maliarstvo, sochárstvo, literatúra, hudba

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Advertisements

Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Tereza Hodovská, Veronika Vitásková.  14. až 16. století v Itálii  Odklon od náboženství  Nově zaměření na člověka  Šíření vzdělanosti (antická vzdělanost)
Období raného novověku je vymezeno obdobím mezi 15. a 17. stoletím Objevení Ameriky - Kolumbus - Bahamy Změny politické (proměny absolutismu), společenské.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Divadlo Járy Cimrmana Divadlo Járy Cimrmana mystifikace inteligentní humor.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Únor 2012 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_84 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
RENESANCE Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_8_Renesance Téma: Dějiny výtvarného umění Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Co je renesance? Co znamená slovo renesance? Kde se zrodilo? Do jakého období spadá? Slovo pochází z italštiny a znamená „znovuzrození“ „obnovení“ Kolébkou.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_249.DEJ.01 Renesance.
Malířské experimenty Leonarda da Vinci
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_18
RENESANCE. RENESANCE * v Itálii ve 14. st., odtud se postupně šířila do dalších evropských zemí hlásila se k antickému umění - název slohu znamená.
Renesance v hudbě AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Jak se jmenuje tento obraz?
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Česká hymna a její tvůrci
Srdce a cievna sústava.
Monika Smoroňová ZŠ Rozhanovce V. A
Zaujímavosti v mestách Európskej únii
Stredná odborná škola podnikania, Masarykova 24, Prešov
Dramatická literatúra
školský klub detí pri zš korňa
OBEC BERNOLÁKOVO NA PRELOME STOROČÍ
Kelti Zuzana Hricíková.
8.1 Vznik, vývoj a funkcie peňazí
Kreslenie v textovom dokumente 1.časť
STAVBA DOMU Kto a čo pracuje na stavbe domu.
C I T Á T Y Je dobré prečítať si múdre výroky starých...
KUBIZMUS Dominik Ferko, 8.B.
Využitie pracovných listov na hodinách informatiky
Metódy rozvoja predčitateľskej gramotnosti v materskej škole
Kľúč na určovanie rastlín
VLKOLÍNEC BANSKÁ ŠTIAVNICA BARDEJOV LEVOČA
Obchod – charakteristika, význam, členenie
B Á J K Y Literatúra pre 6. ročník základných škôl
Kultúra, školstvo, veda a umenie v
Úvod do štúdia literatúry
Kresba zobrazuje trojrozmernú skutočnosť v ploche dvojrozmerne
Britské ostrovy Michaela Psotná 9.C.
Barok a renesancia.
Špeciálna základná škola Partizánska 26, Krupina
Pravouhlé (ortogonálne) premietanie VII. ročník
Architekt ,sochár, maliar.
PaedDr. Silvia Hajdúová
Napoleon Bonaparte.
PLATÓNOV DUALIZMUS SVET ZMYSLOVO VNÍMATEĽNÝ
Médiá v našom živote.
Rímskokatolícka cirkev trnavská arcidiecéza Katechetické oddelenie Svadba v Káne Galilejskej pre 1. ročník ZŠ Mgr. Alena Chajmíková 2012.
Elektrický úhor Natália Petričová, 1.D.
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Prečo rastliny žijú na jednom mieste?
Victor Hugo
EQM-PD Európsky manažment kvality pre profesionálov pracujúcich so zdravotne postihnutými osobami Eqm-pd.com Projekt „EQM-PD“ bude financovaný s podporou.
Významné udalosti a sviatky
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Literatura období renesance
Renesance Mgr. Hana Šenková.
Literatura v období renesance
VM byl ověřen v 8.B Název školy:
Renesance.
Transkript prezentace:

maliarstvo, sochárstvo, literatúra, hudba Renesančné umenie maliarstvo, sochárstvo, literatúra, hudba

Renesančné umenie Ľudské telo bolo v renesančnom umení vnímané ako zdroj inšpirácie a štúdia, dôraz sa kládol na podobnosť s realitou, v maliarstve ako aj v sochárstve. Dokonalá zručnosť, komplexnosť, perspektíva (trojrozmerná maľba) a techniky olejomaľby na zobrazenie vody, svetla, žiary, zlata a striebra. Hry svetla a tieňov, emócie vyjadrené výrazom tváre a postojom tela, dôslednosť v opise príbehu, či ide o list, oko alebo o záhyb šiat - toto všetko bolo ústredným motívom vlastností renesančného umenia. Častými objektmi inšpirácie v ňom boli postavy z mytológie a biblické postavy.

Maliarstvo Znaky študovali farbu a osvetlenie trojrozmernosť a perspektíva portréty, krajinomaľba náboženské a antické motívy freska – maľba do mokrej omietky sfumato – šerosvit; maliarska technika; prekrývanie prechodov medzi svetlom a tieňom takzvanou šerosvitou maľbou

Sochárstvo Znaky voľne stojace sochy jazdecké sochy zobrazenie anatómie tela, dramatickosť scény – pohyb, činnosť svalov zobrazenie emócií v tvári, gestami či zriasenou drapériou

Donatello sochár a umelec ranej renesancie jazdecká socha Gattamelata Socha Donatella pred galériou Uffizi. brondzová socha Dávida sochár a umelec ranej renesancie tvoril bronzové aj mramorové sochy

Michelangelo Buonarroti taliansky sochár, maliar, architekt a básnik Mojžiš Posledný súd (freska v Sixtínskej kaplnke) Bazilika svätého Petra s charakteristickou Michelangelovou kupolou Rukopis Michelangelovej básne

Leonardo da Vinci taliansky renesančný architekt, hudobník, vynálezca, sochár a maliar „renesančný človek“ – univerzálny génius Autoportrét freska Posledná večera Kostol Panny Márie milostí (Miláno) Mona Líza nachádza sa v Múzeu v Louvri (Paríž) http://www.louvre.fr Môžete pozrieť aj časť kresleného seriálu venovanú Leonardovi da Vincimu http://www.youtube.com/watch?v=J8DMYIm6NhM

Raffaell (Raffaello Santi) taliansky renesančný maliar a architekt Sixtínska Madona v galérii Zwinger v Drážďanoch freska Aténska škola, podpisová sieň, Vatikán

Literatúra nové literárne žánre ako napr. komédia, tragédia či pastorála. Tieto sú inšpirované dochovanými literárnymi dielami antických autorov. obľúbenými autormi sa znova stávajú Terentius, Plautus, Seneca alebo Vergílius. ďalšími obľúbenými žánrami bol traktát, polemika, list, objavujú sa cestopisy, životopisy a pedagogické spisy.

Spisovatelia Dante Alighieri (poézia) Francesco Petrarca (poézia) Giovanni Boccaccio Miguel de Cervantes(próza) (Dômyselný rytier Don Quijote de la Mancha) William Shakespeare (dráma)

Hudba V období renesancie má prevahu zborová vokálna tvorba - spievaný mnohohlas nazývaný polyfónia, so sprievodom nástroja alebo bez neho. Renesančná hudba má 3 podoby: sprievodná hudba tanečná hudba sólová hudba Hlavní predstavitelia renesancie: Giovanni Pierluigi da Palestrina Orlando di Lasso Johannes Ockeghem

Hudobné nástroje klavichord flauta lutna

Hudba na stránke http://www.youtube.com/watch?v=sy_HB3g1FJM si prejdite video, aby ste mali predstavu ako vyzerala renesančná hudba, tanec i spev. na portáli www.youtube.com si môžete vypočuť aj diela od renesančných skladateľov (Palestrina, Lasso, Ockeghem)

Použité zdroje: obrázky: texty: www.google.sk/imghp?hl=sk&tab=wi%20ClipArt obrázky ClipArt texty: www.google.sk www.wikipedia.org