UNIVERZITA KARLOVA Fakulta tělesné výchovy a sportu Téma bakalářské práce: Úroveň rychlostních schopností a agility u elitních hráčů fotbalu (15-17 let)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Základy sportovního tréninku mládeže
VLIV SVALOVÝCH DYSBALANCÍ NA POSTAVENÍ PÁNVE U KARATISTU
Technika. TECHNICKÁ PŘÍPRAVA V tréninku techniky jde především o opakované provádění učeného pohybu, při kterém dochází k opravování a zpřesňování jeho.
TRÉNINK obecné principy úvodní sraz VD – Tři Studně.
přednáška 1 úvod do psychologické přípravy, závodní úzkost
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA TĚLESNÉ VÝCHOVY A SPORTU KATEDRA ATLETIKY Název kreditní práce Název práce v angličtině Kondiční atletika Kreditní práce.
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI 2011
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Šárka Honsová Katedra tělesné a sportovní výchovy Západočeská univerzita v Plzni Příspěvek k přenosu motorických předpokladů z rodičů na děti.
Taktická příprava Michal Lehnert.
Řízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacích
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE ROZPOZNÁVÁNÍ VÝRAZŮ EMOCÍ VE VZTAHU K CELKOVÉ EMOČNÍ INTELIGENCI Bc. Tereza Sadková Katedrové.
Kondiční příprava hráče baseballu
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VII. přednáška
Sportovní výkon – obsah, struktura Typologie sportovních výkonů
VYUŽITÍ ULTRAZVUKOVÝCH AKTUÁTORŮ PRO POSUV PAPÍRU
Metodický list Výuka probíhá diskusní formou. Hledáme odpověď na otázku – proč je užitečné věnovat se sportovní činnosti či jiné intenzivní pohybové činnosti.
Testy významnosti Karel Mach. Princip (podstata): Potvrzení H O Vyvrácení H O →přijmutí H 1 (H A ) Ptáme se:  1.) Pochází zkoumaný výběr (jeho x, s 2.
Charakter a projevy talentovanosti jako obecného fenoménu s aplikací na některé prvky v míčových hrách představení projektu disertační práce Katedra kinantropologie.
Rozdíly v trénování dorostu a žactva. Školení trenérů 3.třídy Hradec Králové
SOMATICKÝ PROFIL A SOMATOTYP CHLAPCŮ
Sport Testing Center STRUKTURA MOTORICKÝCH SCHOPNOSTÍ V BRACE TESTU Ladislav Čepička Západočeská univerzita v Plzni.
Strachy v období rané adolescence
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
INOVACE 2011 Pražská rada pro výzkum a ekonomiku (PRVEK) Bohuslav Svoboda Primátor hl. m. Prahy
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
FYZIOLOGICKÉ ASPEKTY SPORTOVNÍCH HER: LEDNÍ HOKEJ
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Kondiční příprava a plánování ve volejbale
Studijní obory – bakalářské prezenční
Řízení sportovního tréninku
TALENT ..
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Západočeská univerzita v Plzni
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Psychologie pro sportovní praxi
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Název a kód: FYZIOLOGIE ASEBS Rozsah: Konzultační hodiny: Ukončení: ???? Mgr. Bernaciková – pouze po domluv ě mailem 8x p ř ednáška + 8x seminá ř za semestr.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Didaktika TV Efektivita vyučovací jednotky Libor Bouda.
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Lukáš Hochmann. Definice rychlostních schopností Schopnost uskutečnit pohybový akt v co nejkratším čase Schopnost vyvíjet činnost s maximální intenzitou.
1 Mezinárodní inspirace pro hodnocení výsledků vzdělávání: Celostátní testování žáků v Evropě Studie EURYDICE Český překlad:
Analýza hypotéčních úvěrů poskytovaných fyzickým osobám v České republice Autor bakalářské práce:Martina Šimková Vedoucí bakalářské práce:Ing. Robert Zeman.
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Studium na AF MENDELU Ing. Petr Dostál, Ph.D.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Pedagogická diagnostika
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
jen pro vnitřní potřebu
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
České Budějovice, červen 2016
Krasobruslení Jméno: Veronika Vrtělová UČO: Obor: RVS/T
Studijní obor Fyzioterapie
LETNÍ PŘÍPRAVA KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
KONDIČNÍ PŘÍPRAVA Michal Lehnert.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

UNIVERZITA KARLOVA Fakulta tělesné výchovy a sportu Téma bakalářské práce: Úroveň rychlostních schopností a agility u elitních hráčů fotbalu (15-17 let) Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Vypracoval: Matyáš Urbanec

Práce: „ fotbalová říše je říší bez hranic“ (Pechr, 1981) Náročnost posouvání hranic Smysl pro detail Lineární rychlost Agility

Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění aktuální úrovně výkonu v lineární rychlosti a agility u elitních hráčů fotbalu (15-17 let), vzhledem k věku hráčů. A současné nalezení vzájemných vztahů mezi výkony v testech lineární rychlosti a agility.

Hypotézy: Hypotéza 1: Nepředpokládáme silný vztah mezi výkonem v lineárním sprintu (LS5,LS10) a výkonem v agility testu (ILAG) u elitních hráčů fotbalu U16-17 (r ≤ 0,39). Hypotéza 2: Předpokládáme staticky významný vztah mezi výkonem v lineárním sprintu letmo (LSL20) a výkonem v agility testu (ILAG) u elitních hráčů fotbalu U16-17 (r ≤ 0,39). Hypotéza 3: Předpokládáme významně vyšší (d ≥ 0,5) výkon v testu agility (ILAG) u starších hráčů (17 let) v porovnání s mladšími hráči (16 let). Hypotéza 4: Předpokládáme významně vyšší (d ≥ 0,5) výkon v testu lineárního sprintu (LSL20) u starších hráčů (17 let) v porovnání s mladšími hráči (16 let). Hypotéza 5: Nepředpokládáme významné rozdíly (d < 0,5) ve výkonech agility (ILAG) u hráčů Bohemians Praha U17 v porovnáním s Motorletem Praha U17. Hypotéza 6: Nepředpokládáme významné rozdíly (d < 0,5) ve výkonech v lineární rychlosti (LS5, LS10, LS20, LS40 a LSL20) u hráčů, Bohemians Praha U17 a Motorletu Praha U17.

Teoretická část: Sportovní výkon Motorické schopnosti RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI VE FOTBALE AGILITY VE FOTBALE Vývoj v adolescenci

Praktická část: Výzkumný soubor: Tvořilo 30 hráčů FK Motorlet Praha a 32 hráčů Bohemians Praha 1905 z kategorií U16 a U17. Použité metody: Agility Illionois test, Lineární sprint na 5 m, 10 m, 20 m, 40 m a 20 m letmo. Analýza dat: Aritmetický průměr, Pearsonův korelační koeficien, Cohénův koeficient.

Výsledky výzkumné části: Hypotéza 1: Nepředpokládáme silný vztah mezi výkonem v lineárním sprintu (LS5,LS10) a výkonem v agility testu (ILAG) u elitních hráčů fotbalu U16-17 (r ≤ 0,39).  Hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza 2: Předpokládáme staticky významný vztah mezi výkonem v lineárním sprintu letmo (LSL20) a výkonem v agility testu (ILAG) u elitních hráčů fotbalu U16-17 (r ≤ 0,39).  Hypotéza nebyla potvrzena. B+M U16+U17 LS5LS10LS20LS40LSL20 ILAG 0,43*0,54*0,60*0,52*0,31* r=úroveň 0,00 - 0,19velmi slabá 0,20 - 0,39slabá 0,40 - 0,59střední 0,60 - 0,79silná 0,80 - 1,00velmi silná

Výsledky výzkumné části: Hypotéza 3: Předpokládáme významně vyšší (d ≥ 0,5) výkon v testu agility (ILAG) u starších hráčů (17 let) v porovnání s mladšími hráči (16 let).  Hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza 4: Předpokládáme významně vyšší (d ≥ 0,5) výkon v testu lineárního sprintu (LSL20) u starších hráčů (17 let) v porovnání s mladšími hráči (16 let).  Hypotéza nebyla potvrzena. Rozdíly dle věku U17 - U16 LS5d=0,0 LS10d=0,0 ILAGd=0,2 LSL20d=0,0 d=úroveň d > 0,8velký efekt 0,5 - 0,8střední efekt 0,2 – 0,5malý efekt

Výsledky výzkumné části: Hypotéza 5: Nepředpokládáme významné rozdíly (d < 0,5) ve výkonech agility (ILAG) u hráčů Bohemians Praha U17 v porovnáním s Motorletem Praha U17.  Hypotéza nebyla potvrzena. Hypotéza 6: Nepředpokládáme významné rozdíly (d < 0,5) ve výkonech v lineární rychlosti (LS5, LS10, LS20, LS40 a LSL20) u hráčů, Bohemians Praha U17 a Motorletu Praha U17.  Hypotéza byla potvrzena. d=úroveň d > 0,8velký efekt 0,5 - 0,8střední efekt 0,2 – 0,5malý efekt testtým průměrný čas (s) rozdíl = d průměrný čas (s) tým ILAGM U1716,660,5416,36B U17 LS5M U171,120 B U17 LS10M U171,910,221,86B U17 LS20M U173,240,313,14B U17 LS40M U175,730,445,53B U17 LSL20M U172,490,312,39B U17

Diskuze: Konfrontace korelačních výsledků s jinými výzkumy test Atest Bkorelace = r ILAGLS50,43 ILAGLS100,54 ARROWHEADLS50,39 ARROWHEADLS100,25 505LS50,05 505LS100,148 ZIGZAGLS100,56 NOVÉ VÝZKUMY (Muniroglu, 2018) test Atest Bkorelace = r ILAGLS100,603

Diskuze: Konfrontace výkonnostních výsledků v ILAG s normami dle Roozena (2004) Normovací tabulka pro ILAG Výborné< 15 Dobré15,2 - 16,1 Průměrné16,2 - 18,1 Poprůměrné18,2 - 18,3 Špatné> 18,3 tým, kategorie počet hráčů ILAG výsledky (s) M U171616,66±0,51 M U161416,81±0,51 B U ,36±0,46 B U161817,04±0,47 B+M U173016,96±0,51 B+M U163216,92±0,49 B+M U16 U176216,74±0,54

Diskuze: Konfrontace výkonnostních výsledků v LS10, LS20 a LSL20 s jinými výzkumy autortýmtestčas (s) Malý, 2014 Český národní tým U16 LS101,85 LSL202,48 Lovell, a 2. Anglická liga U16 LS101,61 LS202,92 Nikolaidis, 2016 Mnoho výzkumů U16 a U17 LS202,99-3,00 tým, kategorie počet hráčů LS10LS20LSL20 M U17161,91±0,083,24±0,122,49±0,10 M U16141,88±0,073,23±0,092,46±0,08 B U17141,86±0,093,14±0,122,39±0,11 B U16181,90±0,073,22±0,102,43±0,15 B+M U17301,89±0,103,22±0,132,44±0,11 B+M U16321,89±0,073,22±0,092,44±0,12 B+M U16 U17621,89±0,093,21±0,112,44±0,12

Diskuze: Doporučení do praxe: Rozvoj kondiční složky: rychlosti reakce, reaktivní síly, explosivní síly, koordinace Správná technika běhu Rozvoj kognitivní složky: vnímání, představování, myšlení, pozornost Rozvoj agility: s otevřenými i uzavřenými dovednostmi Lineární sprint v úsecích do 20 metrů Individuální tréninkový plán v rámci kondiční přípravy nad rámec TJ Náměty pro další výzkum: Vliv tréninku agility na výkon týmu Výzkum agility s obsaženou kognitivní složkou

DĚKUJI ZA POZORNOST

Zdroje: Juventus-training-session.html