Mgr. Natálie Čeplová ceplova@ped.muni.cz Fyziologie rostlin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Použitý zdroj: Biologie rostlin, pro gymnázia, Lubomír Kincl
Advertisements

Regulátory rostlinného růstu
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
1 VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.10/Li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Adam Lisztwan CZ.1.07/1.5.00/
Cytokininy Cytokininy odvozeny od cytokinesis
NázevRůst rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s testem, lze použít i jako materiál k samostudiu Klíčová.
Pohyby rostlin VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.11/Li
Ing. Zuzana Balounová, PhD.
Témata pro studentské eseje:
Pohyby rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
Ethylén Plynný hormon Objevil D. Neljubov (1901) – inhibice etiolovaných rostlin svítiplynem, identifikoval ethylen-triple response H. Cousins – 1910 –
Jiří Kec,Pavel Matoušek
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Růst a vývoj rostlin.
Zvláštnosti metabolismu rostlin
RŮST A VÝVOJ ROSTLIN.
Otázky k přednášce 1. 1.Jaké jsou charakteristické vlastnosti rostlin na rozdíl od živočišných organismů na úrovni buňky, pletiva a celého organismu? Jaký.
Dormance.
ABA Kyselina abscisová, též v minulosti zvaná abscisin II nebo dormin, někdy označovaná zkratkou ABA (z angl. Abscise Acid) jeinhibiční fytohormon, zpomaluje.
VÝZNAM MIKROELEMENTŮ UŽITEČNÉ A CIZORODÉ PRVKY Předmět Pěstování rostlin Obor Agropodnikání.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 3.Přednáška BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011.
Voda Vypracoval: Martin Popelka Obor: Technické lyceum Třída: 2.L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Anotace Ročník8. Druh materiáluPrezentace Pomůcky Cíl (inovace)Prezentace slouží k učivu o vitaminech, k zápisu do sešitu a k aktivnímu ověření znalostí.
Léčivé části rostliny. Pořadové číslo projektu:III/2 – Autor:Mgr. Kamil Tabášek Období:listopad 2012 – duben 2013 Ročník:9. Tematický okruh: životní.
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o enzymech a hormonech. Klíčová slova:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Minerální výživa rostlin Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Molekulární biotechnologie č.10e
Vegetativní orgány Kořen
Název prezentace (DUMu): Vodní režim rostliny
Stavba buňky.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Stonek Biologie 1. ročník.
1.3 Vlastnosti látek a lidské smysly.
Název prezentace (DUMu): Dráždivost a pohyby rostlin
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Krytosemenné rostliny
Krytosemenné rostliny
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Fotosyntéza.
MEIOSA redukční dělení.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Projekt: CZ / / „SŠHL Frýdlant
1.1 Úvod do chemie Chemie je přírodní věda, která zkoumá vlastnosti a přeměny látek. Přeměny výchozích látek v jiné látky nazýváme chemický děj (chemická.
Fotosyntéza.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název projektu: Moderní škola
Název prezentace (DUMu): List
Buněčný cyklus Mitóza Modifikace mitózy
KOŘEN FUNKCE - roste jako první ze semene - upevňuje rostlinu v půdě
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Kultury rostlin in vitro
CYTOPLAZMATICKÁ MEMBRÁNA.
BUNĚČNÝ CYKLUS = cyklus eukaryotické buňky od jednoho dělení buňky
Abiotický faktor voda.
Transport nanočástic rostlinou
Metabolismus a regulace rostlinné buňky
Oddělení: Krytosemenné rostliny
Nepohlavní - vegetativní
Buněčné dělení Meióza Martin Kameník VII. E.
Transkript prezentace:

Mgr. Natálie Čeplová ceplova@ped.muni.cz Fyziologie rostlin

Růst a vývoj rostlin růst diferenciace vývoj

Růst a vývoj rostlin Růstové procesy na buněčné úrovni meristémy dělení buněk (cytokineze) a) interfáze (G1, S, G2) b) mitóza (profáze, metafáze, anafáze, telofáze) prodlužovací fáze Diferenciace a růst orgánů kořeny prýt (apikální meristém – tunika, korpus, listová primordia) listy

Růst a vývoj rostlin Vnitřní chemické regulátory růstu fytohormony auxiny (např. kyselina β-indolyloctová, fenyloctová...) gibereliny cytokininy kyselina abscisová etylén syntéza a funkce v rostlině

Vnější faktory regulující růst a vývoj záření fotorecepce vlastnosti fytochromu a kryptochromu vliv světla na klíčení, růst a morfogenezi fotoperiodismus teplota vliv teploty na růst a vývoj vernalizace dormance semen a pupenů

Pohyby rostlin nastie tropismy nutační pohyby (autonomní) hygro- nykti- termo- foto- thigmo- (seismo-) tropismy gravi- (geo-) nutační pohyby (autonomní)