Štvortaktný vznetový motor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracoval: Jan Filka ZŠ a MŠ Horníkova 1
Advertisements

Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
MOTORY VY_32_INOVACE_03 - MOTORY.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
TEPELNÉ MOTORY.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory vznětové
Grantový projekt multimediální výuky
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
VYUŽITÍ TEPELNÉ ENERGIE V PRAXI
Tepelné motory.
Tepelné motory. Tepelné motory Parní stroj Vaří-li se voda v hrnci s poklicí, pára poklici nadzvedá koná práci Parní stroj přeměňuje teplo.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Spalovací motor zážehový
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Čtyřdobý vznětový motor – konstrukce, popis činnosti
Spalovací Motory Benzínové
Vynalezl ho německý vynálezce Rudolf Diesel Patří do skupiny vznětových motorů Palivo je do motoru dopravováno odděleně od vzduchu Do spalovacího prostoru.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Charakteristika pístového spalovacího motoru. Žák se seznámí s čtyřdobým.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Tučímová. Dostupné.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Tepelné stroje z pohledu základního kursu fyziky 3. Poznámky k přednášce.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Pístové spalovací motory
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
Cyklus čtyřdobého motoru
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Reaktívny motor Daniel Krafčík 1.A.
Vynálezy menia svet Eiffelovu vežu postavili podľa plánov geniálneho staviteľa, inžiniera a matematika Gustava Alexandra Eiffela v roku 1889 pri príležitosti.
Štvordobový zážihový motor
Tepelné motory Martin KrajčoviČ 3.D
Motor je stroj, ktorý mení určitý druh energie (tepelnej, elektrickej)
Prúdový motor Michal Mergeš 2.D.
Fyzika 8.ročník ZŠ Spalovací motory Creation IP&RK.
Wankelov motor Jakub Štefanič I.A.
Spaľovacie motory (SM)
Vstrekovanie paliva.
Štvortaktný vznetový motor
PaedDr. Jozef Beňuška
Štvortaktný motor Má 4 alebo viac valcov Pracuje na 4 doby
Čo je horenie a podmienky horenia
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Doprava a životné prostredie
Dvojdobý zážihový motor
Parný stroj Adriána Andrášová 1.A.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Hmota_2_vzduch Mgr. M.Cisariková.
Prúdové motory Baloghová Katarína.
Spalovací motory čtyřdobé (mění tepelnou energii na mechanickou)
Tepelné motory.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Transkript prezentace:

Štvortaktný vznetový motor Jozef Bubanec, II. D

Štvortaktný vznetový motor motor pracujúci na štyri doby (takty) Pracovný cyklus štvortaktného vznetového motora: nasávanie – pri pohybe piesta nadol sa plní valec cez nasávací ventil vzduchom kompresia (stláčanie) – valec pri pohybe nahor stláča vzduch, tesne pred koncom zdvihu sa vstrekne palivo, ktoré sa v horúcom stlačenom vzduchu vznieti spaľovanie a expanzia - stlačená zmes paliva a vzduchu horením expanduje a tlačí piest nadol výfuk - spaliny sú vytláčané piestom z valca do výfukového potrubia cez výfukový ventil

Podľa konštrukcie spaľovacieho priestoru a miesta vstreku rozoznávame vznetové motory: s priamym vstrekovaním – kde vstreknutie a celé horenie prebehne v jednom, hlavnom spaľovacom priestore s nepriamym vstrekovaním – kde vstreknutie a počiatočná fáza horenia prebieha v osobitnom priestore – komôrke a až následne sa proces prenesie do hlavného spaľovacieho priestoru Palivá: ako palivá sa používajú drahšie ťažšie odpariteľné látky, napríklad motorová nafta Príprava zmesi: Zmes sa u vznetových motorov tvorí až tesne pred a počas spaľovania. Rozprášené palivo, vstreknuté do horúceho vzduchu cez trysku vstrekovača sa začína odparovať a premiešavať s náplňou valca. Lokálne zloženie zmesi sa spojito mení od steny valca, kde je čistý vzduch, k povrchu kvapky paliva. V okolí kvapôčok vznikne oblasť s vhodným zložením kde vplyvom vysokej teploty dôjde k vznieteniu a začatiu spaľovania. Proces postupného odparovania a zapájania sa ďalších častí paliva do horenia počas prebiehajúceho spaľovania pokračuje

Moderný vznetový motor Volkswagen 2 Moderný vznetový motor Volkswagen 2.0 TDI - preplňovaný zabudovaný vo vozidle dieselový motor Volvo Euro 5 D5

Rudolf Diesel v roku 1892 zkonštruoval dieselový motor, ktorý je dnes synonymom pre akýkoľvek vznetový motor postupne svoj motor zlepšoval a v roku 1896 predviedol ďalší model s teoretickou účinnosťou 75% (parný stroj mal účinnosť 10%) keď svoj vynález prihlásil ako patent, ihneď mal protivníkov, ktorý vyhlasovali tento objav za svoj a musel ho obhajovať pred súdnymi tribunálmi v počiatkoch sa dieselové motory vyrábali len pre veľké stroje v roku 1903 postavili prvú loď s dieselovým motorom určenú pre plavbu v Kaspickom mori

Ďakujem za pozornosť