Comparatives and superlatives

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Adwerbs Příslovce.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
COMPARISON OF ADJECTIVES Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného, Znojmo.
Označení DUM 13 _ 17 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_10
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Comperatives and superlatives Adverbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN KRÁTKÝCH DLOUHÝCH STUPŇOVÁNÍ NEPRAVIDELNÉ BIG THE BIGGEST BIGGER.
Comparatives and superlatives of adjectives ComparativSuperlativ (THE) longlongerlongest bigbiggerbiggest nicenicernicest clevercleverercleverest funnyfunnierfunniest.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Stupňování přídavných jmen VY_22_INOVACE_01 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Odpověď na otázku „why“:
Indefinite pronouns Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
COMPARATIVES Anglický jazyk VY_32_INOVACE_023 – 2.sada, AJ
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
21.1 Grading of the adjectives (Stupňování přídavných jmen)
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: VIII. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_18_Stupňování přídavných jmen AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK,
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Causal Clauses – Věty příčinné Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_103 ZŠ Jenišovice.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace je se skládá z přehledu daného učiva a ze cvičení.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_22_INOVACE_60  Jméno autora: Mgr. Barbora Studená.
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.
Stupňování přídavných jmen
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
Tvorba příslovcí a jejich stupňování
Adjectives I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
First Conditional – tvar a použití
FEELINGS happy angry sad scared thirsty tired hungry.
VY_32_INOVACE_Spo_II_11 LONDON´S BURNING
Stupňování přídavných jmen
COMPARATIVES AND SUPERLATIVES Anotace: Materiál je určen pro žáky 7
Stupňování přídavných jmen
Superlatives – 3. stupeň přídavných jmen
Stupňování nepravidelných přídavných jmen
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_42_ Long adjectives Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Adjectives Comparative/Superlative Stupňování přídavných jmen
Stupňování přídavných jmen
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
VY_32_INOVACE_238_Stupňování př. jmen
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
VY_32_INOVACE_09.1/03 ADJECTIVES
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
CAN YOU COUNT? Hi, I´m Patrik. Hi, I´m Denis.
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Transkript prezentace:

Comparatives and superlatives Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedogických pracovníků (NÚV).

Comperatives and superlatives Krátká přídavná jména: small – smaller – the smallest nice - nicer - the nicest hot - hotter - the hottest lazy - lazier - the laziest

Dlouhá přídavná jména: interesting - more interesting - the most interesting helpful - more helpful - the most helpful Nepravidelná přídavná jména: good - better - the best bad - worse - the worst little - less - the least much - more - the most

....as ......as ...tak ...... jako (stejně) Translate: I am as old as Mary is. We are as clever as you are. The film is as interesting as the book was. Mám tolik knížek jako on. Ty řeky jsou tak znečištěné jako ve městě.

...not so (as)... as ...ne tak ... jako Translate: He has not so much money as we have. Susan hasn´t got so much time as I have. Tam není tak pěkná scenérie jako na venkově. Není tak netrpělivý jako ona.

Pomocí těchto výrazů můžeme měnit intenzitu přídavných jmen: a little shy (trochu nesmělý) a bit nervous (trochu nervózní) quite happy (docela šťastný) rather tired (poněkud unavený) very happy (velmi šťastný)

Pomocí těchto výrazů můžeme měnit intenzitu přídavných jmen: really happy (opravdu šťastný) so kind (tak laskavý) terribly unpopular (strašně neoblíbený) incredibly delicious (neuvěřitelně chutný) too cheap (příliš levný)

Přídavná jména mohou být ve druhém stupni: much older (mnohem starší) much more active (mnohem aktivnější) a lot better (mnohem lepší) a little bigger (trochu větší) a bit slimmer (trochu štíhlejší) far more beautiful (daleko krásnější)

Translate: 1.mnohem rychlejší 2.neuvěřitelně drzý 3.poněkud bláznivý 4.ještě lepší 5.mnohem zajímavější 6.docela dlouhý 7.velice dobrý 8.neuvěřitelně žlutý 9.trochu nudný 10.docela matoucí

(not) enough x too I am not old enough to see 'Pulp Fiction'. I haven´t got enough money to go to the cimena. I am too young to see 'Pulp Fiction'.

Practise: 1.We couldn’t eat the food. It was too hot. The food was ..... 2.I can’t drink the coffee. It’s too cold. This coffee is ..... 3.Nobody could move the piano. It was too heavy. The piano ..... 4.I don’t wear this coat in winter. It isn’t warm enough. This coat ..... 5.I can’t explain the situation. It is too complicated. The situation .....

Solution: 1.The food was too hot to eat. 2.This coffee is too cold to drink. 3. The piano is too heavy to move. 4.This coat isn´t warm enough to wear in winter. 5.The situation is too complicated to explain.

Translate: 1.Jsem příliš unavený na to, abych šel na procházku. 2.Můj syn je pořád ještě moc malý na to, aby jezdil na kole. 3.Nejsme dost bohatí na to, abychom cestovali každý rok. 4.Jsi dost starý na to, abys věděl takové věci. 5.Marie je moc líná na to, aby vařila pro svou rodinu. 6.Nejsem dost silný na to, abych zvedl ten balík.

Solution: 1.I´m too tired to walk. 2.My son is still too small to ride a bike. 3.We aren´t rich enough to travel every year. 4.You are old enough to know such things. 5.Mary is too lazy to cook for her family. 6.I´m not strong enough to lift the packet.