Školní tělesná výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ORGANIZAČNÍ FORMY V TĚLESNÉ VÝCHOVĚ
Advertisements

Třicetiletá válka
Primární vzdělávání Pojem primární vzdělávání zahrnuje první stupeň základního vzdělávání. Dochází k zahájení základního vzdělávání a počátku povinné.
 ZŠ Záhuní je pokračováním bývalé ZŠ v Horní ulici, známé také pod pojmem,, chlapecká škola,,, která se nacházela v budově dnešního městského.
ČR – historický vývoj VY_32_INOVACE_Z ČR 8.01 Mgr. Kosík Lukáš
Svět po válce 5. část.
Třicetiletá válka
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
VÍDEŇSKÝ KONGRES září červen 1815.
DĚJEPIS Mgr. Milan Šimek
MEZI TŘICETILETOU VÁLKOU A FRANCOUZSKOU REVOLUCÍ
1. světová válka ( ).
První světová válka Cesta k válce.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE
Prima A setkání s rodiči 18.června 2007 aula školy.
POLITICKÉ A ÚZEMNÍ DŮSLEDKY
Česká literatura mezi válkami
1. SVĚTOVÁ VÁLKA Tereza Hozová třída 5.A..
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU - II
Šíření reformace v Evropě
PERIODIZACE ČESKÝCH DĚJIN SPORTU
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU
Vědy o sportu (Sport sciencis)
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU
DĚJINY SPORTU V NOVOVĚKU - II
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
Revoluce
SLŮNĚ – SVĚT JAZYKŮ MANUÁL ZAHRANIČNÍ JAZYKOVÉ KURZY.
STÁTY V ÚPADKU TURECKO A POLSKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3620_ Státy _v_ úpadku_Turecko_a_Polsko.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ světová válka Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin Dějepis 8.ročník III
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
TV jako součást výchovných systémů v historii  Antika – Atény vers. Sparta  Středověk – pokles zájmu o TK, především šlechta: 7 rytířských ctností –
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_15_ČSR.
České země za Marie Terezie Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3604_ České_ země_ za_ Marie_Terezie Autor:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
FRANCIE A RUSKO 2.POL. 19.STOLETÍ
Význam J.A. Komenského 5.část
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Organizační formy práce v TV Vyučovací jednotka TV Lukáš Buřt
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Petr I. Veliký, Kateřina II.
Novověk – pobělohorské období a Jan Amos Komenský
Marie Terezie a Josef II.
KŘÍŽOVKA Hostitelem infikovaných blech byla na lodích ………..
VÝVOJ ČESKÉ TĚLOVÝCHOVY ; SOKOL
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Revoluce
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
3. Vznik a vývoj pedagogiky sportu
ČEŠI a SLOVÁCI ZA I. SVĚTOVÉ VÁLKY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Tělesná kultura v obrobí renesance a humanismu
Tělovýchovné směry raného kapitalismu
České sportovní hnutí do r. 1918
Tělesná kultura v českých zemích do roku 1918
Rakousko-Uhersko.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Najdi na mapě : Česko Rakousko Maďarsko Polsko Řecko Německo Švédsko
Třicetiletá válka
Revoluce
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
SJEDNOCENÍ NĚMECKA.
I. světová válka.
Sjednocení Německa Veronika Peřinová 3.A
Školní vzdělávací program
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
Transkript prezentace:

Školní tělesná výchova

Po rozpadu antického světa postupný úpadek tělesných cvičení ve výchově Pohanské školy nahrazeny církevními V období renesance – návrat popularity tělesných cvičení Vittorino da Feltre zavádí školní TV Jezuité využívají TV ve svých školách V 17. a 18. stol. střet vědy a církevních dogmat – TV mizí z církevních škol Napoleonské války zvýrazňují potřebu branné povinnosti a tím i fyzické přípravy branců

1814 – Dánsko 1. zavádí povinnou školní TV Prusko (Německo) Zavádění školní TV brzdí Turnsperre Adolf Spiess zavádí školní TV založenou na drilu a cvičení na nářadích v německých státech (1842 Prusko) Proti povinné TV se staví samotní učitélé vychováni v duchu Herbartismu Švédsko TV zaváděna do škol od 40. let 19. stol Založena na švédském léčebném systému

Rakousko-Uhersko Od 40. let 19. stol. Zaváděna TV jako nepovinný předmět na vybraných školách 1868 Uhry a 1869 Rakousko a Čechy – nové školské zákony zavádí povinnou školní TV Včetně TV dívek, od 1883 u nich opět poze nepovinná I zde odpor učitelů vychovyných Herbartismem Postupně odpor proti Spiesovskému pojetí – zavedena novorakouská metoda vycházející s Francouzské přirozené TV Autory Karl Gaulhofer a Margarette Streichová 1862 zavedena povinná TV na Ruských středních školách (1874 opět nepovinná)

Ve Skandinávii velmi dobrá úroveň školní TV (3- 4 hodiny týdně) Francie Velké zpoždění kvůli napoleonským válkám Školní TV postupně zaváděna do škol od r. 1870 Vychází z Hébertovského pojetí přirozené TV Významná škola v Joinville Anglie Velké rozdíly v úrovni a pojetí na jednotlivých školách Převažuje sportovní pojetí Na některých školách se prosazuje francouzské, švédské, nebo novorakouské pojetí Ve Skandinávii velmi dobrá úroveň školní TV (3- 4 hodiny týdně)