, sie möchen Úloha 5 Jak přeložíš následující větu do němčiny? Chtěl bych mít řidičský průkaz. Vyberte jednu z nabízených možností: Ich möchte einen Fahrschein haben. Ich möchte haben einen Fahrschein. Möchte ich haben einen Fahrschein.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Člen určitý a neurčitý v rodě mužském, čísle jednotném (VY_32_INOVACE_10) Úloha 1 Jaký je tvar členu urč. a neurč., r. m., p. 1.? Vyberte jednu z nabízených možností: der, einer der, ein den, ein Úloha 2 Jaký je tvar členu urč. a neurč., r.m., p. 2.? Vyberte jednu z nabízených možností: des, eines des, eins der, eins Úloha 3 Jaký je tvar členu urč. a neurč., r.m., p.3.? Vyberte jednu z nabízených možností: dem, eim dem, einem denem, einem Úloha 4 Jaký je tvar členu urč. a neurč., r.m., p.4.? Vyberte jednu z nabízených možností: den, einen deren, eineren denen, ein Úloha 5 Jak přeložíš do němčiny následující větu? Přinesu hostu příbor. Vyberte jednu z nabízených možností: Ich bringe des Bestecks den Gast. Ich bringe das Besteck dem Gast. Ich bringe des Gastes dem Besteck.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Člen určitý a neurčitý v rodě ženském, čísle jednotném (VY_32_INOVACE_11) Úloha 1 Jaký je tvar členu urč. a neurč., r.ž., p.1.? die, eine diere, einere die, einere Úloha 2 Jaké pády č.j. v r.ž. mají stejné tvary členu urč. a neurč.? a. 2. a 3. b. 1. a 3. c. 1. a 4. Úloha 3 Jaký je tvar členu urč. a neurč., r. ž., p.2.? Vyberte jednu z nabízených možností: derer, einer der, einerer der, einer Úloha 4 Se kterým pádem má stejný tvar členu urč. a neurč. 2. pád rodu ženského? Vyberte jednu z nabízených možností: s 1. pádem se 4. pádem se 3. pádem Úloha 5 Jak vyskloňuješ v č.j. se členem urč. a neurč. podstatné jméno účet? Vyberte jednu z nabízených možností: 1. p. die, einere Rechnung, 2. p. derer, einer Rechnung, 3. p. derer, einer Rechnung, 4.p. die, einere Rechnung 1. p. die, eine Rechnung, 2. p. der, einerer Rechnung, 3. p. der, einerer Rechnung, 4. p. die, eine Rechnung 1. p. die, eine Rechnung, 2. p. der, einer Rechnung, 3. p. der, einer Rechnung, 4. p. die, eine Rechnung

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Člen určitý a neurčitý v rodě středním, čísle jednotném (VY_32_INOVACE_12) Úloha 1 Jaký je tvar členu urč. a neurč., r. stř., p. 1.? Vyberte jednu z nabízených možností: das, ein des, eines dem, einem Úloha 2 Které pády u rodu středního mají stejný tvar členu určitého a neučitého v č.j.? Vyberte jednu z nabízených možností: a. 1. p. a 2. p. b. 1.p. a 4. p. c. 2. p. a 3. p. Úloha 3 Jaký je tvar členu určitého a neurčitého ve středním rodu pro 2. p., č. j.? Vyberte jednu z nabízených možností: des,eines deses, eines Úloha 4 Jaký je tvar členu určitého a neurčitého v rodě středním, č.j. pro 3.p.? Vyberte jednu z nabízených možností: desem, einem dem, einerem Úloha 5 Jak přeložíš do němčiny následující větu? Komu číšník přinese pivo a řízek? Vyberte jednu z nabízených možností: Wem der Kellner bringt ein Bier und einem Schnitzel? Wem bringt der Kellner ein Bier und ein Schnitzel? Der Kellner bringt wem eines Bier und eines Schnitzel?

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Skloňování podstatných jmen v množném čísle (VY_32_INOVACE_13) Úloha 1 Jaký je tvar členu určitého v množném čísle pro všechny tři rody - mužský, ženský a střední, v pádu 1., 2., 3. a 4.? die, des, dem, die die, der, den, die die, den, der, dem Úloha 2 Jak přeložíš do němčiny následující větu? Auta hostů stojí před restaurací. Die Autos der Gäste stehen vor dem Rastaurant. Die Autos der Gäste vor dem Restaurant stehen. Die Auto des Gästes stehen vor dem Restaurant. Úloha 3 Jak přeložíš následující větu do němčiny? Přejeme přátelům dobrou chuť. Wünschen wir guter Appetit der Freunde. Wir wünschen den Freunde gutes Appetit. Wir wünschen den Freunden guten Appetit. Úloha 4 Jak přeložíš do němčiny následující větu? Kde jsou zde toalety? Wo sind hier die Toiletten? Hier wo sind die Toiletten? Wo die Toilette hier sind? Úloha 5 Jak přeložíš do němčiny následující větu? Problémy rodičů mě zajímají. Die Problemen den Eltern interessiere mich. Die Probleme der Eltern interessieren mich. Die Probleme der Eltern mich interessire.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Skloňování přivlastňovacích zájmen (VY_32_INOVACE_14) Úloha 1 Jak řeknete ve správném pádě následující přivlastňovací zájmeno? Ich höre (dein Freund). Ich höre deinen Freund. Ich höre deines Freundes. Ich höre deinem Freund. Úloha 2 Jak řekneš ve správném pádě následující přivlastňovací zájmeno? Ihr versteht (mein Vater) nicht. Ihr versteht meinem Vater nicht. Ihr versteht mein Vater nicht. Ihr versteht meinen Vater nicht. Úloha 3 Jak řekneš ve správném pádě přivlastňovací zájmeno? Er sagt es (seine Tante). Er sagt es seines Tantes. Er sagt es seine Tante. Er sagt es seiner Tante. Úloha 4 Jak přeložíš správně následující větu? Přinesu Váš příbor hned. Ich bringe Ihres Besteck gleich. Du bringst Ihre Besteck gleich. Ich bringe Ihr Besteck gleich. Úloha 5 Jak přeložíš tuto otázku zjišťovací - vykánís? Čtete právě jejich jídelníček? Lesen Sie gerade Ihre Speisekarte? Lesen Sie gerade ihre Speisekarte? Lest ihr unsere Speisekarte gerade?

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Skloňování osobních zájmen (VY_32_INOVACE_15) Úloha 1 Jak přeložíš následující větu? Přinese jí jablečný mošt. Bringt ihr er Apfelmost. Er bringt sie Apfelmost. Er bringt ihr Apfelmost. Úloha 2 Jak nahradíš podtržené spojení osobním zájmenem? Er vesteht den Gast nicht. Er vesteht ihm nicht. Er vesteht dich nicht. Er versteht ihn nicht. Úloha 3 Jak přeložíš následující větu? Doporučuji Vám vepřovou pečení. Wir empfehlen Sie Schweinebraten. Ich empfehle euch Schweinebraten. Ich empfehle Ihnen Schweinebraten. Úloha 4 Jak nahradíš podtržené podstatné jméno příslušným zájmenem. Sie rufen den Lehrer. Sie rufen ihn. Sie rufen er. Sie rufen ihm. Úloha 5 Jak nahradíš podtržené podstatné jméno osobním zájmenem? Ich zeige dem Herr sein Auto. Ich zeige ihn sein Auto. Ich zeige ihnen ihr Auto. Ich zeige ihm sein Auto.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Předložky se 3. pádem (VY_32_INOVACE_16) Úloha 1 Jak přeložíš následující spojení? z restaurace mit dem Restaurant aus dem Restaurant nach dem Restaurant Úloha 2 Jak správně vyskloňuješ toto spojení? Er kommt mit (ihr Bruder). Er kommt mit ihrem Bruder. Er kommt mit ihrer Bruder. Er kommt mit ihren Bruder. Úloha 3 Jak správně vyskloňuješ toto spojení? Er wohnt bei (die Eltern). Er wohnt bei der Eltern. Er wohnt bei die Eltern. Er wohnt bei den Eltern. Úloha 4 Jak správně odpovíš? Mit wem gehst du einkaufen? (dein Mitschüler) Einkaufen ich gehe mit deinen Mitschüler. Ich gehe mit deines Mitschülers einkaufen. Ich gehe mit deinem Mitschüler einkaufen. Úloha 5 Mit wem warten sie? (sie) Sie warten mit ihnen. Sie warten mit Sie. Sie warten mit sie.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Rozkazovací způsob (VY_32_INOVACE_17) Úloha 1 Jak přeložíš? Zaplať to! Bezahlt es! Bezahlst du es! Bezahl es! Úloha 2 Jak přeložíš? Počkej! Warten Sie! Warte mal! Wartet! Úloha 3 Jak přeložíš tuto větu? Pojďme navštívit Tomáše do nemocnice. Wir gehen besuchen im Krankenhaus Tomáš! Gehen wir Tomáš ins Krankenhaus besuchen! Besuchen gehen wir ins Krankenhaus Tomáš! Úloha 4 Jak přeložíš následující větu? Počkejte prosím před školou. (tykání) Wartet bitte vor der Schule! Sie warten vor die Schule bitte! Ihr wartet vor der bitte Schule! Úloha 5 Jděte touto ulicí rovně! (vykání) Gehen Sie diese Straße geradeaus! Sie gehen geradeaus dieser Straße! Geht ihr diese Straße geradeaus!

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Předložky se 4. Pádem (VY_32_INOVACE_18) Úloha 1 Jak utvoříš správný pád? Vielen Dank für (Ihr Tip). Vyberte jednu z nabízených možností: Vielen Dank für der Tip. Vielen Dank für den Tip. Vielen Dank für des Tips. Úloha 2 Jak utvoříš správný pád? Mach das ohne (ich)! Mach das ohne mir! Mach das ohne mich! Mach das ohne ich! Úloha 3 Jak přeložíš následující větu? Wir wohnen um die Ecke. Bydlí u Evy. Bydlíme za rohem. Bydlíš za rohem. Úloha 4 Jak přeložíš větu? Půjdeme parkem na procházku. Vyberte jednu z nabízených možností: Wir gehen auf einen Spaziergang in den Park. Wir gehen auf einen Spaziergang durch den Park. Wir machen einen Spaziergang durch den Park. Úloha 5 Bez babičky do Kaplice nepojedeme. Vyberte jednu z nabízených možností: Ohne Oma wir fahren nicht nach Kaplice. Ohne Oma fahren wir nicht nach Kaplice. Wir fahren in Kaplice gegen Oma nicht.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Předložky se 3. a 4. Pádem (VY_32_INOVACE_19) Úloha 1 Jak přeložíš větu? Půjdu večer na diskotéku. Vyberte jednu z nabízených možností: Gehe ich auf der Diskothek am Abend. Ich gehe am Abend in die Diskothek. Ich gehe am Abend auf die Diskothek. Úloha 2 Jak přeložíš větu? U vchodu stojí Monika se sestrou. Vyberte jednu z nabízených možností: Am Eingang steht Monika mit der Schwester. Ans Eingang steht Monika mit die Schwester. Monika mit die Schwester steht bei dem Eingang. Úloha 3 Jak dosadíš do věty podstatné jméno? Gehen wir ins Café. (die Bar) Vyberte jednu z nabízených možností: Gehen wir in die Bar. Gehen wir ins Bar. Gehen wir im Bar. Úloha 4 Jak dosadíš do věty podstatné jméno? Sie haben es weit ins Hotel. (die Werkstatt) Vyberte jednu z nabízených možností: Sie haben es weit im Werkstatt. Sie haben es weit in die Werkstatt. Sie haben es weit in der Werkstatt. Úloha 5 Jak přeložíš následující větu? Za domem máme zahradu. Wir haben des Gartens hinter das Haus. Hinter dem Haus haben wir den Garten. Wir hinter das Haus der Garten haben.

NĚMECKÝ JAZYK 1: GRAMATIKA http://www.geukaplice.cz/moodle/ Způsobová slovesa (VY_32_INOVACE_20) Úloha 1 Kde stojí v němčině v hlavní větě infinitiv závislý na způsobovém slovese? Vyberte jednu z nabízených možností: hned za přísudkem až na konci hlavní věty hned za podmětem Úloha 2 Jak užiješ uvedené způsobové sloveso ve větě? Sie raucht nicht. (dürfen) Vyberte jednu z nabízených možností: Sie dürfen nicht rauchen. Sie darf nicht rauchen. Sie dürfen rauchen nicht. Úloha 3 Jak užiješ uvedené způsobové sloveso ve větě? Wie bleibst du lange? (wollen) Wie wollst du lange bleiben? Wie du willst bleiben lange? Wie willst du lange bleiben? Úloha 4 Jak přeložíš následující větu? Můžu ti pomoci opravit auto? Kann ich dir das Auto reparieren? Ich kenne dich reparieren Auto? Kann ich dir reparieren Auto? Úloha 5 Jak přeložíš větu? Mám dnes jít k doktorovi. Ich soll heute zum Arzt gehen. Ich habe heute zum Arzt gehen. Ich habe heute gehen zu dem Arzt.