Základy druhé nejstarší automobilky na světě byly položeny v roce 1850, kdy se obec Kopřivnice oficiálně nazývala Nesselsdorf a podnikavý živnostník, vyrábějící.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
Škodovky od 1964 do 2001.
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
Spalovací motory zážehové
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRO MILOVNÍKY STARÝCH STROJŮ
CAS 25 - ŠKODA 706 RTHP Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Spalovací motory.
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Dlouhodobá maturitní práce
Historie BMW 5 řady Řada 5 je jedním ze základních kamenů soudobé nabídky automobilky BMW.Opět jde o vůz, který ve své třídě určuje laťku pro všechny ostatní.
Rozvody dvoudobých a čtyřdobých motorů
Vypracoval : Valla Martin Dne :
AUTOMOBIL SNŮ Závěrečný projekt z designu průmyslových výrobků Ing. Eliška A. Kubičková Fakulta strojní ZČU.
ČESKOSLOVENSKÉ ZBRANĚ
Dopravní automobil DA 12-A31
LUXUSNÍ AUTOMOBILY.
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Věda a technika konce 19.st.
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Střední odborná škola Otrokovice
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
ČESKOSLOVENSKÉ ZBRANĚ
Automobily – koncepce, karoserie
MODERNIZACE AUTOBUSŮ FORST Štěpán, ŠÍMA Radim, VEDRAL Lukáš
Bugatti Veyron Valérie Grodová.
Aprilia Rs 125 aprilia.
Tramvaje: T3.
Všestranně využitelný stroj
Automobilový průmysl v ČR
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Kloubové a speciální autobusy, přívěsy Prototyp kloubového autobusu Š 706 RTO-K z produkce Karosy Vysoké Mýto okolo roku Prototyp kloubového.
Spalovací Motory Benzínové
MOTORY Mgr. Martin Tichý MOTORY Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Konstrukce zážehových a vznětových motorů Konstrukce zážehových a vznětových motorů OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _09 Osobnosti automobilového průmyslu a letectví.
Motocykly a jejich druhy Zbožíznalství 3. ročník.
TATRA PHOENIX Jan Veverka, DG1 Studentská konference
Čtyřkolka Arctic Cat Prowler HDX 700i Hasičský záchranný sbor Jihočeského kraje.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_19.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-01 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Stanoviště:Náměstí Republiky
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.
Spalovací motory Témata cvičení
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_20
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
Tanky 2. světové války Dominik Kolář.
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Nissan 350z.
Multifunkční pracoviště HCW 4 S s virtuálním modelem a VNCK simulací
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Tepelné motory - proudové a raketové motory
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
Motor Caterpillar C13 vozu Tatra Phoenix G3
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Základy druhé nejstarší automobilky na světě byly položeny v roce 1850, kdy se obec Kopřivnice oficiálně nazývala Nesselsdorf a podnikavý živnostník, vyrábějící povozy a drožky, Ignác Šustala vystupoval vůči úřadům jako Ignatz Schustala. V roce 1891 tamní bankéři bratři Guttmanové kapitalizovali společnost Ignatz Schustala & Comp (založena 1858) a učinili z ní Nesselsdorfer Wagenbau Fabriks Gesellschaft. Ignác Šustala se realizace této finanční operace nedožil, zemřel na infarkt. Post číslo jedna zaujal v nové společnosti Hugo Fischer von Röslerstamm. Inženýru Fischerovi z Röslerstammů rozhodně nezle upřít je jeho vizionářství. Byl to právě on, kdo se zasloužil měrou nemalou o uskutečnění stavby prvního automobilu se spalovacím motorem v Rakousku-Uhersku a střední Evropě vůbec. Na scénu vstoupil Liberecký (Reichenberg) továrník baron Theodor von Liebieg. Jedině a pouze, díky jeho přátelství se Karl Benz, vynálezce automobilu se spalovacím motorem, uvolil dodat do Kopřivnice jeden z prvních dvouválcových motorů vyrobených v roce 1897 a zavázat se k pravidelným dodávkám dalších motorů pro první série kopřivnických automobilů. Jen několik málo let po zrodu automobilu, tak jak jej známe dnes, byl v Kopřivnici roku 1897 vyroben první vůz – Präsident. Dokonce pouze jeden rok dělí od sebe první nákladní vozidlo na světě a první nákladní automobil z Kopřivnice (1898). Konstruktér Hans Ledwinka se stal otcem toho, čemu dnes říkáme „tatrovácká koncepce automobilu“. V roce 1923 byl jako nový produkt představen podvozek tvořený centrální nosnou rourou, na jejímž předním konci byl umístěn vzduchem přímo chlazený motor a převodovka, a nezávisle uloženými výkyvnými poloosami. Tato geniální konstrukce se postupně prosadila v lehkém provedení u speciálních vozidel a poté i pro nejtěžší výrobky do terénu. V roce 1919 se poprvé na vozidlech objevil nápis TATRA. Shodou okolností šlo o první sériově vyráběné (od roku 1914) nákladní automobily NW TL2 a NW TL4. Po roce 1945 se v Tatře konečně na celé čáře prosadila česká linie. Vznikl národní podnik TATRA a jeho projektanti dokonale rozpracovali válečnou konstrukci prvního těžkého nákladního automobilu TATRA (111) se vzduchem přímo chlazeným vznětovým motorem vlastní originální konstrukce. http://www.tatra.cz/o-spolecnosti/historie-tatry/historie-vyroby/ kráceno

na druhém nezávisle uložené výkyvné poloosy. Tatrovácká koncepce automobilu - podvozek tvořený centrální nosnou rourou, na jejímž předním konci je umístěn vzduchem chlazený motor a převodovka, na druhém nezávisle uložené výkyvné poloosy.

Tatra President 1897(replika)

Automobil dosahoval rychlosti 15 km/h a byl schopen přepravit náklad o hmotnosti až 2,5 t. Je možné, že se jedná se o vůbec první užitkový automobil svého druhu na světě. První nákladní vůz 1898 - replika

Tatra 10 1915 - 1919 Foto Marcin Szala

Tatra typ T (1921)

Tatra 20 1923 - 1925 Foto Gwafton

s rozvodem OHV a výkonem 8,8 kW (12 koní) Tatra 11 1923 až 1926 objemem 1 056 cm³, s rozvodem OHV a výkonem 8,8 kW (12 koní) při 2 500 až 2 800 otáčkách za minutu Foto Ondrej Ertl

Tatra 12 1926 - 1934 Foto Dr Killer

Tatra 12 1926 - 1934

Tatra 12, hasičský speciál

Tatra 12 1925 Foto dave_7

Tatra 17 1925 - 1927 Foto Dr Killer

Tatra 17/31 (1928-1930) – 6-ti místná limuzína)

Tatra 26/52 1931

Tatra 30 1926 – 1930 – vzduchem chlazený plochý benzínový čtyřválec o obsahu 1680 ccm, výkon 26 koní/2000ot., max. rychl. 90 km/h. Foto František Dvořák iDNES.cz

Tatra 31 1926 - 1930 Foto Gwafton

Tatra 43 (1929-1932)

Tatra 43/52 (1931-1938) Foto Gwafton

a spotřebě 9 - 11 litrů (i ve verzi nákladní) 1930 - 1938 Tatra 52 - čtyřmístný vúz s rychloběhem a s hydraulickými brzdami, o výkonu 20 k, max. rychlosti 90 km/h. a spotřebě 9 - 11 litrů (i ve verzi nákladní) 1930 - 1938

Tatra T-131. Zde bylo vyrobeno 35 kusů. Foto Ondrej Ertl Roku 1935 zakoupila Tatra Kopřivnice licenci letounu, který dostal označení Tatra T-131. Zde bylo vyrobeno 35 kusů.

Foto Ing. Jiri Hlinka Tatra 101.2 - 1938 Vlastní vývoj letadel Tatra navázal na dobré zkušenosti s T-131. Byl vybaven motorem Tatra 100, což byl vlastně licenční Hirth HM-504. Konstrukce trupu letadel a jejich draku využívala shodné prvky se svými předchůdci. Tak vznikla řada letadel T-001, T-101, T-201 a T-301, a připraveny byly i další typy.

přenos výkonu mechanický,vyrobeno 89 kusů. Foto Rainer Haufe Motorový vůz M120 „Věžák“ 1930 – 1935, motor Tatra 75 kW/90 kW, max. rychl. 50 km/h, přenos výkonu mechanický,vyrobeno 89 kusů.

Drezína Tatra 15/30 1936 Foto Dr Killer

Tatra 27b 1930 - 1947 Tatra 27bh – provedení na dřevoplyn (byly vyráběny i na svítiplyn).

Tatra 52 karoserie Sodomka

Tatra 52 - (1931) karoserie Sodomka

Tatra 54 1931 - 1934

Tatra 57 1931 - 1935 Tatra 57 sportovní kabriolet „Hadimrška“ (1931-1936)

Tatra 70 1931 - 1934

Tatra 57A 1936 - 1938

Tatra 85 1936 – 1941 Motor: vodou chlazený čtyřválec OHV, obsah 8143 cm³, max. rychlost: 60 km/h, spotřeba paliva: 45 - 50 l/100 km, poháněny obě zadní nápravy, nosnost: 5 - 6 tun Foto Dr Killer

Tatra T-93 1937 – 1941 zážehový a kapalinou chlazený čtyřválec, obsah 3 981 cm3 , výkon 54,4 kW (75 k) při 3 000 ot./min., maximální rychlost 70 km/h. Foto Dr Killer

Tatra 57B 1938 - 1949

Tatra 70 1931 - 1932 Foto Dr Killer

Tatra V570 1933 - prototyp osobního automobilu vyvinutý H. Ledwinkou Tatra V570 1933 - prototyp osobního automobilu vyvinutý H. Ledwinkou. V mnohém podobá pozdějšímu vozu VW Brouk. Ledwinka a Ferdinand Porsche se osobně znali a své zkušenosti a návrhy konzultovali.

Tatra 75 1933 - 1942 Foto dave_7

Tatra T 72 - (1933-1937) 6-ti kolový vůz (pro armádu)

Tatra 77 1934 - 1935

Foto gora Tatra 77 A 1935 - 1936

Foto Simon Davison Tatra 80 1930 – 1937 Motor SV 5990 cm³, Výkon: 84,5 - 88 kW (115 - 120 koní), max. rychl. 140 km/h, převodovka čtyřstupňová ZF

Tatra 80 1931 – 1935 (TGM) Foto Stanislav Jelen

Tatra 82 - 1935-1938 - vyrobeno 325 ks - motor čtyřdobý zážehový chlazený vzduchem, chlazení zajišťují 2 ventilátory, počet válců 4 uspořádány proti sobě (boxer) vrtání x zdvih 90 x 98 2494 cm3 zapalování akumulátorové Bosch, rozvod OHC, karburátor Zenith IB 36, výkon 40.5 kW, mazání tlakové oběžné, suchá kliková skříň, dynamo12 V, 125 W. Terénní vůz skvělých jízdních vlastností. Byly dodávány jako vojenské štábní, průzkumné a skříňové vozy a valníky, vzniklo i několik autobusů.

Jediné dva vyrobené kusy poháněl sériový motor lehkého nákladního automobilu Tatra 82. Vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 2490 ccm měl výkon 55 koní při 3200 ot./min. Tatra 90 - 1935 – vyrobeny 2 kusy Foto Dr Killer

obchodní název Slovenská strela. Foto Petr Adámek Motorový vůz M 290.0 (1936) - motor 2 x zážehový Tatra T 67, výkon 1 x 123 kW, elektromechanický přenos výkonu, max. rychl. 148 km/hod, hmotnost 36 t, vyrobeny 2 kusy, výrobní typové označení Tatra 68, obchodní název Slovenská strela.

Tatra 87 - 1937 – 1950 - „Osmička“

Tatra 87 1937 – 1950 - maximální rychlostí 160 km/h se Tatra 87 zařadila mezi nejrychlejší vyráběné vozy své doby. Na obrázku je vůz cestovatelů Hanzelky a Zikmunda (1947-1950). Foto Flickr

Foto Martin Szala Tatra 97 - 1937 - 1946

Tatra 97 1937 - 1946 Foto dave7

Vojenský velitelský vůz - (1940-1942) - prototyp

Motorové sáně Tatra V 855 1942

Tatra 111 1942 – 1962 – jeden z nejslavnějších nákladních automobilů své doby, bylo vyrobeno 33 691 kusů, výkon 132 - 156 kW, max. rychl. 75 km/h, jako první nákl. Tatra měl vzduchem chlazený motor

Foto Ondrej Ertl Motor Tatra 111 (1942 – 1962) byl vznětový s přímým vstřikováním paliva. Měl 12 válců ve dvou řadách uspořádaných do V o celkovém objemu 14,8 litru a byl chlazen vzducem pomocí dvou axiálních ventilátorů, poháněných nejprve zapouzdřeným řetězovým, později jednodušším řemenovým převodem.

Tatra 141 1957 – 1970 – tahač 6×6 do hmotnosti 100t Foto Ondrej Ertl

Tatra 114 1947 - 1948

Tatra 107 1946 – 1947 - předchůdce Tatry 600, Tatraplanu

Tatra 600 „Tatraplan“ (1947 – 1952), motor vzadu umístěný dvoulitrový plochý čtyřválec s výkonem 38 kW (52 k) při 4000 ot/min.

Motor TatraT-600 Tatraplan - 1950 foto dave_7

Tatra 201 1947

Tatra T 400 - trolejbus 1948 - 1955 Foto Petr Dadák

Motorové vozy řady M 131. 1 (od 1 Motorové vozy řady M 131.1 (od 1. ledna 1988 administrativně označené řadou 801) jsou dvounápravové železniční osobní motorové vozy, které byly vyráběny v letech 1948 až 1956 v závodech Tatra Kopřivnice a Vagónka Studénka. Motor Tatra T301, výkon 114 kW, mechanická čtyřstupňová převodovka Mylius.

se vrátil zpět. Stalin ho ani jednou nepoužil Foto Jan Kubík Tatra 600 - kabriolet Sodomka 1949 byl dárkem Stalinovi k sedmdesátinám a po létech se vrátil zpět. Stalin ho ani jednou nepoužil

Tatra 607, 1950 Foto L.Spurzem

motor vzadu, motor Tatra T 500, počet převodových stupňů 5+1 Tatra 500 HB 1950 – 1957 - Tatra 500 HB byl první autobus na světě, který měl vzduchem chlazený motor vzadu, motor Tatra T 500, počet převodových stupňů 5+1

Tatra 128 1951 - 1952

Prakticky stejný motor byl použit v Tatře 603 Tatra 805 1953 – 1960 – „Kvíčala“nebo také „Kačena“

Tatra 603 1956 - 1963

Foto Dr.Killer Tatra 603 ambulance

Tatra T 605, závodní vůz (1956)

Tatra 607-2, monopost Ecce Homo 1957 A. Veřmiřovský. Foto Marcin Szala

Foto Dr. Killer Tatra 805 - terenní vozy ing. Hanzelky a Zikmunda. Se dvěma vozy podnikly v letech 1959-1964 svoji druhou cestu.

Foto Marcin Szala Tatra minibus 1961 – motor T 603 vpředu, pohon předních kol, rychl. 120 km/h, spotřeba 16l/100 km

Tatra T 401 1958 Foto Harold

Foto Alina Zienowicz OT-810 (1959) byl československý kolopásový obrněný transportér, který byl vyráběn podle německých obrněnců Hakl. Poháněl ho motor Tatra T-928-3 8-válec (88,3 kW), jel až 60km/h a jeho dojezd byl 600 km. Posádka 1+10 v základní verzi.

Foto Panoha OT-64 1961 Obrněný transportér 8x8 vyráběný ve spolupráci s Polskem na bázi Tatra 813, motor Tatra T-928-14, vznětový, vzduchem chlazený 180 hp, max. rychl. 100 km/h na silnici, 10 km/h ve vodě, dojezd 740 km

Tatra Delfín 1964 – automobil třídy formule Junior vznikl rozpůlením vidlicového osmiválce Tatra 603. Motor má zdvihový objem 1089 ccm a je vybaven dvěma dvojitými karburátory Weber 40 DCO3.

Tatra 603X 1966

Foto Ralf Roletschek Foto Jano Gallo Tatra T813 – 1967 - 1982

Foto Ludek Tatra 148 1972 – 1982 – vylepšená Tatra 138, která se vyráběla v roce 1959 – 71. Pohonnou jednotkou byl naftový, vzduchem chlazený, do „V“ uspořádaný osmiválcový motor s ventilovým rozvodem OHV řady T 928, který byl značně modernizovaný a dostal také nové označení T2 – 928E. Změnil se zdvih z původních 130 milimetrů na 140 mm, vrtání zůstalo nezměněno. Celkový zdvihový objem se zvětšil na 12 667 cm³. Maximální výkon stoupl na 148,6 kW (202 koní) při 2 000 otáčkách.

Foto Ondrej Ertl Tatra 2 603, model 69 1973

Motor Tatra 603 H (1973) - benzínový čtyřdobý, 2,545 l (2,474 l), vidlicový 8-válec do V, OHV, 2474 ccm, vzduchem chlazený, výkon - 100 PS při 4800 ot/min Foto Ondrej Ertl

Tatra 613 Kabrio – přehlídkový 1974 -1995 Foto Dr Killer Tatra 613 Kabrio – přehlídkový 1974 -1995

čtyřstupňová, u posledních vozů pětistupňová. Coupe Vignale Tatra 613 1974 – 1995 - Tatra 613 byla známá jako rychlé, prostorné a pohodlné vozidlo s pružným karburátorovým motorem 2x2 OHC objemu 3,5 l s výkonem 168 koní, s kterým jezdila až 190 km/h. Později se v malých počtech objevily i výkonnejší motory s vyšším zdvihovým objemem, ke konci výroby i motory se vstřikováním a výkonem až 200 koní. Tyto vozy dosahovaly rychlosti až 230 km/h. Převodovka byla nejprve čtyřstupňová, u posledních vozů pětistupňová. Foto Ondrej Ertl

Sanitka Tatra 613 SV Foto Ondrej Ertl

Tatra Beta - lehký dvoumístný užitkový automobil s nosností 600 kg, vyráběný v pobočném závodě v Příboře v letech 1996 - 1999. První prototypy s elektrickým pohonem měly dojezd 140 km. Později se objevil požadavek na flexibilnejší pohon benzínovým motorem. V letech 1996-1997 se do vozů Beta montoval agregát z vozů Š Favorit, od roku 1998 modernější a výkonnější agregát automobilu Hyundai Accent 1341 cm³ ,62 kW

Foto Richard Bleichmann Tatra 815 – výroba od roku 1983 - vzduchem chlazený osmiválec s přímým vstřikem paliva a válci uloženými do V, OHV,objem motoru je 12 667 cm3 a poskytuje výkon 280 nebo 320 kW. Vzduchové chlazení ventilátorem je pro vozy Tatra stejně charakteristické jako koncepce páteřového rámu.

Tatra 815 Karla Lopraise. Pohání jí vodou chlazený přeplňovaný motor KHD Deutz se zdvihovým objemem přes 15 litrů a výkonem 550 kW při 2100 ot./min. Maximální točivý moment 3150 Nm dosahuje T 815 při 1200 ot./min. Foto Pernak

DANA - Houfnice je umístěna na podvozku nákladního automobilu Tatra 815, motor Tatra 3-920.52V-12 360 hp, max.rychl. 80 km/h, zbraň je vybavena automatickým nabíjením.

MTX Tatra V8 1992 dvoumístný sportovní automobil s motorem nad zadní nápravou postavený na bázi mechanických skupin automobilu Tatra 613 a vyráběný firmou Metalex.

Tatra 700 1996 – 1998 Motor: osmiválcový s válci do V, s rozvodem DOHC, vzduchem chlazený, s vícebod. vstřikováním paliva, katalyzátor třícestný , objem válců: 3495 cm³, výkon: 201 koní (147,5 kW) při 5750 ot., převodovka: pětistupňová, plně synchronizovaná, max. rychl. 230 km/h , normo spotřeba: 12,5l/100 km

a T3C-928, nejčastěji používaným motorem je T3C-928-81. Tatra 163 Jamal -výroba od roku 1999, do Tatry Jamal se montují motory Tatra řady T3B-928 a T3C-928, nejčastěji používaným motorem je T3C-928-81.

Foto Michal Zadník Tatra 810 2010 - motor: 6-ti válec Renault DXi7 240 EC01, max. výkon: 177 kW, převodovka: ZF Ecolite 6S 1000 T0, objem nádrže: 320 l, dojezd: 800 km, spotřeba na 100 km: 28,5 l, max. rychl.: 106 km/h (omezena)

chlazených agregátů cizí provenience. Tatra TERRN°1 2010 - Pod sklopnou kabinou je možné na přání zákazníka zabudovat nejenom klasický vzduchem chlazený osmiválec Tatra T3B-928TMK-60, ale také některý z vybraných kapalinou chlazených agregátů cizí provenience.

ve spojení s automatickými převodovkami (Twin Disc). Foto Pibwl Tatra 815-7 2004 – motor Tatra V8, přeplňovaný s mezichladiči, objem 12,67 l a 14-ti stupňová převodovka, verze 4x4 až 8x8, max rychl. 110 km/h. Lze použít i alternativních hnacích jednotek (např. Cummins) ve spojení s automatickými převodovkami (Twin Disc).

s centrální nosnou rourou. Tatra Phoenix využívá kabinu DAF CF 85. Pohonnou jednotkou pro modelovou řadu Phoenix je kapalinou chlazený řadový šestiválec PACCAR MX se zdvihovým objemem 12,9 l, vrtáním 130 mm a zdvihem 162 mm. V nabídce budou výkonové verze od 265 kW do 375 kW, točivý moment pokrývá rozsah od 1775 Nm do 2500 Nm. Motory jsou připraveny pro plnění emisní normy Euro 5, v nabídce však budou i další varianty (Euro 3, Euro 4) pro méně náročné trhy. Podvozek je s páteřovou nosnou rourou a výkyvnými polonápravami. Převodovka TATRA je integrována do podvozku a sešroubována s centrální nosnou rourou. Tatra Phoenix využívá kabinu DAF CF 85.

S využitím především níže uvedených stránek: http://www.eurooldtimers.com/cze/reportaz/145-technicke-muzeum-tatra.html http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra a dalších podkladů sestavil: