VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01 Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE OBECNÁ VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01 1. 9. 2012 Mgr. Renata Kuldová obor: Ekonomika a podnikání ročník: 4. předmět: Psychologie prodeje
Cíl Uvedení do teorie rozdílů mezi lidmi, která má podobu konkrétních osobnostních vlastností, které ovlivňují myšlení, cítění či chování konkrétního člověka nebo skupiny osob.
I. PŘEDMĚT PSYCHOLOGIE, JEJÍ ÚKOLY A VÝZNAM VE SPOLEČNOSTI PSYCHOLOGIE složena ze dvou slov PSYCHÉ - ……………………… LOGOS - .…………………….. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
PŘEDMĚT PSYCHOLOGIE, JEJÍ ÚKOLY A VÝZNAM VE SPOLEČNOSTI Psychologie je – vědní disciplína ………………………….
Význam studia psychologie psychologické poznatky přispívají především k rozšíření všeobecného vzdělávání Studium psychologie umožňuje lépe: (doplň text)
Psychické jevy Psychika je souhrnem psychických jevů
Úkoly psychologie v praxi Pomáhá všude tam, kde potřebujeme: poznávat lidi ………………………………. uspořádat věci a podmínky, ve kterých lidé žijí ………………………………..
SOUSTAVA PSYCHOLOGICKÝCH VĚD Soustavu hlavních psychologických disciplín tvoří psych. obecná ………………………….. psych. sociální
SOUSTAVA PSYCHOLOGICKÝCH VĚD Psychologie obecná celkový obraz člověka psychické procesy, stavy a vlastnosti člověka Psychologie vývojová člověka od prenatálního období /po početí jedince/ až po stáří zvláštnosti psychiky jednotlivých vývojových období.
SOUSTAVA PSYCHOLOGICKÝCH VĚD Psychologie sociální vliv společenských struktur Psychopatologie abnormality /odchylky od normálu/ duševního života jedince při duševních poruchách a chorobách
Kontrolní otázky Z jaké vědy se rozvíjela psychologie? a/ ze sociologie b/ z filozofie c/ z medicíny Do soustavy hlavních psycholog. disciplín nepatří a/ psch. vývojová b/ psch. výchovy a vyučování c/ psch. sociální
Děkuji za pozornost
Použitá literatura Helus, Z. PSYCHOLOGIE. 2. vyd. Praha: Fortuna, 1997. s. 119. ISBN 80-7168-406-6 Bedrnová, E., Pauknerová, D. PSYCHOLOGIE OBCHODNÍ ČINNOSTI. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004. s. 128. ISBN 80-7168-899-1 Kliparty z webu Office.com, poskytnutí: iStockphoto