Ishikawa fishbone diagram

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Advertisements

Řízení jakosti, standardy
managementu znalostí podle
A Integrace ERP a e-shopu prakticky aneb není propojení jako propojení … Ing. Jan Svoboda Head of e-shop platforms, Allegro Group
Školení správců II. Petr Pinkas RNDr. Vít Ochozka.
Archivní a spisová služba a organizace práce Ing. Radim Jäger.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Zavádění a údržba informačních systémů
Databázové systémy Přednáška č. 6 Proces návrhu databáze.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
úvod pojetí a obsah marketingu
Analytické nástroje MS Dynamics NAV Ing.Jaromír Skorkovský, CSc.
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Computer Help …vše, co jste kdy chtěli vědět o počítačích, ale báli jste se zeptat…
Computer Help …vše, co jste kdy chtěli vědět o počítačích, ale báli jste se zeptat…
Paretův diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Případová studie (řešení kontaktního centra a portálu HelpDesk) Petr Taševský Obchodní manažer – oddělení ENTERPRISE Případová studie (řešení kontaktního.
Microsoft Dynamics CRM
Jaromír Skorkovský Training manager , Praha PrintVis – Cesta k lepším výsledkům.
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
1/209 RIZIKA IMPLEMENTACE ESF MU Přednášející : SKORKOVSKÝ.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Ishikawa fishbone diagram
Stručný úvod MKH_RIOP a (MPH_RIOP a BPH_PIS1 ) Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.
Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO
Stručný úvod MPH_RIOP | BPH_PIS1
Milan Cvrkal Dynamics ERP Insider Product Specialist Czech Republic Microsoft.
Autor : Ing. Zdeněk Sauer, Senior Security Consultant SODATSW spol. s r. o.; Horní 32; Brno; Czech Republic
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Basics of TOC and how to Analyze a Variety of Cases RIOP 2007 Skorkovský ESF -MU To nejlepší lze dosáhnout pouze s nasazením maximální vášně pro věc.
CRM a jeho možné využití
1 Činnosti spojené s projekty a ERP Skorkovský, ESF MU Warning : if some of the slide is marked by Not Study Zone icon, you are not oblige to study.Only.
1 Činnosti spojené s projekty a ERP Skorkovský, ESF MU Warning : if some of the slide is marked by Not Study Zone icon, you are not oblige to study.Only.
Metodika řízení projektů
Helios Orange - Implementace systému
Ishikawa fishbone diagram
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
1 Činnosti spojené s projekty a ERP Skorkovský, ESF MU Warning : if some of the slide is marked by Not Study Zone icon, you are not oblige to study.Only.
Návrh, požadavky, implementace
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Ishikawa fishbone diagram
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO
Činnosti spojené s projekty a ERP
Ishikawa fishbone diagram
Návrh, požadavky, implementace
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Stručné poznámky k opakování PIS1 - PIS2
Činnosti spojené s projekty a ERP
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Stručný úvod BPH_PIS2 : druhá obrazovka viz letní semestr
HYPOTÉKY Odesílání obchodů na zpracování před konce roku 2015
Využití finančního deníku MS Dynamics NAV 2016
Ishikawa fishbone diagram
Úvod od MS Dynamics NAV Příklad nad podej a následky tohoto procesu v systému (sklad, položky zákazníka a věcné položky ( finanční transakce na účtech.
Stručné poznámky k opakování PIS1 - PIS2-druhá část
Úvod MS Dynamics NAV Příklad nákupu zboží a následky tohoto procesu na stav skladu, saldo dodavatele a položky hlavní knihy (věcné položky) Ing.J.Skorkovský,CSc.
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
Costing methods in MS Dynamics NAV (Inventory Costing-basics)
Ishikawa fishbone diagram
Ishikawa fishbone diagram
Transkript prezentace:

Ishikawa fishbone diagram Skorkovský ESF MU KPH

Úvod (FBD= fishbone diagram) FDB je nástroj pro zjištění vztahů: Používá se při řízení kvality zvláště v automobilovém průmyslu Je součástí nástrojů pro vytvoření tkzv. 8D reportu (8 disciplines=FBD+5WHYs+PA+Q) Dalším nástrojem je 5 WHYs – bude objasněno Dalším nástrojem je PARETO=PA analýza Příčiny Následek

Fishbone diagram (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines) Mother Nature Men Plat Moc teplo Školení Strašná zima Nespokojený dělník Neschopný Nebezpečné Zákeřný Zastaralé Management Machines (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines)

Vybrané problémy při podpoře ERP I dlouhá doba odezvy na požadavky požadavek směrovaný na nesprávného konzultanta špatná dokumentace o servisním zásahu -> opakování stejných dotazů různými lidmi v různém čase řešení sporů reklamace-standardní servis výše poplatků kolik se platí (komu, typ úlohy, typ chyby)->viz diagram od kdy se fakturovaný čas počítá (doba odezvy) převzetí dotazu (požadavku) - vyřešeno zahájení řešení-vyřešeno zahájení řešení- implementace vadné části

Vybrané problémy při podpoře ERP II nedostatečné školení uživatelů zákazníka nekvalitní konzultanti dodavatele nesprávně zvolné komunikační pravidlo telefon e-mail SKYPE nezájem vedení obou zúčastněných stran co je to doba reakce na požadavek charakterizace typů chyb a dob reakce jim přiřazeným okamžitě po převzetí požadavku (nejvyšší cena) do 1 hod do 12 hod do 1 dne do 2 pracovních dnů (požadavek-pátek – zahájení řešení do roka a do dne Lomikare …. doba reakce dodavatele (integrátora ERP) -> doba reakce výrobce ERP (distributora) -> vazba Microsoft Partner->Microsoft Czech Republic

Diagram času odezvy = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha KI nevyřešil vyhledání vhodného konzultanta integrátora (KI) D zahájil práci D vyřešil KI předal klientovi předáno distributorovi (D) D předal I KI zahájí řešení KI vyřešil řešení KI předáno klientovi DOBA ODEZVY I DOBA ODEZVY II převzetí požadavku = aktivní práce = prostoje nebo marná snaha

Fishbone diagram-podpora jádro Mother Nature Men Nízký plat HR špatně vybírá typy K Špatné školení Špatné počasí Pěkné počasí Nižší kvalita konzultantů Konzultant si bere dovolenou Flegmatik reaguje později Cholerik se hádá s klientem i s Help Deskem Konzultanti mají chřipku Nespokojený zákazník Neschopný Nesprávná komunikace Zajímá se jen o golf Špatný SW pro podporu (HELP DESK) Management Machines (Methods, Material, Manpower, Measurement, Machines)

CRT – příklad Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz)

Ishikawa – navazuje na CRT Zdroj : Ing.Eva Křiváková,DP 2010 (is.muni.cz)

POZOR opakování (následně jsou uvedeny 3 snímky, která už byly komentovány v PWP Činnosti projektů !!!!!

TQM and Ishikawa FBD and Pareto Reject type (effects); Reason 1 (cause) Reason 2 Reason 3 Reason 4 L19 8 9 2 4 L20 1 6 L21 7 3 5 Inventory Suppliers Score Manual for urgent reject cause elimination (to establish correct priority of remedy actions) Measurement Machines Every reject type ->one Ishikawa diagram (electronic version)

Pareto chart : possibility to split up reject and setup priorities High priorities Lorenz curve

Pareto analysis per every type of reject – next step ->practical example of Pareto use in ERP MS Dynamics NAV Type of reject Cause 1 Cause 2 Cause 3 Cause 4 Cause 5 Cause 6 Total L1 7 2 4 1 8 22 L2 6 9 29 L3 5 L4 3 18 L5 13 L6 32 L7 16 L8 21 L9 19 L10 38 C C5 % C1 % C3 % C2 % C4 % C6% 36,36 31,82 18,18 9,09 4,55 0,00 100 Lorenz curve 68,18 86,36 95,45 100,00 Higher priorities for reject type L1 36,36 + 31,82 36,36 Odstranit je potřeba především příčiny C5 a C1 !!!

Nespokojený zaměstnanec I

Nespokojený zaměstnanec II

5WHYs WHY 1 :Proč se mi zastavilo auto ? Nebyl benzin v nádrži WHY 2 :Proč nebyl benzin v nádrži ? Nekoupil jsem ho ráno cestou do práce WHY 3 :Proč jsem ho nekoupil ? Neměl jsem peníze WHY 4 : Proč jsi neměl peníze ? Prohrál jsem je večer v pokeru WHY 5 : Proč jsi to prohrál? Neumím blafovat s prázdnou rukou

5WHYs Příčina Následek