Testy pro 8. třídu ZŠ Hejnice M. Hradil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P22/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Biologie člověka Autor:
Advertisements

BIOLOGIE ČLOVĚKA SOUSTAVA TĚLNÍHO POKRYVU
Povrch těla člověka.
SOUSTAVA KOŽNÍ Stavba a funkce kůže Kůže tvoří ochranný kryt těla
Opakování – dýchací soustava
Optické vlastnosti oka
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŘÍDÍCÍ SOUSTAVY.
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Opakování - vývoj jedince
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
Povrch těla - kůže.
Dýchací soustava Dýchání RESPIRACE
Robot Team Písek Kaufman Pavel Havlena Ondřej Kobylka Jaroslav
Nervová soustava- receptory
MĚKKÝŠI Měkké tělo, které je (bývalo) chráněno vápenitou schránkou
NERVOVÁ SOUSTAVA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci nervové.
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
SAVCI.
Člověk 1.díl Za předpokladu použití psacích potřeb.
Řízení lidského těla Filip Bordovský.
Nervová, vylučovací, dýchací soustava a hormony
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Rozmnožovací soustava 5. ročník
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Co jsme již poznali.
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Smyslová soustava Pětilístek oko
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
TĚLNÍ POKRYV OBRATLOVCŮ Přírodopis VIII.. Povrch těla  Ochrana před vnějším prostředím  Kůže:  pokožka  škára  Kožní útvary (deriváty):  šupiny.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_16_Rozmnožovací soustava ženy Téma:
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Kožní soustava VY_32_INOVACE_06-08 Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví.
POHLAVNÍ SOUSTAVA ŽENY ZŠ Hejnice - M. Hradil. Funkce: 1. 1.Zrání vajíček a jejich uvolňování z kůry vaječníků Produkce pohlavních hormonů – který?
NERVOVÁ SOUSTAVA.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Lidské tělo - kostra.
Přírodopis – 8. ročník, Kůže
LIDSKÉ TĚLO jako celek Název: VY_32_INOVACE_20_Lidske_telo_jako_celek
Kožní soustava.
VY_52_INOVACE_24_01_význam kůže
OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
Žlázy s vnitřním vyměšováním - endokrinní soustava U/60
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Výukový materiál VY_52_INOVACE_34_ Dýchací soustava
BIOLOGIE ČLOVĚKA NERVOVÁ SOUSTAVA
VY_32_INOVACE_08_Přírodověda_ 5.ročník_ 07_Soustava kožní
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Období lidského života
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Kmen: Měkkýši /Mollusca/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola, Hradec Králové
Transkript prezentace:

Testy pro 8. třídu ZŠ Hejnice M. Hradil

Opakování Uveďte vrstvy kůže. Vyjmenujte základní funkce kůže. (min. 5) Kde je uložen pigment? Co je to rakovina kůže. Uveďte alespoň 3 deriváty kůže. Složení a funkce potu. Proč se mi „mastí“ vlasy. Doporučte zásady, které sníží riziko rakoviny kůže. ZŠ Hejnice M. Hradil

- každá otázka je hodnocena 1 – 5 body - čím méně bodů, tím lepší odpověď a hodnocení Stupnice: 08 - 12 bodů 1 13 - 17 bodů 2 18 - 22 bodů 3 23 - 27 bodů 4 28 + 5 ZŠ Hejnice M. Hradil

Opakování 01 V které vrstvě kůže jsou umístěny základy kožních derivátů? Která vrstva kůže se po cca 3-4 týdnech obnovuje? Uveď frekvenci vdechů při umělém dýchání. Co se patrně stane pokud budu mít větší příjem energie v potravě než výdej?. Vyjmenuj části vylučovací soustavy. (viz. DÚ) Nakresli (zjednodušeně) a popiš nervovou buňku. Uveď frekvenci stlačení při masáži srdce. Uveď alespoň jeden kožní derivát. Z čeho vyrůstá nehet? ZŠ Hejnice M. Hradil

Tak co víme o vlastním těle? To brzy zjistíme! 1. Z kterých částí se skládá nervová soustava člověka? 2. Jaký je rozdíl mezi nepodmíněným a podmíněným reflexem? 3. Která část mozku je největší? 4. Čím je způsobená okamžitá účinnost hormonů v našem těle? 5. Které onemocnění vzniká při nedostatku hormonu inzulinu a která žláza tento hormon vylučuje? 6. Jmenujte žlázu, která se vyznačuje vnitřním i vnějším vyměšováním. ZŠ Hejnice M. Hradil

Opakování Z jakých částí se skládá krev? (vyjmenuj) Uveďte funkce oběhové soustavy člověka. Vysvětlete pojem imunita. Vysvětlete činnost srdce. Popište složení srdce. Objasněte pojmy malý a velký krevní oběh. Jaké znáš krevní skupiny? Doplň: Krevní cévy jsou…………………. Ve vlásečnicích se uskutečňuje výměna ……….. a ……. Krevní destičky zajišťují …………. Kyslík se v krvi váže na ……… V pravé části srdce je krev ……….. na kyslík. ZŠ Hejnice M. Hradil

Opakování z DÚ. Kde se zahnízdí oplodněné vajíčko v těle ženy? V jaké věku začíná dítě chodit? Jak dlouho trvá gravidita ženy? Kterými znaky je charakterizován předškolní věk? Co zprostředkovává výživu plodu v těle matky? Které období označujeme jako pubertu? Co je to šestinedělí? Kdy dosahujeme vrcholu fyzické zdatnosti? ZŠ Hejnice M. Hradil

Test – smyslová a pohlavní. ústrojí Jakou funkci má v oku rohovka? Která část oka reaguje na měnící se množství světla? Co zaznamenávají tyčinky a co čípky? Jak vidí krátkozraký člověk? Které kůstky tvoří střední ucho? Co je to šestinedělí u ženy? Jak vznikne nový jedinec při nepohlavním rozmnožování? Co je to „čichové políčko“, kde ho najdeme? Kde se „zahnízdí“ oplodněné vajíčko? Jaké znaky ponese nový jedinec při pohlavním rozmnožování? ZŠ Hejnice M. Hradil

Test Př/8 Vývoj člověka Země, rasismus Co je to rasismus? Charakterisuj některou vývojovou etapu člověka . 3. Co způsobilo vznik ras na planetě Zemi? Pro kterou rasu jsou typické tyto znaky: kudrnaté vlasy, protáhlý obličej, širší rty a nos 5. K jakým změnám došlo u člověka v procesu polidštění(hominizace)? 6. Dokážeš stručně vysvětlit pojem rudimenty, atavismy? ZŠ Hejnice M. Hradil