Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
Advertisements

1 Oddělení prevence a speciálního vzdělávání §16 školského zákona Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA OPAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
1 Novela školského zákona MŠMT PhDr. Jana Zapletalová NÚV
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Školní rok Změny na MŠMT  Nový ministr školství prof. PhDr. Petr Fiala, PhD., LL.M, od Náměstci: 1. Náměstek ministra Mgr. Jiří.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Základní škola a Mateřská škola, Osečná, okres Liberec, příspěvková organizace -základní škola žáků, 35 sociálně znevýhodnění žáků -mateřská škola.
1 Školský zákon, ve znění zákona č. 82/2015 Sb., které nabude účinnosti 1. září 2016 Klíčové principy rovnocenná a partnerská spolupráce školy - školského.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Program – – → výchovný poradce a platné právní předpisy – → přestávka – → základní informace o studiu
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Koordinace poskytování podpory ve vzdělávání žáků se SVP
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Informační a poradenské centrum ZČU
Pedagogická psychologie
PORADA ŘEDITELEK A ŘEDITELŮ ZÁKLADNÍCH A MATEŘSKÝCH ŠKOL
VÝUKA V PŘÍRODĚ PhDr. Vlastimil Fiala
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Podpůrná opatření prvního stupně
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
PSYCHOPEDICKÝ KVÍZ .
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2013 Liberec.
Individuálně vzdělávací plán
12. června 2017, Pardubice Mgr. Miroslav Jiřička
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Školní poradenství Mgr. Alice Vašáková.
Mgr. Zdeňka Sokolová PPP a SPC Semily Pracoviště SPC Turnov
Školní poradenské pracoviště
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Středisko výchovné péče - ALFA
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Centra kolegiální podpory
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Vybrané cíle projektu KIPR
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Strategické řízení a plánování
Výchovné a kariérové poradenství v ZŠ a MŠ Vinařice, okres Kladno
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Struktura pedagogiky.
Schvalování Rámců pro podporu infrastruktury
Analýza implementace inkluzívního vzdělávání
Význam zapojení žáků s dlouhodobým onemocněním v pohybových programech na ZŠ a SŠ Mgr. Tomáš Vyhlídal Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého v Olomouci.
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
Analýza implementace inkluzívního vzdělávání
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Odbor školství, mládeže a sportu Mgr. Terezie Doleželová
Digitální učební materiál
Podpůrná opatření Mgr. Marika Kropíková.
Transkript prezentace:

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami Praxe ve školní psychologii Michaela Širůčková

Kdo je žák se speciálními vzdělávacími potřebami? Žáci se zdravotním postižením: Mentální Tělesné Zrakové nebo sluchové Vady řeči Autismus Vývojové poruchy učení nebo chování Žáci se zdravotním znevýhodněním Dlouhodobá nemoc Lehčí zdravotní poruchy vedoucí k SPUCh Žáci se sociálním znevýhodněním Rodinné prostředí s nízkým sociálně kulturním postavením, sociální patologie Nařízen ústavní nebo ochranná výchova Postavení azylant

Formy vzdělávání Individuální integrace Skupinová integrace v běžné škole ve speciální škole určené pro žáky s jiným zdravotním postižením Skupinová integrace Třída, skupina, oddělení zřízené v běžné škole nebo speciální škole určené pro žáky s jiným zdravotním postižením Ve škole samostatně zřízené pro žáky se zdravotním postižením – speciální školy Kombinací výše uvedeného Školy při zdravotních zařízeních

Individuální vzdělávací plán V případě individuální integrace Vychází ze: školního vzdělávacího programu závěrů speciálně pedagogického vyšetření psychologického vyšetření školským poradenským zařízením doporučení praktického lékaře vyjádření zákonného zástupce žáka

Obsah IVP Individuální speciálně pedagogická či psychologická péče Cíl vzdělávání, rozvržení učiva, volba pedagogických postupů, způsob zadávání a plnění úkolů, způsob hodnocení Potřeba dalšího pedagogického pracovníka Seznam pomůcek Spolupracující poradenské pracoviště Snížení počtu žáků ve třídě Finanční prostředky Závěry vyšetření

Školní psycholog a žáci se SVP Informace Vyhledávání Metodické vedení Supervize Individuální práce s žáky, jejich rodiči Vztahy v třídních kolektivech Spolupráce Koordinace péče

Legislativa Školský zákon Vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných Vyhláška č. 62/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných (platnost od 1. září 2007)