ELEKTRICKÁ MĚŘENÍ MĚŘENÍ PROUDU Ing. Petr Hanáček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ELEKTROTECHNICKÁ MĚŘENÍ
Advertisements

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM NAPĚTÍ A ODPOR.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Nepřímé měření kapacity střídavým proudem proudem Téma:OB21-OP-EL-ELKM-OTR-M
Elektrotechnická měření Základní měření a analogové přístroje.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Shrnutí nejdůležitějších bezpečnostních předpisů a zásad, které je nutno dodržovat, aby se předešlo možnému.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Vodivost polovodičů. Polovodiče 4 látky, které vedou proud pouze za určitých podmínek 4 jejich odpor při malém zvýšení teploty významně klesá (např. Ge,
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 36 AnotaceSíťový.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ohmův zákon Obor:Elektrikář Ročník:3.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Senzory pro EZS.
Elektrické stroje – transformátory Ing. Milan Krasl, Ph.D.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Elektrotechnická měření Základní měření a analogové přístroje
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Jednoduchý elektrický obvod je tvořen čtyřmi hlavními prvky:
Proudové chrániče.
Elektrické měřící přístroje
Název prezentace (DUMu): Elektrický obvod, napětí, proud
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Elektrické měřící přístroje
Elektrické měřící přístroje
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Elektřina VY_32_INOVACE_05-25 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Elektromotor a jeho využití
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Elektrický proud.
Vedení elektrického proudu v kovech
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Měření výkonu el. proudu
Paralelní a sériový obvod
Elektrické měřící přístroje
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Měření elektrického proudu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslicové měřící přístroje
Normály elektrických veličin
Číslicové měřící přístroje
Analogové měřící přístroje
Číslicové měřící přístroje
Měření výkonu trojfázového proudu
Měření výkonu elektrického proudu
Měření elektrického odporu
Měřící zesilovače.
Jak postupovat při měření?
Měření vlastností zdrojů elektrické energie
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Nejistota měření Chyba měření - odchylka naměřené hodnoty od správné hodnoty → Nejistota měření Kombinovaná standartní nejistota: statistické (typ A) -
Elektrické měřící přístroje
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Nejistota měření Chyba měření - odchylka naměřené hodnoty od správné hodnoty → Nejistota měření Kombinovaná standartní nejistota: statistické (typ A) -
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
Měření elektrického proudu a napětí
Elektrické napětí. Měření napětí
Interaktivní test z elektrotechniky
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

ELEKTRICKÁ MĚŘENÍ MĚŘENÍ PROUDU Ing. Petr Hanáček

Ampérmetr Ampérmetr je přístroj k měření proudu a označuje se v obvodu . Pro měření malých a velmi malých proudů se používají miliapérmetry a mikroampérmetry. A

Zapojení ampérmetru Ampérmetr se zapojuje do měřené větve, kde se má určit proud. Ampérmetr by měl co nejméně ovlivňovat obvod – měl by mít co nejmenší vnitřní odpor. Při měření stejnosměrného proudu musíme dbát na správnou polaritu přístroje. I A + Napěťový zdroj Spotřebič

Vnitřní odpor ampérmetru Vnitřní odpor mikroampérmetrů bývá 100 až 1000 Ω, se zvyšujícím se proudovým rozsahem vnitřní odpor klesá. U ampérmetrů měřící proud v jednotkách ampérů se pohybuje desetiny až setiny Ω. Vnitřní odpor se většinou neudává na stupnici, ale určuje se výpočtem z odměřeného napětí na měřící cívce při maximální výchylce proudu pro daný rozsah.

Postup měření s ampérmetry U ampérmetrů je nebezpečné přetížení, které může přístroj poškodit, největší riziko u měřících systémů s otočnou cívkou a taky u elektronických přístrojů. Pro zajištění nepoškození ampérmetru je důležité počátek měření provádět na nejvyšším rozsahu.

Měření stejnosměrného proudu Pro přesná měření je nejužívanější měřící systém magnetoelektrický - možno měřit proudy v rozsazích od 1µA do 10kA. U laboratorních přístrojů je TP 0,1 a 0,2.

Měření střídavého proudu Nejužívanější systém feromagnetický - možno měřit proudy v rozsazích od 100 mA do 200 A, stupnice cejchována v efektivních hodnotách. Magnetoelektrický systém s usměrňovačem lze použít pro slaboproudou oblast nf sinusového průběhu proudu. Magnetoelektrický systém s termočlánkem lze použít pro slaboproudou oblast vf sinusového průběhu proudu. Elekrodynamický systém se používá pro velmi přesná laboratorní měření proudu.

Univerzální měřící přístroje Elektronické multimetry dokáží s určitou přesností měřit stejmosměrné i střídavé proudy a další elektrické veličiny.

Měření proudu voltmetrem na normálovém rezistoru Měření proudu lze nahradit i měřením napětí na přesném normálovém rezistoru známé hodnoty. Měřený proud, který protéká normálovým rezistorem vypočítáme podle vztahu: I = U/RN