INDIE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

Nacítání ˇ Pro více navštivte Filip-Boril.wz.cz
SVĚTOVÁ NÁBOŽENSTVÍ.
KASTY.
Sociální stratifikace Ondřej Turek, 1A Čili rozdělení společnosti 2010.
Starověká Indie.
STAROVĚKÁ INDIE.
VY_32_INOVACE_Dj Indie-prezentace
STAROVĚKÁ INDIE.
Adopce Bhagyashree Gavadi
HINDUISMUS.
Název školy Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP Název OP OP Vzdělávání.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Světová náboženství.
VY _12_INOVACE_D.6.31 STAROVĚKÁ INDIE – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 5. ledna 2013 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Základy společenských.
ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012
VY_32_INOVACE_3D.6.14 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Starověká Indie Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o starověké Indii.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INDIE.
Starověká Indie.
Starověká Indie.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Starověká Indie.
 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR. Starověká.
Starověká Indie 6. ročník
Náboženství v Indii I. Název školy
VY_52_INOVACE_03/2/12_ZEMĚPIS
Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Indie – Hinduismus a kastovní systém
Starověká Indie Petr Machala.
STAROVĚK.
Kultura starověké Indie
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Indie Tadž Mahál hinduismus.
Starověká Indie Klára Kratochvilová 6.A. Hinduismus Hinduismus je zřejmě nejstarší existující náboženství na světě. Jeho počátky spadají do doby před.
usazování hebrejsko – židovských
INDIE VYPRACOVALA: KAROLÍNA ZABLOUDILOVÁ. ZÁKLADNÍ INFORMACE o Oficiální název: Indická republika (další označení Bharat nebo Hindustan) o Hlavní město:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
 Vznikl v Indii – přibližně v 5. stol. Př. n. l., jedná se tedy o nejstarší, dosud existující náboženství.  třetí nejrozšířenější náboženství na světě,
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_OBN_3_16 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_STRATIFIKACE_13 Název školyStřední škola.
VY_32_INOVACE_214_Indie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
INDICKÁ FILOSOFIE II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
INDICKÁ FILOSOFIE I. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_mix2_zsv01
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.11_Staroveka_Indie Datum:
VY_32_INOVACE_D6.14   Autor: Mgr. Nováková Jana
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_28DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10 Světadíly
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2-35_Starověká Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INDIE VE STAROVĚKU s. 137.
Digitální učební materiál
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS. VY_32_INOVACE_57 HINDUISMUS.
Starověká Indie.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Indie Uč. str
Transkript prezentace:

INDIE

Videos https://www.youtube.com/watch?v=SQR_k-sRQwM https://www.youtube.com/watch?v=mp65kOUXNeE Napište dvě slova, které podle vás vystihují toto prostředí? Jaké problémy mohou v takovém místě lidi trápit?

PŘÍRODNÍ PODMÍNKY Indický poloostrov Řeky Ganga, Brahmaputra a Indus = centrum civilizace, zemědělství Vlastní písmo = nedochovalo se, nerozluštěno Městské státy Mohendžo-Daro a Harappa Splachovací záchody

SPOLEČNOST Nový stát v povodí Gangy 1500 př. n. l. Kněží (nejvyšší vrstva) – vojáci (ochrana majetku) – svobodní zemědělci a řemeslníci – porobené původní obyvatelstvo (bez práv) Indické/arabské číslice, literatura

HINDUISMUS Myšlenkový a náboženský směr v Indii Více bohů = polyteismus Svatá kráva = posvátné zvíře Reinkarnace = převtělení, po smrti se člověk převtělí do jiného těla Karma = špatné a dobré skutky člověka Samsara = koloběh zrození Kasty / varny = dělení společnosti

JAK BUDOVAT KARMU… Napište tři dobré skutky, které můžete v běžném životě každý den udělat Pokud byste se měli převtělit do nějakého zvířete, do kterého a proč?

Kastovní systém Původně filozoficko – náboženský výklad rozdělení společnosti založený na rozdílech v duchovním vývoji Od 16. století vláda Portugalců = kasty vykládány jako dělení společnosti dle původu a majetku Přetrvává dodnes = sociální problémy, předsudky, chudoba, nemožnost změnit kastu a společensky se uplatnit

Kasty a jejich postavení-kasty se učte podle tohoto seznamu! Brahmáni (pův. kněží) = nejvyšší postavení Kšatrijové (pův. válečníci) = vyšší vrstva Vaišjové (pův. obchodníci, řemeslníci, zemědělci) = nižší postavení Šúdrové (sluhové, dělníci) = nejnižší postavení Dalitové = tzv. nedotknutelní, stojí mimo kastovní systém, vykonávali špinavé profese, diskriminace, útisk, chudoba