PaedDr. Eva Kulfasová ZŠ, P. Jilemnického 1035/2, Zvolen

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
Advertisements

Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Převody jednotek Jednotky délky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Délka Délka jako fyzikální veličina. Fyzikální veličina základní –p–přímo měřitelná k měření délek (velikostí) těles k porovnávání délek (velikostí) těles.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Objemové jednotky a jejich převody
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Fyzika - 6.ročník Mgr. Zuzana Adamíková
Měření délky pevného tělesa
Grafické znázornění síly
Užití goniometrických funkcí
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Jednotky délky a jejich převody
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Převody délkových jednotek
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová NÁZEV: VY_52_INOVACE_14_FYZIKÁLNÍ VELIČINY
zpracovaný v rámci projektu
VLASTNOSTI LÁTEK I délka, hmotnost.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Lichobežník „domčeková metóda“.
Skladanie síl (vektorov):
ELEKTRICKÉ NAPÄTIE, MERANIE ELEKTRICKÉHO NAPÄTIA
Tolerancie rozmerov Kód ITMS projektu:
Slovné úlohy o rovnomernom pohybe
ELEKTRICKÉ NAPÄTIE, MERANIE ELEKTRICKÉHO NAPÄTIA
Historické jednotky Soňa Harvanová 1.B.
sínusová a kosínusová veta
Demonštračný experiment alebo žiacka aktivita?
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Rozpoznávanie slovných druhov alebo vetnej skladby
Elektrické napätie. Meranie elektrického napätia
Jednotky fyzikálnych veličín
Pravouhlé (ortogonálne) premietanie VII. ročník
PaedDr. Jozef Beňuška
Veselé opakovanie Autor: Mgr. Horáčková
Divergentné úlohy v matematike
Pohybová a polohová energia
Vyrobil: PaedDr. Valter Sohler 2004
PaedDr. Jozef Beňuška
Čo je to Systéme Internacional d´Unites
Digitalizácia informácií
PaedDr. Jozef Beňuška
Delenie desatinného čísla desatinným číslom
Autor: Gabriela Pokorná Antašová
Obsah obdĺžnika a štvorca
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Převody jednotek obsahu
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Převody jednotek obsahu
Transkript prezentace:

PaedDr. Eva Kulfasová ZŠ, P. Jilemnického 1035/2, Zvolen DĹŽKA TELESA PaedDr. Eva Kulfasová ZŠ, P. Jilemnického 1035/2, Zvolen

OBSAH Dĺžka ako fyzikálna veličina Meradlá dĺžky Pravidlá merania dĺžky Meranie dĺžky Jednotky dĺžky

DĹŽKA AKO FYZ.VELIČINA Označenie: l (d, h, s, ...) Veľkosť určujeme priamo – meradlom: meter Jednotky: - základná jednotka: meter (m) - iné jednotky: kilometer (km) decimeter (dm) centimeter (cm) milimeter (mm) l

MERADLÁ DĹŽKY Na priame meranie dĺžky sa používa meter. Poznáme rôzne druhy metrov, závisí od ich použitia: pravítko krajčírsky meter stolársky meter mikrometer posuvné oceľové meradlo zvinovací meter meracie pásmo digitálne meradlá, ai.

PRAVIDLÁ MERANIA DĹŽKY Presnosť merania závisí od dodržiavaní základných pravidiel: Výber vhodného meradla. Meradlo prikladáme rovnobežne k meranému rozmeru telesu tak, aby nulová čiarka stupnice splývala s okrajom telesa. Ak je nameraná dĺžka telesa medzi dvomi dielikmi, prikloníme sa k tomu dieliku, ku ktorému je rozmer telesa bližšie. Pri meraní sa pozeráme kolmo na stupnicu používaného metra.

MERANIE DĹŽKY Pred meraním určíme na používanom meradle: jednotku stupnice merací rozsah stupnice hodnotu najmenšieho dielika stupnice odchýlku merania Úloha 1: Urč základné údaje o trojuholníkovom pravítku. jednotku stupnice: mm merací rozsah stupnice: 0 – 160 mm hodnotu najmenšieho dielika stupnice: 1 mm odchýlku merania: 0,5 mm

Úloha 2: Pomocou trojuholníkového pravítka odmeraj. dĺžku svojho pera Úloha 2: Pomocou trojuholníkového pravítka odmeraj dĺžku svojho pera. Výsledok zapíš. l = 131 mm

JEDNOTKY DĹŽKY Základná jednotka dĺžky je meter. km m dm cm mm x 1000 : 1000 : 10 : 10 : 10

Úloha 3: Správne premeň jednotky dĺžky. l = 2 km = m l = 5000 mm = l = 40 cm = mm l = 6 m = dm 2 000 5 400 60 l = 1 km 500 m = dm l = 7 dm 200 mm = cm 10 000 + 5 000 = 15 000 70 + 20 = 90

Ďakujem za pozornosť! Použitá literatúra: LAPITKOVÁ, V. a kol.: Fyzika pre 6.ročník základných škôl CHYTILOVÁ, M. a kol.: Tabuľky pre základné školy BOHUNĚK, J.: Zbierka úloh z fyziky pre základné školy 1.diel VACHEL, J. a kol.: Fyzika pre 6.ročník základných škôl 6/A