O metodě konečných prvků Lect_7.ppt

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výpočet konstrukce při dynamickém zatížení
Advertisements

Metoda konečných prvků
Téma 3 Metody řešení stěn, metoda sítí.
školitel: doc.Ing.Milan Hokr, Ph.D.
Vysoké učení technické v Brně
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
O metodě konečných prvků Lect_10.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Transient tasks Šíření napěťových vln.
Název přednášky Obsah: xownjioxjweowecd wcncononodenconn
M. Havelková, H. Chmelíčková, H. Šebestová
O metodě konečných prvků Lect_01.ppt
Petr Beremlijski Katedra aplikovaná matematiky
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
STEP/EXPRESS - Objektově orientovaný ISO standard pro výměnu výrobních dat a ještě o kousek víc! Ing. Martin Molhanec, CSc.
Aktivní prvky pracující na linkové vrstvě. můstek přepínač Zařízení pracující na této vrstvě využívají schopnost učit se MAC adresy uzlů v různých segmentech.
O metodě konečných prvků Lect_6.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Pár slov o Matlabu a o zobrazení čísla na počítači.
Jana Cibulková Obor Matematické modelování v technice
Odvození matice tuhosti izoparametrického trojúhelníkového prvku
Téma 14 ODM, řešení rovinných oblouků
Komplexní modelování lomu a velkých deformací Complex modelling of fracture and large deformations Petr Frantík F AKULTA STAVEBNÍ V YSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ.
1 Náplň vybraných vrstev topografické databáze odvozením z geoprostorových databází větší podrobnosti Ing. et Mgr. Otakar Čerba Ing. Karel Jedlička Katedra.
Počítačové modelování dynamických systémů
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Přednes 5 Lokální interpolační funkce na trojúhelníkovém prvku.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Příklad 3 Stabilita svahu 2D. Kroky k řešení úlohy Modelování geometrie Definice atributů (vlastnosti a materiál) Zavedení vlastní tíhy Generování sítě
METODA ODDĚLENÝCH ELEMENTŮ (DISTINCT ELEMENT METHODS-DEM) Autor metody – Peter Cundall(1971): horninové prostředí je modelováno systémem tuhých bloků a.
DOK. FUZZY MNOŽINY ETC. Klasické množiny Klasická množina – Výběr prvků z nějakého univerza Podle nějakého pravidla – Každý prvek obsahuje nejvýše jednou.
Povrchová modifikace materiálů vodivými polymery Поверхностная модификация материалов проводящими полимерами Návrh projektu dvoustranné spolupráce v rámci.
1 Transformace prostorového rámu na rám rovinný pomocí výběru uzlů a zadání okrajových podmínek (Named Selection & FE Displacement) Ansys Workbench version.
1 Transformace prostorového rámu na rám rovinný pomocí výběru uzlů a okrajové podmínky (Named Selection & FE Displacement) Ansys Workbench version 14 HORYL.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Současný stav výzkumu v oblastech fotovoltaických technologií.
AŘTP literatura k předmětu Miloslav LINDA katedra elektrotechniky a automatizace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Gas chromatography Houdková Zdeňka. Separation metod - separation of anlytes in the gaseous phase The compounds are separated on the basis of different.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 05Číslo.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
CPM - Critical Path Method
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
NUMERICKÁ ANALÝZA Procesů
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Kmitání mechanických soustav 1 stupeň volnosti – vynucené kmitání
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Logistika průmyslového podniku Oblasti, vazby a rozhraní
Základní úlohy statiky
Matematický žebřík – posloupnosti a řady Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Téma 12, modely podloží Úvod Winklerův model podloží
Téma 6 ODM, příhradové konstrukce
Nanoindentace Mariánská u Jáchymova
Numerical Analysis of Proceses NAP1 Introduction. Literature, database work journal literature. Presentation of research papers - determination of topics.
Nelineární řešení průhybu konzoly II Petr Frantík Ústav stavební mechaniky Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky Fakulta stavební, Vysoké.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Geofyzikální ústav AV ČR, v.v.i.. Obecné informace  Vznikl jako pracoviště ČSAV r  Je přímým pokračovatelem Státního ústavu geofyzikálního, založeného.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Autor: Stejskalová Hana
Analýza prutové konstrukce
Příklad 3 Stabilita svahu 2D.
PRUTOVÉ (PŘÍHRADOVÉ) KONSTRUKCE
3D stereoskopická projekce na VOŠ Novovysočanská
Matematické inženýrství
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Zdeňka.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Nezastupitelná úloha zdrojů UPS při Blackoutu
(a brief reminder of electromagnetism)
Simulace dynamických systémů v Matlabu, Simulink
Ústav termomechaniky AV ČR, v.v.i., ČVUT v Praze, FS, UK MFF
Ústav termomechaniky AV ČR, v.v.i., ČVUT v Praze, FS, UK MFF
Transkript prezentace:

O metodě konečných prvků Lect_7.ppt Řešení statických úloh M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Plzeň, 2010

% kodova cisla d=[1 2 3 4; 1 2 5 6; 3 4 5 6; 3 4 7 8; 5 6 7 8; 5 6 9 10; 7 8 9 10] kruk =[2 1 3 2 4 3 5 4] okr = [1 2 9 10]

E:\edu_mkp_liberec_2\mtl_prog\prut_statika.m vsesily = 1.0e+003 * 0.2887 0.5000 0.0000 -1.0000 -0.2887 pos = 1.0e-005 * 0.0700 -0.2021 0.0000 -0.4042 -0.0700 sila = 288.6751 0.0000 -288.6751 -577.3503 -0.0000

Podrobné odvození: Stejskal, V., Okrouhlík, M.: Kmitání s Matlabem, Vydavatelství ČVUT, Praha 2002, ISBN 80-01-02435-0

% infate displacements dist=[0 0 0 0 dis']; residuals and external forces resi = Columns 1 through 5 -3.6380e-012 1.8190e-011 0 1.0914e-011 -2.5466e-011 Columns 6 through 10 -7.2760e-012 -1.0914e-011 7.2760e-012 7.2760e-012 3.6380e-012 Columns 11 through 15 5.6389e-011 0 4.3656e-011 7.2760e-011 1.7462e-010 Columns 16 through 20 -7.2760e-012 -1.4552e-010 -2.9104e-011 -1.8190e-012 -2.1828e-011 Columns 21 through 25 -8.7311e-011 4.3656e-011 9.0949e-012 -4.3656e-011 2.9104e-010 Columns 26 through 30 3.6380e-011 2.6193e-010 7.2760e-011 2.7649e-010 -1.4552e-010 Columns 31 through 35 -2.0009e-010 -1.8917e-010 1.0914e-010 1.4552e-011 -1.0550e-010 Columns 36 through 40 5.8208e-011 5.0000e+002 -5.4570e-011 5.0000e+002 1.4552e-010 ……………………. % static solution dis = xk\p; % check clc r=xk*dis; % infate displacements dist=[0 0 0 0 dis']; disp('inflated displacements') disf=dist point=[1 7:4:2*lmax-1]; displo=disf(point); dismax=max(disf) disp('residuals and external forces') resi = r' plot(displo); grid title('pruhyby na hornim povrchu [m]') xlabel('poradova cisla uzlu na povrchu') % pause % end of beam1.m

E:\edu_mkp_liberec_2\mtl_prog\beam_statika\beam1.m

Four-node bilinear element, plane stress, full integration

Jak na to? www.it.cas.cz/cs/elektronicka-kniha-numerical-methods-computation-mechanics E:\edu_mkp_liberec_2\pdf_jpg_my_old_texts\skripta_jaderna\aplik_mechanika_kontinua_1989.pdf