Denní chody fotosyntetických procesů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Advertisements

Jiří Karpeta Platform Strategy Advisor Microsoft Czech Republic
Heterogenní serverové prostředí, správa, bezpečnost a interoperabilita Jak zajistit interoperabilitu v hererogenním serverovém prostředí? Jak spolupracuje.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_07_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
1 VUT v Brně Fakulta chemická Ústav fyzikální a spotřební chemie Miroslav KALOČ 2 2 VŠB-TU Ostrava Fakulta metalurgie a materiálového inženýrství Katedra.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Bilanční centrum Ing. Pavel Brychta, CSc. ředitel Bilančního centra
Tutorial: Physics Topic: Cooling engine system Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Partnerská konference Solution Partners Clarion Congress Hotel Prague 1. října 2009.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jak postupujeme vpřed v testování? Jak se nám daří vytvářet denní buildy? Stíháme opravovat chyby? Jak kvalitně chyby opravujeme?
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jakub Kvaček Segment Manager – Breadth Microsoft Česká republika
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Poznejte jak je skvělé Mít to pod Kontrolou René Klčo Microsoft System Center Data Protection Manager 2007.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Potřebujete vybudovat business aplikaci? Pokryje dílčí obchodní potřeby určité skupiny zaměstnanců, jednoho nebo více týmů Bude vytvořena / připravena.
FLUORESCENCE CHLOROFYLU Základní terminologie kvantový výtěžek PS II, nefotochemické zhášení Miloš Barták 2011 OFAR ÚEB PřF MU Brno.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Ekofyziologie rostlin a mikroklima porostu (fotosyntéza a transpirace jsou spřaženy, vliv CO2, teploty a vlhkosti vzduchu) Miloš Barták podzim 2012 Ústav.
Ekofyziologie rostlin a mikroklima porostu (Photosynthesis and transpiration are coupled due to microclimate of a stand) Miloš Barták podzim 2012 Ústav.
BRYOPHYTES (Mosses) Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tutorial:
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Chytrá volba pro podnikání René Keyzlar Operator Channel Lead 1/3/2012.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR:Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_17_Konverzace v Aj 6. ročník_Easter Téma:Easter CZ.1.07/1.4.00/
Ch_055_Fotosyntéza v noci Ch_055_Přírodní látky_Fotosyntéza v noci Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
Time Prepositions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Past simple and past continuous. Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v určité době, používáme minulý čas Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 11 Christmas in the Czech Republic.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Angličtina: Queen Victoria
CZECH BANK HOLIDAYS MAY, JULY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
BAT centrum Brno - průřez činností v letech 2015–2016
Technology and nutrition of maize
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ecosystems Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Zopakovat Rozumím atd..
PLANT POPULATIONS 2014 Výukový materiál EK
Ecosystems, vocabulary
VY_32_INOVACE_Sei_I_12 Time Název projektu: OP VK
s využitím materiálů zahraničních autorů
Legislativní tok Ministerstvo spravodlivosti SR
Inovativní řešení Microsoft pro školství
The distribution of plants, where can plants grow
Miloš Barták OFAR ÚEB PřF MU Brno Laboratoř fotosyntetických procesů
; Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Produkční biologie rostlin 2014 podzim Tvorba a transport asimilátů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
BAT centrum Brno a jeho činnost v roce 2018
The weather překlad.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Denní chody fotosyntetických procesů 14.4.2011 Denní chody fotosyntetických procesů Miloš Barták Laboratoř fotosyntézy, OFAR ÚEB PřF MU, Kamenice 5, 62500 Brno

Denní chody PAR Slunečno oblačno/zataženo oblačno © Donald R. Geiger

Denní chody teploty vzduchu/listu Tree Physiol (2009) 29 (9): 1187-1198. : Olivy, O. europaea plants growing in the shade (closed symbols) or under full sun conditions (open symbols), at the experimental farm of the University of Pisa at Colignola (43°43′ N and 10°23′ E)

Temporal influence of changing low/high temperature-irradiation environmental conditions, fluctuating in seven diurnal cycles (A), on two plant species Persea americana (B) and Ficus sp. Malenovský Z et al. J. Exp. Bot. 2009;60:2987-3004 Temporal influence of changing low/high temperature-irradiation environmental conditions, fluctuating in seven diurnal cycles (A), on two plant species Persea americana (B) and Ficus sp. (C), expressed by fluorescence parameters measured remotely with the ground-based laser-induced fluorescence transient (LIFT) fluorometer (D). (T, air temperature; PPFD, photosynthetically active photon flux density; Fs, LIFT measured steady-state fluorescence; Fm′, LIFT measured maximum fluorescence of light-adapted leaves; ΔF=Fm′−1 ∼ actual quantum yield (efficiency), where ΔF=Fm′−F s). © The Author [2009]. Published by Oxford University Press [on behalf of the Society for Experimental Biology]. All rights reserved. For Permissions, please e-mail: journals.permissions@oxfordjournals.org

Oceanické vody – denní chody fotosyntézy http://sogasex.wordpress.com/page/2/

Denní chody v oceánu - fytoplankton Dva svislé profily fluorescence Chla (černé symboly) a odpovídající hodnoty koncentrací Chl (zelené symboly) pro den (levý graf) a noc stanice (vpravo graf). Během dne, Chl fluorescence je v horní části 20 m zhášena a nesleduje Chl koncentraci. Zhášení během noci není

Time courses of photon irradiance, net carbon exchange (NCE) rate, and enzyme activation state during a simulated natural day period. A. Photosynthesis rate (•), photon irradiance (---) maximal photon irradiance was 800 µmol m-2 s-1, B. initial Rubisco activity (•) and total Rubisco activity (). C.-F. activities of other Calvin cycle enzymes. From Servaites et al., 1991.

Diurnal variation in φPSII (a–e),q P (f–j),F v′/F m′ (k–o), and F v /F m (p–t) for elevated (•) and current (○) pCO2measured on the same tissue and at the same times as the measurements illustrated in Figure 1. Hymus G J et al. Plant Physiol. 1999;120:1183-1192 Diurnal variation in φPSII (a–e),q P (f–j),F v′/F m′ (k–o), and F v /F m (p–t) for elevated (•) and current (○) pCO2measured on the same tissue and at the same times as the measurements illustrated in Figure 1. ©1999 by American Society of Plant Biologists

Polední deprese fotosyntézy Tenhunen et al. (1984)

Přístroje a metodika měření www.licor.com, www.psi.cz,

Přístroje a metodika měření www. adc.co.uk

Přístroje a metodika měření www.h_walz.com

Přístroje a metodika měření www. videoray.com

Denní chody fotosyntézy (využití fluorometrie) Miloš Barták OFAR ÚEB PřF MU Brno Kamenice 5, 625 00 Brno, Česká republika

Přístroje a metodika měření

Relativní rychlost toku elektronů (fotosyntetickými procesy) ETR Rel ETR ETR = F PS II * PAR * Abs * 0.5

Limitace fotosyntézy nedostupností vody

Kvatový výtěžek PSII Kvantový výtěžek fixace CO2

Monitorující fluorometr

Dámy a pánové, děkuji Vám za pozornost

http://www.dis1.jojotopia.com/