Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Globální granty Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Podpora mateřských a základních škol formou šablon
Avízo výzvy č.02_16_022 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ I Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy,
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Cíl a identifikace výzvy
Šablony.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE VÝZEV č. 02_16_023 a 02_16_023
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ Výzva č. 02_16_022: pro MŠ a ZŠ v krajích.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Řídící výbor MAP Novoborsko Nový Bor, 28. 3
MAP – Místní akční plán ORP RK
Šablony pro SŠ a VOŠ I 14. prosince 2016 Ing. Iva Prokopová
Šablony pro SŠ a VOŠ I.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementační projekt KAP
Plán vzdělávacích aktivit
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Výzvy v oblasti regionálního školství
Výzva OP VVV 02_17_044 Šablony pro SVČ.
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Výzva č. 02_18_06 OP VVV Pro žadatele
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
OP VVV Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony II Setkání zástupců škol
Vzorový projekt pro ZŠ.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon OP VVV v polovině Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon

Alokace Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání Celkem 86 297 292 380 Kč pozn. při kurzu 26 CZK/EUR

PO3: Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání (ESF) Alokace PO3: 28 421 124 004 Kč Alokace na šablony: šablony pro MŠ a ZŠ 4,5 mld. Kč rok vyhlášení výzvy 2016 6 mld. Kč rok vyhlášení výzvy 2018 6 mld. Kč rok vyhlášení výzvy 2020 šablony pro SŠ a VOŠ 1 mld. Kč rok vyhlášení výzvy 2016 1 mld. Kč rok vyhlášení výzvy 2018 1 mld. Kč rok vyhlášení výzvy 2020

Základní znaky zjednodušeného vykazování projektů Projekt žadatel skládá z předem definovaných šablon/aktivit Šablona má předem definovaný výstup Schválený výstup = způsobilý výdaj Žádost o podporu i zprávy o realizaci se předkládají ve zjednodušené formě Žadatel nesestavuje rozpočet– je sestavován automaticky volbou šablon Není předkládáno a kontrolováno účetnictví Není vyžadován samostatný projektový účet Finanční prostředky lze využívat napříč šablonami

1. kolo šablon – Podporované aktivity MŠ a ZŠ Šablony na personální podporu: - školní asistenti - psychologové - speciální pedagogové - sociální pedagogové - chůvy pro MŠ Další vzdělávání pedagogických pracovníků Osobnostně sociální a profesní rozvoj Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ Extrakurikulární rozvojové aktivity pro ZŠ Spolupráce s rodiči dětí a žáků SŠ a VOŠ Šablony na personální podporu (výběr): - školní psycholog - ICT technik - koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele - školní kariérový poradce Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů (výběr): - další vzdělávání pedagogických pracovníků - tandemová výuka - zapojení odborníků z praxe do výuky - CLIL ve výuce na SŠ - stáže pedagogů u zaměstnavatelů Extrakurikulární rozvojové aktivity SŠ

1. kolo šablon – Podané žádosti MŠ a ZŠ Počet škol, které si podaly žádost: 5 127 (mimo Prahu) + 483 (Praha), tj. celkem 76,14 % Konečný počet škol administrovaných projektů (bez stažených žádostí a žádostí vyřazených v procesu hodnocení): 4 680 (mimo Prahu) + 452 (Praha), tj. celkem 69,65 %

1. kolo šablon – Podané žádosti SŠ a VOŠ Počet škol, které si podaly žádost: 896 (mimo Prahu) + 146 (Praha), tj. celkem 75,07 % Konečný počet škol administrovaných projektů (bez stažených žádostí a žádostí vyřazených v procesu hodnocení): 857 (mimo Prahu) + 135 (Praha), tj. celkem 61,47 %

1. kolo – Preference jednotlivých šablon MŠ Dle počtu škol, které si danou šablonu zvolily Dle celkového počtu zvolených šablon Školní asistent – personální podpora v MŠ 1 770 škol Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ 1 743 škol Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv 1 630 škol Nejméně preferovaná šablona Školní psycholog zvolena pouze třinácti školami. Školní asistent zvoleno 28 592krát * Chůva zvoleno 19 946krát * Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv zvoleno 5 755krát Nejméně preferovaná šablona Školní psycholog zvolena pouze 188krát. * 1 šablona = 0,5 úvazku/měsíc

1. kolo – Preference jednotlivých šablon ZŠ Dle počtu škol, které si danou šablonu zvolily Dle celkového počtu zvolených šablon Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem 2 164 škol Klub zábavné logiky a deskových her 1 883 škol Čtenářský klub 1 733 škol Nejméně preferovaná šablona DVPP v rozsahu 80 hodin - Matematická gramotnost zvolena pouze jedenácti školami. Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem zvoleno 28 226krát Vzdělávání pedagogického sboru zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce v rozsahu 8 hodin zvoleno 25 964krát Školní asistent zvoleno 25 805krát * Nejméně preferovaná šablona DVPP v rozsahu 80 hodin - Matematická gramotnost zvolena pouze 22krát. * 1 šablona = 0,5 úvazku/měsíc

1. kolo – Zájem o tzv. personální šablony 1. kolo – Zájem o tzv. personální šablony Přepočet na plné úvazky na dva roky MŠ Školní asistent: 595,5 úvazku Školní speciální pedagog: 20 úvazků Školní psycholog: 4 úvazky Sociální pedagog: 2 úvazky Chůva: 415,5 úvazku ZŠ Školní asistent: 537,5 úvazku Školní speciální pedagog: 279 úvazků Školní psycholog: 197 úvazků Sociální pedagog: 13,5 úvazku

1. kolo – Preference jednotlivých šablon SŠ Dle počtu škol, které si danou šablonu zvolily Dle celkového počtu zvolených šablon Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem 683 škol Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ 432 škol Tandemová výuka na SŠ 421 škol Nejméně preferované šablony DVPP v rozsahu 16 hodin - Matematická gramotnost, DVPP v rozsahu 16 hodin - Výchova k podnikavosti a DVPP v rozsahu 80 hodin - Osobnostně sociální rozvoj zvoleny pouze jednou školou. Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele zvoleno 11 322krát * Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem zvoleno 11 000krát Školní kariérový poradce zvoleno 9493krát * Nejméně preferovaná šablona DVPP v rozsahu 16 hodin - Matematická gramotnost zvolena pouze jedenkrát. * 1 šablona = 0,5 úvazku/měsíc

1. kolo – Preference jednotlivých šablon VOŠ Dle počtu škol, které si danou šablonu zvolily Dle celkového počtu zvolených šablon Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele 50 škol Stáže pedagogů u zaměstnavatele 64 škol Zapojení odborníka z praxe do výuky na VOŠ 57 škol Nejméně preferované šablony DVPP v rozsahu 16 hodin - Matematická gramotnost a DVPP v rozsahu 16 hodin - Výchova k podnikavosti zvoleny pouze jednou školou. Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele zvoleno 1 162krát * Školní kariérový poradce zvoleno 913krát * Stáže pedagogů u zaměstnavatelů zvoleno 354krát Nejméně preferovaná šablona DVPP v rozsahu 16 hodin - Matematická gramotnost zvolena pouze jedenkrát. * 1 šablona = 0,5 úvazku/měsíc

1. kolo – Zájem o tzv. personální šablony 1. kolo – Zájem o tzv. personální šablony Přepočet na plné úvazky na dva roky SŠ Školní asistent: 26,5 úvazku Školní speciální pedagog: 15 úvazků Školní psycholog: 56 úvazků Sociální pedagog: 3,5 úvazku Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele: 43,5 úvazku Školní kariérový poradce: 35,5 úvazku VOŠ Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele: 4,5 úvazku Školní kariérový poradce: 3 úvazky

2. kolo šablon – Základní data MŠ a ZŠ SŠ a VOŠ Plánované datum zahájení příjmu žádostí o podporu: únor 2018 listopad 2018 Plánované datum ukončení příjmu žádostí o podporu: duben 2019 září 2019 Alokace výzvy: 6 mld. Kč 1 mld. Kč Typy příjemců Výzva pro MŠ a ZŠ: mateřské školy, základní školy, základní umělecké školy, střediska volného času, školní družiny, školní kluby Výzva pro SŠ a VOŠ: střední školy, vyšší odborné školy

2. kolo šablon pro MŠ a ZŠ – Plánované aktivity 2. kolo šablon pro MŠ a ZŠ – Plánované aktivity Aktivity podporované navíc oproti 1. kolu šablon MŠ DVPP zaměřené na polytechnické vzdělávání, EVVO (Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta) a ICT Vzájemná spolupráce pedagogů MŠ Nové metody ve vzdělávání předškolních dětí Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím mentoringu/koučinku Možnost zapojení odborníka do vzdělávacího procesu

2. kolo šablon pro MŠ a ZŠ – Plánované aktivity 2. kolo šablon pro MŠ a ZŠ – Plánované aktivity Aktivity podporované navíc oproti 1. kolu šablon ZŠ Speciální pedagog Školní kariérový poradce DVPP zaměřené na polytechnické vzdělávání, EVVO (Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta) a ICT Zapojení odborníka z praxe do výuky Zapojení ICT technika do výuky Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností Profesní rozvoj pedagogů ZŠ prostřednictvím supervize/mentoringu/koučinku Osobnostně sociální rozvoj pedagogických pracovníků

2. kolo šablon pro MŠ a ZŠ – Plánované aktivity Aktivity pro ŠD a ŠK Personální podpora Školní asistent Sociální pedagog Speciální pedagog Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogických pracovníků Zapojení odborníka z praxe Stáže pedagogů u zaměstnavatelů Tandemové vzdělávání DVPP Vzájemná spolupráce pedagogů Sdílení zkušeností pedagogů z různých ŠD, ŠK a škol prostřednictvím vzájemných návštěv (možnost i v rámci jedné právnické osoby) Nové metody v zájmovém vzdělávání a další

DĚKUJI ZA POZORNOST PhDr. Mgr. Václav Velčovský, Ph.D. náměstek pro řízení sekce operačních programů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy http://opvvv.msmt.cz