Fotorecepce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
John R. Helper & Alfred G. Gilman Zuzana Kauerová 2005/2006
Advertisements

Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Proč viry způsobují onemocnění?
Technická univerzita v Liberci
Optické klamy a teorie barevného vidění
Optokinetický a vestibulární nystagmus
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
3: Senzorické procesy a procesy vnímání (percepce)
Smysly - zrak (c) Mgr. Martin Šmíd.
Senzorické systémy.
Optické vlastnosti oka
Barevné vidění.
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
Anatomie a fyziologie oka II.
Soustavy smyslové Ústrojí zrakové
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
ŽLUTÁ SKVRNA.
Zrakové klamy ŠKEBLOŇ 2009.
Nervová soustava- receptory
 Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Kate ř ina Č ermáková Datum: Cílový ro č ník: 8.
NERVOVÁ SOUSTAVA. NERVOVÁ SOUSTAVA STAVBA Základem je nervová buňka (neuron) CNS (centrální nervový systém) - mozek mícha PNS (periferní.
Anatomie a fyziologie oka III.
MOLEKULÁRNÍ BIOLOGIE Alena Krejčí & Alena Zíková RNDr. Alena Krejčí, PhD Laboratoř vývojové biologie, PřF, JCU
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Šíření signálů a synapse
Mechanismus přenosu signálu do buňky
VY_III/2_INOVACE_111_Smyslová ústrojí
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
Tato prezentace byla vytvořena
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Bloková schemata tří základních podsystémů informačního systému mozku.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Kalcitotropní hormony
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
Smyslové vnímání autor: David Hainall.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 01 Číslo.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji 29. – OSTRAVICE Komercializace výsledků výzkumu a vývoje (marketing.
James Champy *1942 Massachusetts, USA. Biografie 1963 Massachusetts Institution of Technology 1968 titul na Boston College Law School 1969 Index Systems.
Lidské Oko Michal Davídek X33BMI.
Prof. Jaroslav Heyrovský
Smysly.
Neurofyziologie smyslů
Zrak Úkon vidění.
Oční Implantáty. 2 3 uvnitř na zadní straně sklivce žlutá skvrna – největší koncentrace světločivných buňek, má červenou barvu, na ose oka několik vrstev,
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
The USA - early history JANA ZEMANOVÁ. The American War of Independence (1775 – 1783)  Atlantic coast  13 colonies  1773 Boston tea party.
4.) Zrak. -orgán zraku-oko -centrum zraku=týlní lalok koncového mozku -ochrana oka:-obočí -víčko+řasy -slzné žlázy -sliznice víček =spojivka.
Projekt „Z očí do očí,“  Komorové oko, dělí se na přední a zadní komoru  Rohovka – propouští světlo do oka  Zornice – ve středu duhovky, rozšiřuje.
Projekt „Z očí do očí“, 2012 Dominik Nop, Matěj Tomešek, Filip Šefčík, Lubomír Pala.
VNITŘNÍ HODINY V NÁS Helena Illnerová, Fyziologický ústav AV ČR
Z očí do očí.
Oko a vidění Mirek Kubera.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
vnímání velikosti a prostoru zpracování zrakové informace v mozku
#.
Profilová témata-určená školou (PL- pracovní list 3. část)
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Cvičení z molekulární biologie
MUST Week Projects and activities of the Division of Information and Library Studies (KISK) PhDr. Michal Lorenz, PhD.
MUST Week Projects and activities of the Division of Information and Library Studies (KISK) PhDr. Michal Lorenz, PhD.
Fyziológia videnia Robertson Davies Matúš Matisko, 3.B
Helium Viktor Hudák a Ondřej Janata
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Prof. Jaroslav Heyrovský
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Fotorecepce

The Nobel Prize in Physiology or Medicine 1981                       The Nobel Prize in Physiology or Medicine 1981 "for his discoveries concerning the functional specialization of the cerebral hemispheres" "for their discoveries concerning information processing in the visual system"                                 Roger W. Sperry David H. Hubel Torsten N. Wiesel     1/2 of the prize     1/4 of the prize USA Sweden California Institute of Technology Pasadena, CA, USA Harvard Medical School Boston, MA, USA b. 1913 d. 1994 b. 1926 (in Windsor, ON, Canada) b. 1924

Fotoreceptory sítnice Optická dráha Korová zraková oblast Optický systém oka Fotoreceptory sítnice Optická dráha Korová zraková oblast http://hubel.med.harvard.edu/bcontex.htm

Video cis - trans

Video aktivace rhodopsinu

Vypnutí – Arestin v G-prot. Signalizaci, Ca Adaptace – úloha Ca iontů (čich, sluch) Regenerace

Vitamin A

The Nobel Prize in Physiology or Medicine 1981                       The Nobel Prize in Physiology or Medicine 1981 "for his discoveries concerning the functional specialization of the cerebral hemispheres" "for their discoveries concerning information processing in the visual system"                                 Roger W. Sperry David H. Hubel Torsten N. Wiesel     1/2 of the prize     1/4 of the prize USA Sweden California Institute of Technology Pasadena, CA, USA Harvard Medical School Boston, MA, USA b. 1913 d. 1994 b. 1926 (in Windsor, ON, Canada) b. 1924

B

Video receptivní pole

Sekundární kůra, hyperkomplexní buňky

Barevné vidění

Trichromatické teorie, Young-Helmhotz Oponentní kódování, Hering

KDE? CO?

Iluze, zdánlivé pohyby

Polarizované světlo