Kto bude milionárom? Ja, ty, on, alebo ona?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Směs není: moč krev vzduch dešťová voda destilovaná voda.
Aktivita č.5: Tajemství chemie
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Zábavná chemie I. ..
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Voda a vzduch = základ života
Voda Co o ní víme?.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Voda a vzduch.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Krajina a životní prostředí
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování voda, vzduch.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje a opakuje dosavadní poznatky o vodě, jejích.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Definice SMĚSI druhy směsí.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
VODA.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_21_VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST) TÉMA: VLASTNOSTI LÁTEK (2.ČÁST)
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Rostliny.
VZDUCH Vzduch je všude kolem nás. Tvoří obal kolem země – atmosféru. Většinou ho nevidíme. Vidíme, když fouká vítr a poletuje listí nebo sněhové vločky.
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Vzduch Vzduch.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
SMĚSI HRA.
VODA.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Čierne ovce Európskej únie
Objavujeme čaro chémie. 2. ročník kategória: II
Skupenstvo látky Premeny skupenstva
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456
HUSTOTA PLYNOV 6.ročník.
UNIVERZITA KONŠTANTÍNA FILOZOFA V NITRE FAKULTA PRÍRODNÝCH VIED
Mgr. Katarína Hlavatovičová
Kočtúchová, Šubová, Dzuriaková, Vyšňan, Račková
Chemicky čisté látky a zmesi
13 otázok o rope Chémia 9. ročník.
Usadené horniny.
Transkript prezentace:

Kto bude milionárom? Ja, ty, on, alebo ona?

Klikaj iba na písmenka A,B,C,D. Ostatné pôjde samo.

Otázka č. 1

Olej s vodou je: A suspenzia B aerosol C emulzia D pena

Olej s vodou je: A suspenzia B aerosol C emulzia D pena

100

Otázka č. 2

A cukor s vodou B benzín s vodou C žula D krieda s vodou Označ rovnorodú zmes: A cukor s vodou B benzín s vodou C žula D krieda s vodou

A cukor s vodou B benzín s vodou C žula D krieda s vodou Označ rovnorodú zmes: A cukor s vodou B benzín s vodou C žula D krieda s vodou

200

Otázka č. 3

Označ rôznorodú zmes: A slaná voda B saponát s vodou C bronz D voda s liehom

Označ rôznorodú zmes: A slaná voda B saponát s vodou C bronz D voda s liehom

300

Otázka č. 4

Ak máme 100 g 30 %-ného vodného roztoku soli obsahuje: A 40 g soli a 60 g vody B 50 g soli a 50 g vody C 70 g soli a 30 g vody D 30 g soli a 70 g vody

Ak máme 100 g 30 %-ného vodného roztoku soli obsahuje: A 40 g soli a 60 g vody B 50 g soli a 50 g vody C 70 g soli a 30 g vody D 30 g soli a 70 g vody

500

Otázka č. 5

Ako by si oddelil etanol (lieh) od vody z ich zmesi? A filtráciou B kryštalizáciou C oddeľovacím lievikom D destiláciou

Ako by si oddelil etanol (lieh) od vody z ich zmesi? A filtráciou B kryštalizáciou C oddeľovacím lievikom D destiláciou

1 000

Otázka č. 6

Zložky akej zmesi by si mohol oddeliť filtráciou? A peny B suspenzie C emulzie D aerosolu- hmly

Zložky akej zmesi by si mohol oddeliť filtráciou? A peny B suspenzie C emulzie D aerosolu- hmly

2 000

Otázka č. 7

Označ plynnú zmes: A kyslík B dusík C oxid uhličitý D vzduch

Označ plynnú zmes: A kyslík B dusík C oxid uhličitý D vzduch

4 000

Otázka č. 8

Na akom princípe je založené usadzovanie? A rozdielna hustota B rozdielna hmotnosť C rozdielne skupenstvo D rozdielna teplota varu

Na akom princípe je založené usadzovanie? A rozdielna hustota B rozdielna hmotnosť C rozdielne skupenstvo D rozdielna teplota varu

8 000

Otázka č. 9

Destiláciou oddeľujeme zložky na základe ktorej rozdielnej vlastnosti? A hustoty B teploty varu C skupenstva D hmotnosti

Destiláciou oddeľujeme zložky na základe ktorej rozdielnej vlastnosti? A hustoty B teploty varu C skupenstva D hmotnosti

16 000

Otázka č. 10

Soľ z morskej vody sa získava: A destiláciou B filtráciou C usadzovaním D kryštalizáciou

Soľ z morskej vody sa získava: A destiláciou B filtráciou C usadzovaním D kryštalizáciou

32 000

Otázka č. 11

Vo vzduchu je najviac (až 78 %): A dusíka B kyslíka C oxidu uhličitého D vodíka

Vo vzduchu je najviac (až 78 %): A dusíka B kyslíka C oxidu uhličitého D vodíka

64 000

Otázka č. 12

Ktorú zložku vzduchu potrebujeme nevyhnutne na dýchanie: A kyslík B dusík C oxid uhličitý D vodnú paru

Ktorú zložku vzduchu potrebujeme nevyhnutne na dýchanie: A kyslík B dusík C oxid uhličitý D vodnú paru

125 000

Otázka č. 13

A horení uhlia B dýchaní živočíchov C fotosyntéze rastlín Kyslík vzniká pri: A horení uhlia B dýchaní živočíchov C fotosyntéze rastlín D horení benzínu

A horení uhlia B dýchaní živočíchov C fotosyntéze rastlín Kyslík vzniká pri: A horení uhlia B dýchaní živočíchov C fotosyntéze rastlín D horení benzínu

250 000

Otázka č. 14

V laboratóriu na prípravu roztokov sa používa: A úžitková voda B odpadová voda C destilovaná voda D minerálna voda

V laboratóriu na prípravu roztokov sa používa: A úžitková voda B odpadová voda C destilovaná voda D minerálna voda

500 000

Otázka č. 15

Plynný obal Zeme sa nazýva: A hydrosféra B barosféra C atmosféra D homosféra

Plynný obal Zeme sa nazýva: A hydrosféra B barosféra C atmosféra D homosféra

1 000 000

Zdroj: http://www.primaryresources.co.uk/ a RNDr. Marta Megyesiová 1. úprava: Mgr. Mária Hudáčeková 2. úprava – pre chémiu: Ing. Nadežda Vičanová 2010

Zdroj: http://www.primaryresources.co.uk/ a RNDr. Marta Megyesiová 1. úprava: Mgr. Mária Hudáčeková 2. úprava – pre chémiu: Ing. Nadežda Vičanová 2010

300

Zdroj: http://www.primaryresources.co.uk/ a RNDr. Marta Megyesiová 1. úprava: Mgr. Mária Hudáčeková 2. úprava – pre chémiu: Ing. Nadežda Vičanová 2010

2000

Zdroj: http://www.primaryresources.co.uk/ a RNDr. Marta Megyesiová 1. úprava: Mgr. Mária Hudáčeková 2. úprava – pre chémiu: Ing. Nadežda Vičanová 2010

16000

Zdroj: http://www.primaryresources.co.uk/ a RNDr. Marta Megyesiová 1. úprava: Mgr. Mária Hudáčeková 2. úprava – pre chémiu: Ing. Nadežda Vičanová 2010

125 000

Zdroj: http://www.primaryresources.co.uk/ a RNDr. Marta Megyesiová 1. úprava: Mgr. Mária Hudáčeková 2. úprava – pre chémiu: Ing. Nadežda Vičanová 2010