Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh výukového materiálu pro strojníky dobrovolných jednotek požární ochrany Příloha č. 3 Čerpadla Lukáš Žejdlík Ostrava 2011.
Advertisements

Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Tepelné motory.
Tekutinové mechanismy
Tepelné motory.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Třecí kotoučové spojky a hydrodynamické měniče
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Hydrodynamické mechanismy
Střední odborná škola Otrokovice
Automatické převodovky
PŘENOSY VÝKONU MECHANICKÝ HYDRAULICKÝ KOMBINOVANÝ (MECH + HYDRAULICKÝ)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_11.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_16.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mechanické převody. Seznámení studentů se základními stavebními prvky strojů a strojního zařízení. Úvod do problematiky mechanických spojů.
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_15.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_A_18.
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Strojírenské výrobky Zbožíznalství 1. ročník Strojírenské výrobky ➔ Tvoří výrobní základnu každého průmyslově vyspělého ➔ státu ➔ Výroba navazuje na.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_13.
Čo už vieme o ELEKTRICKOM PRÚDE
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Štvordobový zážihový motor
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Technické prostriedky v PO I.
Podstatné mená ženského rodu – vzor ulica a žena
Závislosť elektrického odporu vodiča od jeho vlastností Mgr
Škodlivé a užitočné trenie
Páka, Kladka, Naklonená Rovina
Prírodoveda pre 3. ročník: Križanová Denysa
Stredná priemyselná škola dopravná,Sokolská 911/94, Zvolen
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
ELEKTROMOTOR Marek Kačmár 2.A.
Skratky právnych foriem obchodných spoločností
JADROVÁ ENERGIA.
Prúdový motor Michal Mergeš 2.D.
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Wankelov motor Jakub Štefanič I.A.
MERANIE, RIADENIE A REGULÁCIA
PaedDr. Jozef Beňuška
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
KVAPALINOVÉ BRZDY Kód ITMS projektu:
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Magnetické pole cievky s prúdom
Veterná energia Veterné turbíny.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Dvojdobý zážihový motor
Obsah Funkcia a rozdelenie spojok, schéma
SLOVENSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Parná turbína Mária Gubová 1.C.
Elektrický prúd v kovovom vodiči. Tepelné účinky prúdu.
2.8 Matematika inak Percentá: Úvod
Natália Janošková VII.A
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Kuchynská linka – digestory.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
3D modelovanie Polygony
Inovácia obsahu a metód vzdelávania na ZŠ P.O. Hviezdoslava
Transkript prezentace:

Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu v súlade s modernizáciou ŠkVP Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ. Moderné vzdelávanie pre modernú spoločnosť.

HYDRODYNAMICKÝ MENIČ Zuzana Soltiszová

HYDRODYNAMICKÝ MENIČ Mk Ciele: 1. Účel 2. Konštrukcia 3. Činnosť 4. Vlastnosti

1. Účel: - prenáša a mení Mk motora - umožňuje mäkký rozjazd bez spojky - tlmí torzné kmity motora montuje sa medzi motor a prevodovku

2. Konštrukcia: - lopatkové koleso čerpadla - lopatkové koleso turbíny s výstupným hriadeľom - lopatkové koleso reaktora s voľnobežkou - trecia spojka na premostenie priameho záberu - olejový okruh: zásobník, chladič, čerpadlo a pretlakový ventil

3. Činnosť: - ČK (hnacie) je poháňané od motora cez skriňu meniča, ktorá je pripevnená o zotrvačník - kvapalina vplyvom odstredivej sily vstupuje od ČK na lopatky TK - pohybová energia kvapaliny sa mení na Mk, ktorý začne roztáčať TK aj výstupný hriadeľ

- kvapalina ďalej prúdi do reaktora a snaží sa ho otáčať opačným smerom – čo je blokované voľnobežkou a reaktor sa neotáča - cez reaktor prejde kvapalina späť na ČK - čím väčšie otáčky TK – tým menší rozdiel medzi otáčkami TK a ČK - kvapalina teraz dopadá na reaktor pod iným uhlom Mk výstupného hriadeľa sa zmenšuje a reaktor sa začína otáčať

4. Výhody: - žiadne mechanické opotrebovanie - plynulý rozjazd MV - sú tlmené rázy a kmity - tichší chod NEVÝHODY: - vyššia spotreba spôsobená preklzom

© SOŠA Košice www.sosake.sk Január 2011