Práca na naklonenej rovine

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché stroje Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková
Advertisements

Jednoduché stroje.
Přeměny energií Při volném pádu se gravitační potenciální energie mění na kinetickou energii tělesa. Při všech mechanických dějích se mění kinetická energie.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Práce při zvedání tělesa kladkami
Mechanická práce a energie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Vzájemné působení těles - síla
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
PRÁCE VYKONANÁ PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA POUŽITÍM PEVNÉ KLADKY
Mechanická práce a energie
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Něco o jednoduchých strojích
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Jednoduché stroje Mezi jednoduché stroje patří pět strojů. Kladkostroj, Páka, Nakloněná rovina, Volná kladka a Pevná kladka.
Otáčivé účinky síly – páka a její využití
Mechanika tuhého tělesa
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Rychlost a měření rychlosti
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Jak porovnat vykonanou práci
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
PaedDr. Jozef Beňuška
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
(kladka,páka,nakloněná rovina,kladkostroj)
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika tuhého tělesa.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Hydraulické zariadenia
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_Práce
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
MECHANICKÁPRÁCE.
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
PaedDr. Jozef Beňuška
Jak porovnat vykonanou práci
Jednotka síly. Gravitační síla. Vypracoval: Lukáš Karlík
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Formy mechanickej energie...
Digitalizácia zvuku.
Páka, Kladka, Naklonená Rovina
Mechanická práca Mgr. Dana Majzlíková.
Dvojica Síl Lukáš Beňo 1.G.
1.3 Gravitačná sila. Gravitačné pole.
Prečo lietadlá lietajú?
PaedDr. Jozef Beňuška
Ťažisko telesa Matej Solivarský 1.G..
Gravitačná sila.
JEDNOTKA SILY.GRAVITAČNÁ SILA A HMOTNOSŤ TELESA
Jednoduché stroje páka, kladka, naklonená rovina
PaedDr. Renáta Kátlovská
PaedDr. Jozef Beňuška
Vzájomná premena polohovej a pohybovej energie telesa
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Třída 3.B 4. hodina.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Hydrostatický tlak Hydrostatický tlak je tlak v kapalině způsobený tíhovou silou Značíme jej ph Jednotkou je 1 Pa (Pascal), je to stejná jednotka, jako.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
Stabilita tělesa - příklad
Energie.
Transkript prezentace:

Práca na naklonenej rovine

Ľudia si oddávna uľahčovali „prácu“ jednoduchými strojmi Ľudia si oddávna uľahčovali „prácu“ jednoduchými strojmi. K takýmto strojom patrí aj naklonená rovina.

Sily pôsobiace na naklonenej rovine

Preskúmame prácu na naklonenej rovine. Číslo mer. Dvíhanie telesa zvislo nahor Pohyb telesa po naklonenej rovine Sila Fg Výška h Práca W1 Sila F Dráha s Práca W2 1. 2. 3.

Teleso zdvihnuté do výšky h. Hodnota gravitačnej sily Fg. Fg = 3 N 60 cm Fg = 3 N 40 cm Fg = 3 N 20 cm + + +

Zistené údaje zapíšeme do tabuľky. Číslo mer. Dvíhanie telesa zvislo nahor Pohyb telesa po naklonenej rovine Sila Fg Výška h Práca W1 Sila F Dráha s Práca W2 1. 3 0,2 2. 0,4 3. 0,6

Hodnoty namerané pri ťahaní telesa po naklonenej rovine do výšky 0,2 m. F = 2 N s = 0,3 m s 20 cm +

Hodnoty namerané pri ťahaní telesa po naklonenej rovine do výšky 0,4 m. F = 2 N s = 0,6 m s 40 cm +

Hodnoty namerané pri ťahaní telesa po naklonenej rovine do výšky 0,6 m. F = 2 N s = 0,9 m s 60 cm +

Zistené údaje zapíšeme do tabuľky. Číslo mer. Dvíhanie telesa zvislo nahor Pohyb telesa po naklonenej rovine Sila Fg Výška h Práca W1 Sila F Dráha s Práca W2 1. 3 0,2 2 0,3 2. 0,4 0,6 3. 0,9

Vypočítame prácu W1 a W2 a doplníme tabuľku Číslo mer. Dvíhanie telesa zvislo nahor Pohyb telesa po naklonenej rovine Sila Fg Výška h Práca W1 Sila F Dráha s Práca W2 1. 3 0,2 2 0,3 2. 0,4 0,6 3. 0,9 0,6 0,6 1,2 1,2 1,8 1,8

Ak porovnáme prácu pri dvíhaní telesa zvislo nahor do tej istej výšky, ako je výška naklonenej roviny, s prácou vykonanou ťahaním telesa po naklonenej rovine, tak obe majú rovnakú veľkosť. Na naklonenej rovine však pôsobíme menšou silou po dlhšej dráhe. Platí: W1 = W2 Fg.h = F.s

Zdroje: www.zborovna.sk Mgr. Ľuba Popíková