TEPELNÉ MOTORY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

16. Kruhový děj s ideálním plynem, 2. termodynamický zákon
Tepelné motory Jan Nguyen 2.D Telskol.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Čtyřdobý zážehový motor (čtyřtakt)
TEPELNÉ MOTORY.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Spalovací motory.
Spalovací motor Motor 4 dobový 1.sání 2.komprese 3.expanze 4.výfuk.
Grantový projekt multimediální výuky
Tepelné motory.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Tepelné stroje -motory
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
SPALOVACÍ MOTORY.
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 1.Čtyřdobý spalovací motor 2.Carnotův cyklus 2.Carnotův.
Tepelné motory.
SPALOVACÍ MOTORY (TEORIE)
Rozdělení motorů Parní motry
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Spalovací Motory Benzínové
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
VY_32_INOVACE_05-53 Ročník: VIII. r. IX. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Teplo koná práci II.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Plně elektronické zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
TEPLO A TEPELNÉ STROJE. Energie - z řeckého energia: aktivita, činnost. Ve strojírenské praxi se projevuje jako dominantní energie mechanická. Často dochází.
Ročník: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor: Strojnictví Téma: Spalovací.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ MOTORU A JEHO FUNKCE Předmět: Komunikační technologie vyučující:PaedDr. Pavel Konupčík Seminární práce: Základní rozdělení motoru a.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
16. Kruhový děj s ideálním plynem, 2. termodynamický zákon
Tepelné motory.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
TEPELNÉ MOTORY.
Fyzika – Tepelná elektrárna
Základy rovnovážné termodynamiky
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Pístové spalovací motory
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Cyklus čtyřdobého motoru
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Spalovací motor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
E1 Přednáška č.3 Kvalitativní míra účinnosti TO v TE
Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová
Tepelné stroje.
PaedDr. Jozef Beňuška
Motor je stroj, který mění jiné druhy energie na mechanickou práci.
ADIABATICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Člověk a jeho svět 3. ročník
Stlačený plyn v tlakové láhvi má při teplotě 18 °C tlak 8,5 MPa
Tepelné motory.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Transkript prezentace:

TEPELNÉ MOTORY

Tepelné motory jsou stroje, které přeměňují část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na mechanickou práci. 1. Parní motory (pracovní látka je vodní pára): - parní stroj, - parní turbína. 2. Spalovací motory (pracovní látka je plyn vznikající hořením paliva): - plynová turbína, - zážehový motor, vznětový motor, - proudový motor, raketový motor.

Tepelné motory Pro účinnost tepelného motoru, který pracuje s ohřívačem teploty T1 a chladičem teploty T2, platí: Vztah dokázal v roce 1824. Nicolas Léonard Sadi Carnot francouzský inženýr, (1796 - 1832)

Spalovací motory Čtyřdobý zážehový motor Hlavní části: blok motoru, píst, pracovní prostor, sací ventil, výfukový ventil, zapalovací svíčka, ojnice, klikový hřídel.

Spalovací motory Čtyřdobý zážehový motor Činnost: 1. sání, 2. komprese, 3. expanze, 4. výfuk.

Spalovací motory Čtyřdobý zážehový motor Účinnost T1 - teplota plynů vznikajících spalováním paliva T2 - teplota výfukových plynů

Spalovací motory Čtyřdobý vznětový motor Činnost: 1. sání, 2. komprese, 3. expanze, 4. výfuk.

Test 1 Tepelné motory jsou stroje, které: přeměňují část vnitřní energie benzínu uvolněné hořením na mechanickou práci, b) přeměňují část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na mechanickou energii, c) přeměňují část vnitřní energie uhlí uvolněné d) přeměňují část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na mechanickou práci. 1

Test 2 Pro účinnost tepelného motoru, který pracuje s ohřívačem teploty T1 a chladičem teploty T2 platí: 2

Test 3 Činnost čtyřdobého zážehového motoru probíhá ve čtyřech taktech v pořadí: a) komprese, expanze, práce, výfuk, b) expanze, komprese, práce, výfuk, c) expanze, komprese, výfuk, práce, d) expanze, komprese, práce, výfuk. 3