6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Geometrická podstata map
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Školní atlas světa ☺ fyzické a obecně zeměpisné mapy
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
MAPY A PLÁNY, MĚŘÍTKO MAPY
Mapa.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Kartografie.
Registrační číslo projektu
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Kartografie – měřítko mapy
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Prezentace na téma - Obsah map
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Kartografie Zeměpisné souřadnice, GPS Typy kartografických zobrazení
MAPY.
4.1 Vyhledávání v atlase a na globu
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
MAPY (uč.14-15).
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Glóbus Glóbus - zmenšený model Země - má své měřítko
Jak mapa vzniká v minulosti – ručním zakreslováním
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
Kartografie a topografie
MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě
Vzdělávací obor: Zeměpis Třída:VI. A Vyučující: Mgr
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
DRUHY MAP.
Kartografie Láďa Mráz.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Zeměpis.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Venclová Monika Název: VY_32_INOVACE_4B_15_Měřítko mapy Téma: 4B_VL4.roč.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE Jaro 2012 Monika RUSNÁKOVÁ Hana KOČOVÁ 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 10 TEMA: Mapy – zobrazení povrchu Země.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.VL2 Vytvořeno:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z6-002 Předmět ZEMĚPIS 6.ROČNÍK.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
úvod a kartografická zobrazení
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_07_Mapy
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_04_07_mapy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Jak mapa vzniká v minulosti – ručním zakreslováním
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Geografická kartografie
Geografická kartografie
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_19_Vlastivědný kvíz
Transkript prezentace:

6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území

6. b Použití mapy Bez mapy bychom se neobešli nejen v Ale i při Zeměpisu Přírodopisu Dějepisu Ale i při Cestování Vyměřování staveb Zemědělství Předpovědi počasí Vojenských průzkumech

1. Název = co je v mapě zaznačeno (mapa přibližných hranic ČS státu) 6. c Na mapě musí být: 1. Název = co je v mapě zaznačeno (mapa přibližných hranic ČS státu)

6. c Na mapě musí být: 2. Mapové pole = samotná mapa tvořená různými čarami, body, plochami, barvami, s různou tloušťkou – lesy, pohoří, nížiny, řeky, města, komunikace

6. c Na mapě musí být: 3. Legenda = pomáhá nám číst mapu – vysvětlivky všech značek z mapy

6. c Na mapě musí být: 4. Měřítko = udává, kolikrát je dané území zmenšeno oproti skutečnosti Grafické Číselné 1:100 000

Převody měřítek 1 : 12 000 000 1 : 200 1 : 550 000 1 : 20 000 1 : 7 000 000 1 : 8 000

6. d Vznik mapy Letecké snímkování Družicové snímkování

6. e Dělení map (atlas str. 146-7) DĚLENÍ PODLE MĚŘÍTKA: a) mapy velkých měřítek plány, turistické mapy do 1:200 000 b) mapy středních měřítek automapy od 1:200 000 do 1:1 000 000 c) mapy malých měřítek kontinenty, státy nad 1:1 000 000

6. e Dělení map (atlas str. 146-7) DĚLENÍ PODLE DRUHU: a) topografické obecně zeměpisné b) tematické politické, zemědělství, podnebí atd.