OVOCNÉ RASTLINY I. trieda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Advertisements

P RAKTICKÉ ČINNOSTI Ovoce Vypracoval: Lukáš Karlík.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Romana Martináková HLEDEJ TÉMA!!! VYLUŠTI ČTYŘSMĚRKU A ZJIŠTÍŠ „OČ TU JDE“! X O.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
orgán kvetoucích semenných rostlin soubor přeměněných listů přisedajících na stonek vyrůstá z květního lůžka některé nápadné, jiné sotva vidíme.
Rostliny z našeho okolí Přírodní společenstvo Na louce.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Ozónová vrstva Ozónová vrstva nás chráni pred nebezpečným žiarením .
OVOCE a jeho plody.
autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_10_PRVOUKA_OVOCE
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Další jižní ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_04-52 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Sady a ovocné zahrady.
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_31_PRVOUKA
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Ovoce našich zahrádek VY_32_INOVACE_04_03
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
Název školy: Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_103_ Plody dužnaté
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Sleduj informácie na obale potravín
Moja prezentácia: O motýľoch
TVAR ZEME.
SLOVNÉ DRUHY 3. ročník ZŠ.
Význam, rozdelenie a charakteristika hlavných druhov ovocných rastlín
Hnojivá a ich využívanie
Zelenina, ovocie, orechy z našich sadov
Ako a prečo triediť odpad ?
Zelená škola.
GIFY.
Miroslava Kyselová Ester Marešová 7. trieda
SAVANY.
a jeho pôsobenie na predmety
3. ročník JÚN Škumpa vlasatá Cotinus coggygria “Royal Purple“
Prírodoveda R a s t l i n y Vypracovala: Mgr. Silvia Klčová.
Kvety a stromy na jar Materská škola J.Hollého,Šaľa Renáta Prnová
Autor: Daniela Mičeková
Cotoneaster dammeri “Coral Beauty“
Rastliny a huby v službách človeka Rastliny ako potrava
cicavce Biológia 6. ročník Chovateľsky významné Veronika Jakubeková
Osmak degu (čilský).
POTRAVINY Mgr. Miroslava Kosová.
Konštrukcia lichobežníka
Dvojhlásky ia.
Semenné rastliny Kvinta.
Delenie desatinného čísla desatinným číslom
Prečo rastliny žijú na jednom mieste?
Znaky jesene.
Katarína Galajdová I.D jelša lepkavá vŕba biela topoľ čierny.
Máj.
Vznik chemickej väzby..
Border Colia Simona Minárová – 7. ročník.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Tuzemské ovoce Méně známé druhy Petr Hrubý Jan Kostlán
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
KOSTRA.
Transkript prezentace:

OVOCNÉ RASTLINY I. trieda

Plody ovocných rastlín nazývame ..............................

Prečo je pre nás ovocie dôležité? Obsahuje: - Vitamíny - Anorganické látky (vápnik, železo, fosfor) - Niektoré má liečivé účinky

ABC - list A: J: S: B: K: T: C: L: V: D: M: Z: E: N: F: O: G: P: H: R:

Plody ovocných rastlín delíme takto: MALVICE: JABLOŇ - koruna má guľovitý tvar - kvety majú ružovú farbu - v malvici je 5 – 10 semien HRUŠKA - koruna ma kužeľovitý tvar - kvety majú bielu farbu - v malvici je veľa drobných semien

(2) KÔSTKOVICE: majú jedno semeno (kôstku) a) SLIVKA a ČEREŠŇA - majú biele kvety, ktoré sa vyvíjajú skôr ako listy

- potrebujú veľa tepla, ich stromy sú nízke b) MARHUĽA A BROSKYŇA - potrebujú veľa tepla, ich stromy sú nízke - broskyňa má tmavšie kvety, ktoré vyrastajú priamo na konári a nie na stopke.

(3) BOBULE: EGREŠ - je ker alebo nízky stromček - na konároch má tŕnité výbežky - plody sú žltozelené b) RÍBEZĽA - plody sú červené, biele alebo čierne - vyrábajú sa z nich sirupy a džemy

(4) SÚPLODIE: JAHODA - je bylina s bielymi kvetmi