Příjezdový cestovní ruch ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Absolventská práce Turistický ruch v Orlických horách
Advertisements

Ing. Margit Beníčková, Ing. Pavel Vančura
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro Ministerstvo pro místní rozvoj „Za co utrácejí turisté v České republice?“ Červen 2007 / Prezentace výsledků výzkumu.
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
ADVISORY Development a cestovní ruch panelová diskuse Real Estate Market 2005.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Cestovní ruch a rekreace
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Absolventská práce Turistický ruch v Orlických horách Jana Vzorová.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
CESTOVNÍ RUCH.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Novela RUD účinná k Novela RUD účinná k Hospodaření ÚSC Jan Zikl Ředitel odboru financování územních rozpočtů a prog. financování Ministerstvo.
Management cestovního ruchu
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Didaktické metody pro výuku cestovního ruchu na školách.
CESTOVNÍ RUCH.
Právnické výpočty Adam Ptašnik 2006
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Sekundární analýza na datech z kontinuálního výzkumu „Příjezdový cestovní ruch 2005 – 2007“ Příjezdový cestovní ruch v Jihomoravském kraji Ing. Ondřej.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Seminář ke statistice cestovního ruchu Oddělení statistiky cestovního ruchu Český statistický úřad.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Přímá podpora kapitola rozpočtu 7 Denisa Kolouchová 1.
Strategie města v oblasti podpory lázeňství a cestovního ruchu Úvodní setkání, Projekt Zvýšení kvality řízení města Františkovy Lázně, reg.
RADIOPROJEKT © 03. února 2016 VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC Prezentace výsledků III. čtvrtletí IV. čtvrtletí 2015 VÝZKUM POSLECHOVOSTI.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Krajská správa ČSÚ v Plzni | Slovanská alej 36, Plzeň | Miloslav Chlad CHARAKTERISTIKA A VÝVOJ PLZEŇSKÉHO KRAJE Tisková konference,
VÚPSV, v.v.i., Karlovo nám. 1, Praha 2, tel.: , Zkušenosti s pracovní imigrací v České republice Jiří Vyhlídal VÚPSV.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1 DATA O CESTOVNÍM RUCHU JAK SE SBÍRAJÍ, KDE JE NAJDU A CO ŘÍKAJÍ? Ing. Veronika Tichá,
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/12 JAK SE DAŘÍ CESTOVNÍMU RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE? Pavel Vančura Tisková konference,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Zjišťování návštěvnosti
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Charakteristika a vývoj plzeňského kraje
Cestovní ruch a rekreace
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Erasmus Slovensko - Nitra.
Právní úprava cestovného ruchu v ČR
POPULAČNÍ VÝVOJ V ČESKÉ REPUBLICE V ROCE & AKTUÁLNÍ ÚDAJE ZA ROK 2005
Akademický senát AMU 26. března Akademický senát AMU.
Jaká je návštěvnost Městských lesů Hradec Králové a čím je pro sociology zajímavá? Miroslav Joukl a Lucie Vítková, FF Univerzita Hradec Králové, Katedra.
Strukturalizace výsledků šetření „Příjezdový cestovních ruch “ do jednotlivých krajů ČR za období pol Prezentace od MindBridge Consulting.
Vliv mezinárodní situace na národnostní struktury klientely
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
Řecko Ondřej Munduch 4.A.
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
Co říká česká veřejnost?
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Transkript prezentace:

Příjezdový cestovní ruch ČR Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.

PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU Zadavatel: Ministerstvo pro místní rozvoj Cíl projektu: získání datové základny pro tvorbu satelitního účtu cestovního ruchu v ČR => zejména zjistit počet a strukturu zahraničních a tranzitujících návštěvníků a jejich výdaje v souvislosti s návštěvou ČR Metoda: kvantitativní výzkum face-to-face, výběr respondentů metodou náhodného kroku Místo dotazování: silniční hraniční přechody, nádraží, letiště Počet rozhovorů: od dubna 2005 více než 80 tis.

ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 + Počet turistů ubytovaných v hromadných typech ubytovacích zařízeních Hromadný versus individuální typ ubytovacího zařízení Celkový počet zahraničních turistů 3 128 tis. (71%) vs + 1 296 tis. (29%) 3 128 tis. 71 % / 29 % 4 424 tis.

ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 + Typ návštěvníka: Podíl (%): Počet (tis.): A. Zahraniční turista = 44 % = 4 424 tis. B. Jednodenní návštěvník = 42 % = 4 317 tis. C. Tranzitující návštěvník = 14 % = 1 448 tis. CELKOVÝ POČET ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTEVNÍKŮ (A+B+C) 10 188 tis.

ODHAD POČTU ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 vs 2006 Typ návštěvníka: 2008 (tis.) 2007 (tis.) 2006 (tis.) Rozdíl 08/07 (%) A. Zahraniční turista = 4 424 = 4 181 = 4 002 + 5,6 % B. Jednodenní návštěvník = 4 317 = 4 565 = 4 173 - 5,4 % C. Tranzitující návštěvník = 1 448 = 1 480 = 1 253 - 2,1 % 10 188 - 0,4 % 10 227 9 428

VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 Průměrné výdaje na osobu a den v Kč Před pobytem Během pobytu Celkem A. Zahraniční turista = 686 = 1514 = 2200 B. Jednodenní návštěvník = 107 = 1763 = 1870 C. Tranzitující návštěvník = - * = 1005 * U skupiny tranzitujících návštěvníků se výdaje placené před pobytem nezjišťují Pozn.: Výdaje jsou přepočteny kurzem z 1. pololetí 2008

VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 Průměrné výdaje na osobu a den v Kč Typ návštěvníka: 2008 (Kč)* 2007 (Kč) Rozdíl (%) A. Zahraniční turista = 2 443 = 2 472 - 1,2 B. Jednodenní návštěvník = 2 054 = 2 115 - 2,9 C. Tranzitující návštěvník = 1060 = 968 + 9,5 * Výdaje za 1. pololetí 2008 jsou přepočteny kurzem z 1. pololetí 2007 Pozn.: Kromě skupiny tranzitujících návštěvníků jsou výdaje sumou výdajů placených před pobytem a během pobytu

VÝDAJE ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 Zahraniční turisté Jednodenní návštěvníci Nejvyšší útraty: Austrálie 3523 Kč Rusko 3520 Kč USA 3284 Kč Norsko 4536 Kč Finsko 3766 Kč Irsko 3736 Kč Dánsko 3618 Kč

STRUKTURA VÝDAJŮ ZAHRANIČNÍCH NÁVŠTĚVNÍKŮ 1. pololetí 2008 vs 2007 Jednodenní návštěvníci Zahraniční turisté Pozn.: Jedná se strukturu výdajů placených během pobytu

STÁT TRVALÉHO POBYTU Pouze jednodenní návštěvníci Němci 62 % Poláci 14 % Rakušané 11 % Slováci 10 % Pouze zahraniční turisté Němci 21 % Britové 15 % Rakušané, Slováci 10 % Poláci 6 %

HLAVNÍ DŮVOD NÁVŠTĚVY Pouze jednodenní návštěvníci nákupy 74 % práce 12 % Pouze zahraniční turisté rekreace & zábava 48 % práce 24 % návštěva příbuzných, známých 22 %

FREKVENCE NÁVŠTĚV ČR Pouze jednodenní návštěvníci minimálně 1x měsíčně 71 % vůbec poprvé 1 % Pouze zahraniční turisté minimálně 1x měsíčně 15 % vůbec poprvé 34 %

Jednodenní návštěvníci NAVŠTÍVENÁ MÍSTA Jednodenní návštěvníci Zahraniční turisté

DÉLKA POBYTU (ZAHRANIČNÍ TURISTÉ) Podle státu trvalého pobytu Rusové 9,3 Ukrajinci 9,0 Američané 7,5 Australané 6,2 Kanaďané 6,0 Podle důvodu návštěvy Ostatní (studium, lázně, …) 18,7 Rekreace & zábava 3,8 Návštěva příbuzných a známých 3,1 Práce 3,0

DRUH UBYTOVÁNÍ (ZAHRANIČNÍ TURISTÉ) Podle státu trvalého pobytu Slováci 49 % Nizozemci 44 % Rakušané 43 % Švýcaři 42 % Němci 38 %

SHRNUTÍ NA ZÁVĚR V 1. pololetí 2008 přicestovalo do ČR 10,2 mil. zahraničních návštěvníků Průměrná útrata na den činila 2200 Kč (zahraniční turista) resp. 1870 Kč (jednodenní návštěvník) Nejčastěji obyvatelé sousedních států (hlavně Němci) Hlavními důvody návštěvy nákupy a rekreace & zábava Vůbec poprvé přicestovalo 17 % zahraničních návštěvníků V centru zájmu Praha, ale i příhraniční nákupní a turisticky zajímavá místa Zahraniční turisté se zdrželi v průměru 5 dní, nejčastěji v hotelech, čtvrtina se ubytovala bezplatně