Le subjonctif présent.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
Advertisements

singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les
Emploi du passé composé et de l´imparfait
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
FUTUR SIMPLE BUDOUCÍ ČAS
Grammaire – être Complète.
LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS
PRESENT PERFECT SIMPLE
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Expressions avec le verbe ÊTRE Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
Homophones, virelangues, tautogrammes
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.
Article partitif – dělivý člen
Passive voice.
Marta Bříštělová.  cause  conséquence  opposition.
Négation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Comment se maintenir en forme ? Jak se udržet ve formě ? LA SOLUTION : LE SPORT ! ŘEŠENÍ : SPORT !
Marta Bříštělová. PP rendre un rendez-vous. LL e médecin peut examiner le malade. prescrire des médicaments. faire une ordonnance. LL e médicament,
Razvan, Jeremy, yohan, Matej, Zuzka. 1)Présentation du lycée 2)Les expériences 3)ABK6 et Saint-Gobain 4)L’Hermione et La Rochelle 1)Prohlídka lycea 2)Experimenty.
Participe passé Francouzský jazyk Autor: Mgr. Lucie Bergerová
Le verbe.
Expressions avec le verbe AVOIR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
FUTUR PROCHE Ester Maternová.
Logement - révision Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Nepravidelná slovesa (rozšíření IV). lire (číst) Je lis Tu lis Il lit Elle lit Nous lisons Vous lisez Ils lisent Elles lisent.
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Ester Maternová Le verbe auxiliaire avoir/ être avec le participe passé AVOIR+PARTICIPE PASSÉ ETRE Ex. J´ai parlé.
Subjonctif Fj_4_177_subjonctif1. Comment créer le subjonctif On conjugue le verbe au présent ils/elles parl ent On ajoute e, es, e // + 3. os.mn.č. –
AnotaceMateriál tvoří prezentace.Po obvyklém způsobu uvedení a základního procvičení učiva, rozšíříme slovní zásobu, sloveso être. AutorMgr. Olga Medunová.
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Fj_4_188_comparer Marta Bříštělová. AdjectifBON, BONNE La cuisine de ma maman est ……………. Mes filles ne sont pas très ……………………. cuisinières. Ton copin.
Enigmes Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Subjonctif_2 Fj_4_178_subjonctif2. 2 Comment créer le subjonctif au pluriel On conjugue le verbe au présent Nous parl ons On ajoute ces terminaisons –
Réalisation: Lenka Manová
SUR LA BASE DE LA LECTURE.   il y a = 3 slova  členy, spojky, předložky, zájmena = 1 slovo  1 er = 1 slovo  letopočet 1978 = 0 slov  je suis né.
FAMILLE COI, APPELER, QUI, QUE, FEMIIN, IL…? VOIR, ECRIRE…
Subjonctif présent Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Tout et autres indéfinis. Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)
EXERCICES LEXICAUX 1C. Page 32 / ex. 1: Vous n’avez pas eu l’idée de téléphoner? Idée = myšlenka, představa, nápad, ponětí, mínění, pomyšlení, názor…
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy J´ai besoin de la technologie Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Anzhela Sabadosh NÁZEV: VY_32_INOVACE_07B_01_ le corps humain TEMA:Civilisation.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis un ado et je t´aime Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je suis au travail Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SUR LA BASE DE LA LECTURE.   il y a = 3 slova  členy, spojky, předložky, zájmena = 1 slovo  1 er = 1 slovo  letopočet 1978 = 0 slov  je suis né.
Le Lycée Carnot de Dijon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast La vie en France Datum vytvoření Ročník4.
Vyjádření příčiny a důsledku. Příčina (spojka PROTOŽE) Petr byl sám doma, protože jeho rodiče šli do divadla. Proč byl Petr sám doma? Protože jeho rodiče.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Milan Kundera Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFrankofonie Datum vytvoření Ročník3., 4. ročník.
Téma: Les boissons VY_32_INOVACE_292.
GE - Vyšší kvalita výuky
PROPOSITIONS CIRCONSTANCIELLES
Téma: À la table VY_32_INOVACE_297.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
Výchova přirozeného zdravi
EXERCICES LEXICAUX 1C.
La météo Tematická oblast Vocabulaire Datum vytvoření Ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Les activités quotidiennes
Italská gramatika VII – konjunktiv
Transkript prezentace:

Le subjonctif présent

např. ils partent – que je parte Formation Pravidelná slovesa (a některá slovesa nepravidelná jako lire, dormir, écrire, battre, partir, sortir, mettre, interdire, vivre, prendre…) Od 3. os. mn.č.+ koncovky: např. ils partent – que je parte -e -ions -es -iez -ent

Nepravidelná slovesa S výjimkou sloves avoir et être, mají všechna slovesa v subjonctivu přítomném stejné koncovky: -e, -es, -e, -ions, -iez, -ent, ale je třeba se naučit kořen subjonctivu. être que je sois que nous soyons que tu sois que vous soyez qu´il soit qu´ils soient avoir que j´aie que nous ayons que tu aies que vous ayez qu´il ait qu´ils aient

Další nepravidelná slovesa: faire - que je fasse savoir – que je sache pouvoir – que je puisse conduire – que je conduise connaître – que je connaisse servir – que je serve ouvrir – que j´ouvre suivre – que je suive

Slovesa s dvojím kořenem – systém „bota“ venir que je vienne que nous venions que tu viennes que vous veniez qu´il vienne qu´ils viennent recevoir que je reçoive que nous recevions que tu reçoives que vous receviez qu´il reçoive qu´ils reçoivent

Další slovesa v subjonctivu http://www.bertrandboutin.ca/Folder_151_Grammaire/C_a_subj_formatio n.htm http://bescherelle.com/conjugueur.php

Použití Body 2) a 3) jsou probrány v kapitole B2 Subjonctif présent, subjonctif passé Subjonctif vyjadřuje subjektivní postoj. Užívá se po: 1) některých slovesech a neosobních výrazech 2) některých spojkách 3) ve větách vztažných a po některých výrazech (le seul, le meilleur, l´unique,…)

Několik sloves, která vyžadují užití subjonctivu Slovesa vyjadřující vůli, rozkaz, přání je veux que, je demande que, je désire que, il faut que... Př.: Je désire que vous réussissiez à l´entretien d´embauche. pochybnost, nejistotu je doute que, il est incertain que, il est possible que, Př.: Le banquier doute que les clients soient solvables. pocity (obava, lítost, smutek, radost…) j´ai peur, je regrette, je suis triste, heureux, content,…, il est dommage… Př.: J´ai peur que le chef rate son avion.

Ale pozor! Po slovesech espérer a penser použijeme l´indicatif (oznamovací způsob, nikoli subjonctif). Příklady : Nous espérons que vous réussirez tous vos projets. Je pense que cette entreprise a de bons résultats.

Zapamatujte si: Když má věta hlavní a vedlejší stejný podmět, zkrátíme větu vedlejší infinitivem. Příklady: Je voudrais réussir. (já chci, abych já uspěla) Il est content de pouvoir faire ce stage. (on je spokojený, že on sám může být na stáži) Tu regrettes d´avoir fait cette erreur ? (ty lituješ, že ty jsi udělal chybu)