Dualismus.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Advertisements

České země v Rakousku - Uhersku
Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
Božena Němcová.
2.Polovina 19.století Výukový materiál EU – Šve07 2.pol. 19.stol. Vypracovala: Mgr. Martina Švestková Vlastivědné učivo 5.ročníku.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl06
Z PODDANÉHO ČLOVĚKA OBČAN rok 1848
VÝZNAMNÉ UDÁLOSTI NOVÝCH ČESKÝCH DĚJIN
Dějiny národa českého v Čechách a na Moravě
VZNIK ČESKOSLOVENSKA.
Opakování
Rakousko-Uhersko Do teď jsme se vždy bavili o Habsburské monarchii.
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Doba Jaroslava Vrchlického
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Výlet do české literatury
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE
České národní obrození
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Alžběta PLEVÁKOVÁ Ludmila GIESLOVÁ 7. D
SITUACE: Jste panovníkem habsburské monarchie v roce Právě jste přišli ve válce s Pruskem o Slezsko. Vaše země se nachází ve stavu chaosu a nemáte.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Osobnosti národního obrození
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
České země v 2. polovině 19. století 5. ročník
České země v první polovině 19. století
Národní obrození 8. ročník.
ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
81.1 Rakousko – Uhersko a kulturní rozvoj
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Reálie - bankovky.
HISTORIE ČR 6. ročník.
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, Bachův absolutismus
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
CZ.1.07/1.4.00/
České země – součást Rakouska
SITUACE V ČESKÝCH ZEMÍCH V 1.POLOVINĚ 19.STOLETÍ A.
Téma: Dualismus Číslo projektu: 02.  Materiál je ur č en pro ž áky 5. ro č níku 1. st. ZŠ  Téma: Dualismus  Vyu ž ití na interaktivní tabuli  Materiál.
ČESKÁ KULTURA A SPOLEČNOST V 2. POLOVINĚ 19. STOLETÍ Vypracoval: Jakub Kuchta.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Peníze, Bankovky a mince Autor:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Cílový ročník: 8.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Národní obrození Michaela Tarabová.
VY_32_INOVACE_447 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
19. století opakování.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
LITERÁRNÍ KVÍZY 1 VY_32_INOVACE_A01
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_01 Název Národní obrození Téma hodiny Národní.
České bankovky a kdo je na nich vyobrazen
3. Fáze Národního obrození
Člověk a jeho svět Vlastivěda
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Národní obrození 5. ročník
Autor: Mgr.Lenka Preisová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Blíže se seznámí s hudebním skladatelem Antonínem Dvořákem.
Literatura na přelomu století
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
100 LET REPUBLIKY Výukový materiál.
100 LET REPUBLIKY Autor: Mgr. Miroslava Exnerová
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Transkript prezentace:

Dualismus

Nespravedlivé Rakousko Na trůn nastoupil nový císař – František Josef I. Vládl sám, tedy absolutisticky Nastal přísný policejní dozor, český jazyk byl opět vytlačován Čeští vlastenci byli pronásledováni Karel Havlíček Borovský byl zatčen Absolutismus byl odvolán až po 10 letech Maďaři a Češi si nebyli rovni, F. Palacký na to upozorňoval 1867 země byla rozdělena na 2 státy země rakouské, země uherské = nastal dualismus

Národ sobě 19. století bylo dobou velkého rozvoje Zvyšoval se počet českých úředníků, obchodníků a řemeslníků Vznikl tělocvičný spolek Sokol – pořádal slety Rozmach ve školství, od roku 1882 měli Češi svou univerzitu Působilo zde mnoho vědců – Tomáš Garrigue Masaryk Byly překládány významné knihy Vydávány i české knihy – Jan Neruda, Svatopluk Čech, Jaroslav Vrchlický, Božena Němcová, Alois Jirásek