PRAGUE - HISTORY Mgr. Zdislava Šmídová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P1_ Tematická oblast: Festivals and Celebrations HOLIDAYS IN THE CZECH REPUBLIC I Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32Číslo.
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
The Czech Republic 7. ročník
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední odborná škola Otrokovice Prague – test Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Kameníková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_AJ_4_REG_REALIE_19_VIP.
THE CZECH REPUBLIC Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.7.A.+B.17_the:czech_republic Název: The.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ / / Č ÍSLO.
 Anotace  Didaktický materiál je určen především žákům 4. ročníků maturujících z anglického jazyka. Prezentace obsahuje téma určené k ústní části maturitní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ The Black Cat by Allan Edgar Poe.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
T HE UK: N ATIONAL E CONOMY Mgr. Petr Kalus. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_2. AJ.05.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
WIRKKO MAGAZINE The churches of UNESCO World Heritage used in 21 century COM-BP
● Téma hodiny: The Czech Republic – Symbols of the CR ● Předmět: English language ● Ročník: střední škola ● Klíčová slova: Symbols ● Jméno autora:
{ WELCOME TO PRAGUE Anotace: Materiál je určen žáků 8. ročníku a slouží k výkladu základních informací o pražských památkách a zajímavostech. Název školy:
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR:Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_19_Konverzace v Aj 6. ročník_London Téma:London CZ.1.07/1.4.00/
General information history places of interest. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Angličtina: Henry VIII
Angličtina: Queen Victoria
CZECH BANK HOLIDAYS MAY, JULY
The USA national symbols
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
The USA political system
Angličtina: Martin Luther King
Getting Around London Mgr. Naďa Bisová.
History Tematická oblast Angličtina: The Czech Republic
Communication Mgr. Naďa Bisová.
Charles Dickens – life Mgr. Zuzana Hnátová.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Téma hodiny: The Czech Republic - History Předmět: English language
Anglický jazyk – Cvičení na podporu konverzace
Angličtina: Charles I Tematická oblast
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Czech Public Holidays Autumn 2
Czech attractions Mgr. Zuzana Hnátová.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Angličtina: James I Tematická oblast
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Prague VY_22_INOVACE_01_40 Projekt.
MASS MEDIA Mgr. Naďa Bisová.
Téma hodiny: The Czech Republic – Prague II. present
London Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
The CITY OF LONDON Mgr. Naďa Bisová.
LONDON AND PRAGUE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Svitavy – its famous personalities
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DUM - Digitální Učební Materiál
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PRAGUE Royal Route Mgr. Zdislava Šmídová.
WASHINGTON D.C. Mgr. Zdislava Šmídová.
THE USA ITS HISTORY Mgr. Zdislava Šmídová.
History Mgr. Zuzana Hnátová.
Transkript prezentace:

PRAGUE - HISTORY Mgr. Zdislava Šmídová

Anotace Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.AJ.13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0114 Vytvořeno: září 2012 Ročník: 3. ročník a 4. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) Septima a Oktáva – osmileté gymnázium (RVP-G) Anotace: Tento materiál by vytvořen jako téma pro maturitní okruh: The Czech Republic. Prague – History na Gymnáziu a JŠ Svitavy; přibližně na jednu, popřípadě více vyučovacích hodin (pro výklad i opakování – shrnutí učiva). Obsahuje jednak přehled faktografických údajů, tak i anglickou ustálenou terminologii, doplněné o interaktivní cvičení: doplňovací cvičení ve skupinách, rozvoj řečových dovedností pomocí rozhovorů ve dvojicích (role-play). Je primárně zaměřen na dva poslední ročníky gymnázia, i přesto se dá využít i v nižších ročnících osmiletého i čtyřletého studia vcelku nebo jeho jednotlivé části. Pomůcky: interaktivní tabule Vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor Anglický jazyk Tematický okruh The Czech Republic. Prague - History

History of Prague the Slavs came in the 6th century in the 9th century - the seat of Czech princes and later kings of Bohemia the political heart of the Czech State Charles IV (Bohemian King and Holy Roman Emperor) established: 1) an Archbishopric (1344) 2) Charles University (1348) 3) the New Town with the Horse Market (now Wenceslas Square) 4) the Cattle Market (now Charles Square) 5) the Hunger Wall 6) Charles Bridge 7) St Vitus Cathedral

the 15th century is marked by the Hussite Movement (1419-1437) it is named after: Jan Hus (John Huss) - professor, dean, and later rector of Charles University - in 1415 he was burnt at the stake as a heretic the 16th century Prague regained its cosmopolitan character became the seat of Rudolph II - invited artists and scientists (Tycho de Brahe, Johannes Kepler)

In 1620 - the Czech estates rose up against the Hapsburg were defeated in the Battle of the White Mountain in 1621 27 noblemen were executed in the Old Town Square the 18th century - the centre of the Czech cultural life = =national revival in 1918 Prague - the capital of the independent Czechoslovak Republic

in 1939 - occupied by German troops in 1942 -persecuted after the assassination of the Nazi deputy protector Heydrich on 9th May 1945 - was liberated by the Russians in 1968 -the August occupation of Prague stopped the democratic reforms on 17th November 1989 -the Velvet Revolution (democratic changes) on 1st January 1993 -the capital of the Czech Republic

Prince Krok established the seat of the first Czech princes. LEGENDS Prince Krok established the seat of the first Czech princes. After Krok´s death, Libuše - the youngest of his three daughters - was chosen by the people to be their ruler - she had the gift of prophecy -she said: ”I can see the town on the 7 hills whose glory will touch the stars”

The Story of Horymír and Šemík farmer named Horymír had a white horse of extraordinary intelligence called Šemík prince Křesomysl wanted to find treasures underground and lots of people became miners Horymír was against it (because of famine) Miners set his property on fire Horymír in turn burned down the miners' village Horymír was punished and sentenced for execution his last wish was one last ride around the castle on his beloved horse Šemík

he whispered something in his ear Šemík jumped over and slid down the cliff Horymír and Šemík on the other side of the Vltava, galloping towards Neumětely The miraculous jump exhausted Šemík The dying horse spoke to Horymír in a human voice and asked for a tomb to be built for him. Šemík is said to be sleeping in the Vyšehrad rock, ready to come out when his help is needed again

St Wenceslas Viz prezentace: VY_32_INOVACE_1.AJ.14 I_14_Prague Famous sights (Wenceslas Square)

QUIZ WORK IN PAIRS 1) Charles IV established: an Archbishopric, Charles University, the New Town with the Horse Market, the Cattle market, the Hunger Wall, Charles Bridge, St. Vitus Cathedral 2) Jan Hus was a professor, dean, and later rector of Charles University in 1415 he was burnt at the stake as a heretic 3) In 1621 27 noblemen were executed in the Old Town Square after the Batle of the White Moun. 4) In 1939 Prague was - occupied by German troops 5) On 9th May 1945 Prague was - was liberated by the Russians 6) On 17th November 1989 - the Velvet Revolution (democratic changes)

The Story of Horymír and Šemík ROLE-PLAY Work in pairs: Describe your classmate the Legend of Libuše CHANGE YOUR ROLES 2) Describe your classmate The Story of Horymír and Šemík

Zdroje a použitá literatura KNIŽNÍ ZDROJE: 1) SMITH - DLUHÁ, Gabriella a kol. Angličtina otázky a odpovědi. Olomouc: INFOA, 2007, ISBN 80-7240-489-X. 2) EL-HMOUDOVÁ, Dagmar. Angličtina - Maturitní témata. Český Těšín: Petra Velanová, Třebíč, 2006, ISBN 978-80-86873-04-6. 3) CHUDÁ, Jana; CHUDÝ, Tomáš. Topics for English Conversation. Havlíčkův Brod: Fragment, 1998, ISBN 80-7200-051-9. ELEKTRONICKÉ ZDROJE: ORŠULÁK, Tomáš; DOKTOROVÁ, Tatiana. Prague [online]. [cit. 19. 9.2012]. Dostupný na WWW: http://www.skola.amoskadan.cz/s_aj/ajhtm/at/at25.htm FOTOGALERIE: Barbora Karlíková (Se souhlasem autora objektu,všechny fotografie)