Moderná hudba Mgr. Dana Zajícová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudba 20. století.
Advertisements

I.HUDBA ARTIFICIÁLNÍ A NONARTIFICIÁLNÍ
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
(do začátku druhé světové války).  citlivost a dramatičnost ve skladbách  Richard Strauss Gustav Mahler.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Téma: Koncert Klíčová slova: Koncert, hudba, skladba, nástroje Anotace: Žák je seznámen.
Hudba.
ICT 2 – 3 – 29 HV Leoš Janáček Anotace: Materiál seznamuje žáky s hudebními díly a životem autora. Prezentace obsahuje odkaz na poslechovou skladbu a.
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_851_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_853_8TR_HV Autor: Mgr. Ludmila Večerková.
Muzikál Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Anglický roh.
O skladatelských technikách Autor: Mgr. Pavlína Králíková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Pink Floyd je anglická hudební skupina založená v roce 1964, která se dostala do povědomí díky svému psychedelickému rocku. Postupem času se kapela žánrově.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 30. a 40. léta 20. století TEST.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_28_Jevištní hudební formy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_08:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: Český hudební klasicismus.
HUDBA  Pozdní romantismus, expresionismus (snaha o nový hudební výraz a kompoziční přístup)  Biblické náměty.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy:. Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
Percentá.
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úpravy algebrických výrazov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Kvíz Test 1 2 poslech Pojmy
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
HUDBA 20.storočia.
Digitalizácia zvuku.
Michal Birás Klasicizmus.
V stredu sa naša škola zmenila počas troch vyučovacích hodín v zrkadlovke na malú SuperStar. Žiaci totiž súťažili v speve akejkoľvek populárnej.
Zem v miniature.
Spoločenský tanec.
Janka Tóthová 7.A Leoš Janáček.
Šansón Ema Rybárová.
Zvuk Kód ITMS projektu:
Výber maturitných predmetov
E-learning Matej Marček.
Kyberšikanovanie: Evulda, Domi, Sima 9.A.
Zlomky Jana Hatinová.
Príslovky Adverbiá.
Kultúra na Slovensku Slovenská kultúra sa javí ako jedna z najdynamickejších kultúr strednej Európy. Patrik Šoš.
DETSKÉ PIESNE.
Vstupné zariadenia.
Najvýznamnejší slovenskí skladatelia vážnej hudby
Lyrika Ľudové piesne.
O rímskom divadle Čítanie pre 4.ročník ZŠ.
RÍMSKOKATOLÍCKA CIRKEV TRNAVSKÁ ARCIDIECÉZA Katechetické oddelelnie
Aké poznáme formáty zvuku a na čo slúžia ? Vladimír Červený, 4.D
Antoine De Saint-Exupéry
Špeciálna základná škola Partizánska 26, Krupina
Podmienená pravdepodobnosť
Informatika, údaj, informácia, jednotka informácie, digitalizácia
Diskusný príspevok.
POPULÁRNA PIESEŇ ( Literatúra pre 8.ročník ZŠ )
MIESTO, KTORÉ MÁM RaDa BIANKA LACKOVÁ 7.ROČ.
Rýchlosť rovnomerného pohybu
Mikuláš Galanda: Pieseň
Pane, prosím Ťa….
2. Základy metodológie práce s vizuálnym materiálom
ĽÚBIME ŤA MAMIČKA Deň Matiek.
Život pravekého človeka
Mgr. Petra Bejšovcová 4. roč
TANEČNÁ CHOREOGRAFIA BIELA ZIMA NA SANIACH Vianočná besiedka
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Etnoorganologie PhDr. Petr Kalina, Ph.D
Transkript prezentace:

Moderná hudba Mgr. Dana Zajícová

Čo je moderná hudba?

- nahraď slovo moderná, populárna iným slovom Kedy asi populárna hudba vznikla? Akú funkciu v živote ľudí má? Aké má miesto v tvojom živote? Kedy a kde ju počúvaš a kedy a kde by si ju za žiadnych okolností nepočúval? Čo ťa viac zaujíma na tvojej obľúbenej skupine (spevákovi) – hudba alebo osobnosť(obliekanie, správanie)? Počúval by si svoju najobľúbenejšiu pieseň, ak by ju spieval niekto iný? Dokážeš zaspievať časť jej melódie, vytlieskať rytmus alebo ju zahrať? Pokus sa čiarou zaznamenať jej melódiu.

Klasická hudba Populárna hudba Uprednostnený interpret Improvizácia Nepredpokladá sa Vlastné nástroje Zosílenie zvuku Bohatstvo Generačný protest Autorom diela je skladateľ Notový zápis Sústredené počúvanie Klasické hudobné nástroje Akustika Dotácia nutná Chápaná ako umenie

Autorom diela je skladateľ Uprednostnený interpret

Notový zápis Improvizácia

Nepredpokladá sa sústredené počúvanie

Klasické hudobné nástroje Moderné hudobné nástroje

Akustika Zosilenie zvuku

Dotácia Bohatstvo

Chápaná ako umenie Generačný protest

Igor Stravinskij Svätenie jari – Tanec dievčat (nové črty hudby)

Leoš Janáček TARAS BUĽBA Rapsódia pre orchester vyjadruje skutočné city

Arnold Schönberg Atonálna hudba Ten, ktorý prežil Varšavu - melodráma

Sergej Prokofjev Symfónia D dur Klasická - Neoklasicizmus (návrat k ľudovej tvorbe trochu ináč)

Krysztof Penderecki Žalospev pre obete Hirošimy - Elektroakustická hudba

Leonard Bernstein West Side Story - muzikál

We will rock you Klasika populárnej hudby

Piotr Rubik - spojenie vážnej a populárnej hudby

Miro Žbirka Jesenná láska