Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ Mgr. Tímea Matušeková Vzor DUB.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Advertisements

SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 3 - BEZ ČLENU
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
VY_32_INOVACE_10_ Skloňování podstatných jmen rodu mužského
Český jazyk 4.ročník Skloňování podstatných jmen rodu středního a ženského (interaktivní tabule)
Podstatná jména (rod, číslo, pád, vzor)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu EU Peníze školám
Podstatná jména rodu mužského neživotného
Číslo v digitálním archivu školy
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Skloňování podstatných jmen rodu mužského
ŽIVOTNOST PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO
Český jazyk Vzor hrad (les) Mgr. Renáta Slámová ZŠ Jenišovice
Číslo v digitálním archivu školy
Český jazyk Vzor pán Mgr. Renáta Slámová ZŠ Jenišovice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_512_Podstatná jména rodu mužského 1 AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
90.1 Podstatná jména rodu mužského - vzory předseda, soudce
Podstatná jména rodu mužského - vzory
PODSTATNÁ JMÉNA Mgr. Michal Oblouk.
Za předpokladu použití psacích potřeb
PŘÍDAVNÁ JMÉNA PŘIVLASTŇOVACÍ:
PODSTATNÁ JMÉNA SUBSTANTIVA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN MŮJ, TVŮJ, SVŮJ, JEJÍ
Základní gramatika latiny
Skloňování podstatných jmen rodu mužského
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Podstatná jména Napiš, co vidíš na obrázku.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníduben 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18_06_skloňování podstatných jmen rodu mužského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_01_JMÉNA,
ŽENA.
Podstatná jména Bc. K. Matějková.
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
HRAD.
Skloňování podstatných jmen
Vzory podstatných jmen rodu mužského
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14_pridavna_jmena Název:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vzor hrad CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_24_Přídavná jména tvrdá
SOUDCE.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
PODSTATNÁ JMÉNA III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Čo už vieme, zopakujme si
Čo je podnik a podnikanie
Prídavné mená Mgr. Adriana Kamenská.
DEKLINÁCIA ŽIVOTNÝCH MASKULÍN (životných podstatných mien mužského rodu)
Podstatné mená ženského rodu – vzor ulica a žena
A. skracovaním B. odvodzovaním pomocou prípony C. skladaním
Vzor chlap Mgr. Viera Jančová.
Rozdelím si hravo hlásky,
Neživotné maskulína
Učebnica: Slovenský jazyk pre 4. ročník, Autor: Z. Hirschnerová, M
Možnosti využitia IKT pri práci so žiakmi s dyslexiou a dysgrafiou
Gramatická kategória čísla
Gramatická kategória čísla
SKLOŇOVANIE PaedDr. Jana Humeníková.
Opakujem si – opakovanie učiva 3. ročníka
DLAŇ a KOSŤ Opakovanie vzorov Autor:Mgr. Viera Jančová
Slovenský jazyk 4. ročník ZŠ Mgr. Tímea Matušeková
Autor: Mgr. Viera Jančová Šablóna: PaedDr. Eva Dzurková
Mgr. Petra Bejšovcová 4. roč
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589-
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Téma: Pravopis koncovek podstatných jmen
Transkript prezentace:

Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ Mgr. Tímea Matušeková Vzor DUB

Pomenuj obrázky autobus kamión hrad mlyn list kvet strom

Roztrieď podstatné mená podľa zakončenia: Tvrdá spoluhláska Obojaká spoluhláska hrad mlyn strom kvet kamión autobus list

Napíš podstatné mená v nominatíve plurálu. N, pl. KONTROLA hrad hrady mlyn mlyny strom stromy -y kvet kvety kamión kamióny autobus autobusy list listy

Odpovedz na otázky: Akého rodu sú podstatné mená: hrad, strom, kamión, mlyn, kvet, autobus a list? Sú to životné alebo neživotné podstatné mená? Aké zakončenie majú tieto podstatné mená v základnom tvare? Aké zakončenie majú v nominatíve množného čísla? Píše sa pri skloňovaní týchto podstatných mien prípona -y?

Zapamätaj si! Podľa vzoru dub sa skloňujú neživotné podstatné mená mužského rodu zakončené v základnom tvare na tvrdú alebo obojakú spoluhlásku.

Vzor DUB duby dubov dubom duboch dubmi dub duba (brehu) dubu SINGULÁR PLURÁL N dub G duba (brehu) D dubu A L dube (brehu) I dubom N duby G dubov D dubom A L duboch I dubmi

stôl stola stolu stole stolom stoly stolov stolom stoloch stolmi Vyskloňuj podstatné meno stôl a pozorne sleduj, ako sa mení dvojhláska ô. SINGULÁR PLURÁL N stôl G stola D stolu A L stole I stolom N stoly G stolov D stolom A L stoloch I stolmi

Podstatné mená napíš v tvare genitívu a nominatívu množného čísla. -OV -y zošit ____________ ____________ nákyp ____________ ____________ kvíz ____________ ____________ problém ____________ ____________ záhon ____________ ____________ odev ____________ ____________ zemiak ____________ ____________ výkres ____________ ____________

Vyskloňuj podstatné meno pokus v množnom čísle a použi všetky tvary vo vetách. G ____________________________________ D ____________________________________ A ____________________________________ L ____________________________________ I ____________________________________

Do viet doplň vhodné tvary slov. Pomôž si obrázkami. Na zastávke stáli dva __________________. Chlapec sa ukryl za neďaleké ___________. Chcel porušiť ______________ o cestovaní bez cestovného lístka. V autobuse ale začul _______________ dvoch revízorov. Ukázali mu svoje __________________. Zbytočný by bol _________________ o útek. zákaz pokus autobusy preukazy stromy Dobrý deň! pozdravy

chlapec (sa ukryl) ____ ____ ____ _______ Výborne! Teraz si zopakujme ostatné gramatické kategórie podstatných mien. rod číslo pád vzor chlapec (sa ukryl) ____ ____ ____ _______ za stromy ____ ____ ____ _______ o cestovaní ____ ____ ____ _______ bez lístka ____ ____ ____ _______ od revízorov ____ ____ ____ _______ s pokutou ____ ____ ____ _______

Ďakujem za pozornosť! www.timi.wbl.sk Ak dokážeš bez chyby vyskloňovať podstatné meno hrom, môžeš si spustiť film.